Skocz do zawartości

Liczba wyświetleń reklamy a liczba wyszukań


mkrauze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam takie pytanie odnośnie Adwords bo nie rozumiem jednej istotnej rzeczy. Mam ustawioną reklamę tylko w sieci wyszukiwania na frazę 'przykładowa fraza'. Miesięczna liczba wyszukań tej frazy to wg Googla około 800. Reklamę mam od 3 dni i liczba wyświetleń tej reklamy to już ponad 2000. Jak to możliwe? Przecież przez 3 dni to max ze 100 razy powinna być wyszukiwana ta fraza, a więc wyświetlana reklama. Taki fraz jest znacznie, znacznie więcej, w zasadzie prawie wszystkie. Coś źle analizuję czy jak?

 

I jeszcze poboczna sprawa: mam dwie kampanie dla tej samej strony, i w obu dubluje się pewna fraza. W kampanii A wynik jakości dla tej frazy to 7, w kampanii B to 5. W kampanii B by być na pierwszej stronie Google sugeruje mi 0,08 USD, w kampanii A natomiast (na tą samą frazę, z lepszym wynikiem jakości) 0,45 USD. Tego też nie rozumiem.

Z góry dziękuję za podpowiedzi o co może chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie analizujesz średnią liczbę wyszukiwań? W planerze słów kluczowych? Pamiętaj, że to średnie z ostatnich 12 miesięcy.

 

Druga sprawa to kwestia dopasowania fraz. Stosujesz dopasowania? Jeśli nie to poczytaj o nich, bo tracisz zapewne wiele pieniążków.

 

W obrębie konta nie powinieneś mieć duplikatów fraz, ponieważ i tak będzie wyświetlała się tylko jedna reklama z większym rankingiem.

 

Wynik jakości jest bardzo ważny i on również ma bardzo duży wpływ na stawki.

 

Co do sugestii. Ludzie za bardzo czasem sugerują się systemem nie pamiętając, że to tylko system. Napisz jakie faktycznie masz koszty CPC, a nie sugerowane.

 

Druga sprawa, że jeśli ta sama fraza uzyskuje niższe koszty i lepszy zwrot z inwestycji nawet mając niższy wynik jakości, to w czym problem? Wstrzymaj tą droższą. Ale analizuj faktycznie średnie koszty CPC, a nie sugerowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie analizujesz średnią liczbę wyszukiwań? W planerze słów kluczowych? Pamiętaj, że to średnie z ostatnich 12 miesięcy.

 

Tak, w plenerze, ale z tego co widzę frazy mniej-więcej równo układają się w poszczególnych miesiącach. Zresztą różnice są kosmiczne - w 2-3 dni wyświetleń reklamy tyle ile miesięcznie wyszukań (i to nie ścisłych wyszukań, nie stosowałem nawiasu kwadratowego przy podawaniu fraz)

 
 

Druga sprawa to kwestia dopasowania fraz. Stosujesz dopasowania? Jeśli nie to poczytaj o nich, bo tracisz zapewne wiele pieniążków.

 

Nie stosuję dopasowania ścisłego (tzn. po prostu podawałem frazy bez żadnych nawiasów, wykluczeń itp.) jeśli o to chodzi. Ze względu na stosunkowo wąskie grono odbiorców i małą liczbę wyszukań danej frazy się zdecydowałem na takie rozwiązanie, ale widzę że wyświetleń jest bardzo dużo jednak. Czy nie stosowanie tych dopasowań to naprawdę taka strata pieniędzy? Wydaje mi się że raczej nadal trafiam w potencjalnych klientów a wyświetlenia są częściej.

 

Wynik jakości jest bardzo ważny i on również ma bardzo duży wpływ na stawki.

 

 

Zgadza się, tylko w tym przypadku stawki są wyższe dla reklamy z lepszym wynikiem jakości. Będę monitorował i obserwował realnie jak się to kształtuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności