Skocz do zawartości

Wyłączanie filtrów z indeksacji


Rekomendowane odpowiedzi

przeczytałem właśnie artykuł: 

https://marketingwsieci.pl/case-study-efekty-kampanii-seo-dla-producenta-bielizny-damskiej/

autorzy chwalą się tam odnośnie optymalizacji sklepu internetowego z bielizną damską. Piszę tam:

Jak jednak podejść do sprawy z indeksowaniem rozmiarów i kolorów? Wszystkiego nie możemy pozwolić zaindeksować, ponieważ zakładając nawet 3 dostępne kolory i 3 rozmiary daje to ponad 80 wyników. Przykładem może tu być wynik filtru koloru żółtego z czarnym + dodatkowo rozmiar L.

Postanowiliśmy wprowadzić w “meta robots” blokadę indeksowania, gdy w danej grupie filtrów są wybrane dwie i więcej cech. Wszelkie zatem połączenia typu: kolor X + kolor Y były wyłączone z indeksacji. 

 

Czy to jest prawidłowe podejście? Czy nie powinni na tych stronach wprowadzić canonicali wskazujących te domyślne wyszukiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@whiner - a potarfisz odpowiedzieć na powyższe pytanie? Bo Twoja wypowiedź nic nie wniosła do tego pytania

Plus jeśli insynuujesz że mój post to szeptanka to jesteś w głębokim błędzie, nie mam żadnego związku ani z tym portalem gdzie jest news ani z firmą pozycjonującą. 

Może ktoś inny potrafi podyskutować na temat dotyczący tej optymalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie insynuuje, że Twój post to szeptanka - jakbyś sprawdził domenę o której jest wpis byś zobaczył jakie to 'wartościowe linki' idą do domeny. 

 

A odpowiadając na pytanie zależy od tego jak masz skonstruowany sklep, czy zafiltrowania kategorii/wyszukiwania pozwolą na long tail czy tez konkretne produkty - sprawdź jak ma konkurencja na 'biustonosz pushup niebieski' czy 'niebieskie spodnie dresowe' 

88x31_en.png - semrush z trialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, myślałem że do mojego posta się odnosiłeś.

Na linki nie patrzyłem, ale jak w artykule pokazali dzienny wzrost liczby domen, to podejrzewałem, że to nie może być jakościowe linkowanie.

W sklepie wg mnie na longtail trzeba walczyć o kategorie nie mniej niż o produkty. I teraz jeśli hipotetycznie ktoś by zamieścił linka do takiej strony noindex, to to byłby stracony link, a tak to by canonicalem częśc mocy przekazywał do strony docelowej. I choćby z tego powodu wg mnie w optymalizacji serwisu zrobili błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności