Skocz do zawartości

Domena pod wizytówkę firmy


Peepek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym zrobić wizytówkę dla mojej firmy, bardzo zależało mi na nazwafirmy.pl, jednak jest zajęta. To samo z com.pl, .com, .eu. Opłaca się pakować w net.pl? Czy próbować dodać coś do nazwy firmy (nie mówię o i-, e-, 24 na końcu). Dodatkowo chciałbym stworzyć 3 wersje językowe i nie wiem jak z pozycjonowaniem tego. Kupić domeny dla konkretnych krajów? Strona będzie pod WP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości wyboru domeny pod nazwę firmy jest wiele i to od Ciebie zależy co wybierzesz. Dla użytkownika ma być prosta i łatwa do zapamiętania oraz kojarząca się z produktami/usługami, które oferujesz, a pod SEO nie ma to większego znaczenia jeśli chodzi o to co znajduje się przed .pl. Jeśli strona ma być wielojęzyczna to warto wykupić osobne domeny lub w ostateczności kupić domenę globalną .com, .eu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz podejść do tematu profesjonalnie to wykup dla każdej wersji językowej osobną domenę z rozszerzeniem odpowiednim dla danego kraju
Owszem jak będzie, to duża firma posiadająca zagraniczne oddziały lokalne. Dla wizytówki firmy, a o takij mowa był by to wielki przerost formy nad treścią i w tym wypadku w zupełności wystarczą subdomeny lub katalogi /en/, /de/, /fr/, /ru/ itd...

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Mion być może, ale jeśli coś robić to robić dobrze a wykupienie dodatkowych domen dla biznesu w który się wierzy i chce się budować markę zagranicą niestety ale wymaga inwestycji chociaż w tym przypadku nie wydaje mi się żeby były one jakoś wielkie. 

Posiadanie domen powiązanych dla danego kraju niesie za sobą jeszcze inne korzyści jak np budowanie świadomości marki zagranicą wśród rodowitych mieszkańców + kilkanaście innych ale to już temat na osobny wątek. 

Ostateczną decyzję podejmie autor tego wątku z którego rozwiązania będzie chciał skorzystać:

- budżetowego czyli subdomeny, katalogi

- profesjonalnego - osobna domena dla każdej strony. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


- profesjonalnego - osobna domena dla każdej strony.
IMHO Nadużywasz słowa profesjonalnego lub źle je pojmujesz....

 

W wypadku wizytówki firmy tak samo profesjonalnie będzie jeśli jest domena główna i wersje językowe. Do tego w domenie np (PL) będzie świadczyć, iż jest, to polska firma z siedzibą w PL ... Jaki jest profesjonalizmy w domenie (FR), której siedziba nie jest w Paryżu, ale przysłowiowym Wąchocku. W tym wypadku właśnie działa budowanie świadomości marki.

 

Powtarzam, co innego jak firma jest o zasięgu globalnym i ma lokalne (fizyczne) filie/oddziały.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mion, nie odbierz teraz mojej wypowiedzi personalnie ale nie mogę się zgodzić z Twoim zdaniem co do tego jaki jest sens stosowania domeny np z rozszerzeniem FR dla klientów z Francji.
Otóż:
1. Autor napisał wyraźnie, że chce ta wizytówkę promować w zagranicznych wyszukiwarkach. O słuszności wyboru domeny z rozszerzeniem takim jak wyszukiwarka w danym kraju nie muszę się rozwodzić. 
2. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z bardzo ważnego faktu. Ludzie: niemcy, francuzi, holendrzy itp. wyszukując informacje w swoim ojczystym języku zwracają uwagę na to czy domena to ich ojczyste rozszerzenie czy też nie. I możesz teraz pod wątpliwość poddawać ten fakt i snuć teorie na temat słuszności tego wypowiedzenia ale TAK niestety jest czy to nam się podoba czy też nie. Więc logicznie uzasadniając po co tracić chociażby jednego wartościowego lead'a przez fakt,  że posiadamy rozszerzenie inne niż w danym kraju?


W tym wypadku właśnie działa budowanie świadomości marki.

 

Tym akurat zajmuje się od kilku ładnych lat zawodowo ze sporymi nawet sukcesami i z Twoją wypowiedzią zgodzić się nie mogę, ale każdy ma prawo mieć swoje własne zdanie na dany temat, więc szanuje również Twój punk widzenia. 

Z mojej strony to tyle w temacie, @Mion - dzięki za rzeczową dyskusję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli każdą wersję zamierza indywidualnie pozycjonować, to i owszem lepiej mieć w osobnych domenach z konkretną wersją językową jako osobny serwis. Ale jak ma, to być tylko po, to by powiedzmy francuz mógł zapoznać się ofertą w ojczystym języku, to nadal uważam, iż osobne domeny, to przerost formy nad treścią.

 

Przypominam, że autor posta określiło go jako: "Domena pod wizytówkę firmy", więc nawet nie mowa o serwisie firmowym.

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności