Skocz do zawartości

31 wskazówek dla SEO Usability UX sklepu internetowego


Xann

Rekomendowane odpowiedzi


jest dwa rodzaje ludzi, jedni parkują bardzo blisko wejścia do galerii a drudzy na samym końcu parkingu

 

są jeszcze tacy jak Xann, którzy parkują na zakazie - prawda Panie Wieliczko?

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

ich zaliczam do tych co nie parkują najbliżej wejścia

 

A ja do hołoty, bo zakazy postawione są nie po to, żeby jeden z drugim miał wygodniej udając, że nic się nie stało, do tych, którzy myśleć samodzielnie nie potrafią, wydaje im się, że pozjadali wszystkie rozumy, że całe życie można przejść na skróty a i czytanie ze zrozumieniem niestety u nich na nie najwyższym poziomie - nawet pismo obrazkowe w postaci znaków, z którym człek z ery kamienia nie miał problemów, jest dla tej hołoty za trudne.

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja np mam cały czas wyjebane.pl

 

to akurat widać na kilometr ;) na całe szczęście nie świadczy źle o mnie czy Kowalskim a o tobie ;)

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to pozwolę sobie dorzucić 3 grosze, bo w firmie zajmujemy się tematyką usability profesjonalnie - tj. siedzimy trochę w tej metodyce, środowisku. Nie dorobiliśmy na siłę UX do oferty SEO (bo fajniej się sprzedaje) tylko połączyliśmy kompetencje z osobą, która jest specjalistą UX.

 

Lista Tomka nie jest moim zdaniem zła. Tylko brakuje jasno określonych zasad postępowania i interpretacji. Pomijam kwestię samego sklepu - czy jest "zoptymalizowany" czy nie (teoretycznie w UX nie ma czegoś takiego jak "zoptymalizowany" sklep). Weźmy na tapetę chociażby kwestię wideo. Czy jest wartością dodaną dla użytkownika? W większości przypadków pewnie zdecydowanie tak. Czy brak wideo na stronie produktu jest błędem? Zdecydowanie nie. Audyt UX skupiać się powinien na obecności kluczowych elementów, które warunkują funkcjonalność serwisu - tj. czy da się w nim wykonać określone zadania, do których został powołany (np. zakup produktu) w sposób intuicyjny, zgodny z oczekiwaniami użytkownika. Powinien sprawdzać, czy nie ma w sklepie elementów, które mogą frustrować użytkownika, powodować jego zagubienie, poczucie, że nie wie, co ma dalej zrobić.

 

No i tu dochodzimy poniekąd do clou sprawy. Usability badane w ujęciu statycznym na podstawie listy kontrolnej, to tylko wstęp pozwalający stwierdzić, czy nie popełniono kluczowych błędów (wyszukiwarka wewnętrzna pomijająca ważne wyniki, treści opisowe bez odwróconej piramidy, niekonsekwentne kryteria w nawigacji, kasowanie się formularzy, brak walidacji etc.). Audyt ekspercki (czyli przeprowadzany przez samego eksperta UX, a nie badania realizowane w oparciu o scenariusze z użytkownikami) musi dążyć do odtworzenia ujęcia dynamicznego. W tym celu się robi analizę metodą wędrówki poznawczej. Aby takie badanie miało sens potrzebny jest bardzo świadomy audytor, który potrafi absolutnie zminimalizować rolę "własnej opinii", bo audyt nie może być opinią. Docelowo należy dążyć do badań z użytkownikami (zdalnymi, masowymi -np. hotjar, czy też badaniami z 4-5 userami realizującymi scenariusze na miejscu pod okiem badacza UX).

 

Poprawa użyteczności sklepu musi obejmować aspekt dynamiczny, ponieważ ważny jest nie tylko odpowiedni układ poszczególnych widoków (vide karta produktu) i obecność poszczególnych elementów, ale przede wszystkim sposób ich połączenia i prowadzenia użytkownika od punktu lądowania w serwisie (w dowolnym niemal miejscu) do punktu konwersji. Przy tym użyteczny serwis to taki, który uwzględnia TOTALNIE NIERACJONALNE z naszego punktu widzenia zachowania użytkowników. Analizy godzin nagrań sesji użytkowników dają do myślenia i uczą pokory w zakresie projektowania. Koniec końców ważne, aby to dla użytkowników serwis był użyteczny, a nie dla projektanta. Polecam taki krótki case:

https://ux.marszalkowski.org/dlaczego-czas-jest-tak-istotny-dla-ux/

Na koniec podkreślę, że potępianie listy Xanna od A do Z nie ma sensu. Jest tam wiele istotnych przesłanek, które można wykorzystać np. dla stworzenia bardziej sensownego widoku produktu. Z drugiej strony należy do listy podejść z dystansem, ponieważ istnieje uzasadnione podejrzenie, że jest stosowana bez odpowiedniej metodyki UX (chociaż może się mylę, kto wie) i towarzyszących badań. UX to nie bounce rate w analyticsie albo ładny layout lub lista funkcji. To dość rozbudowana dziedzina z historią i wypracowanymi metodami badawczymi. Wspomniany Nielsen absolutnie nie odszedł do lamusa, chociaż wyciągnięcie z niego tylko podstaw opracowanych dość dawno temu, bez znajomości metodyki, może prowadzić do niezbyt skutecznych działań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mcmagik - musisz jakoś z tym żyć :)

@Szymon - masz rację, temat usability to temat woda i każdy przypadek trzeba traktować indywidualnie. Moja tablica jest wysciowa nad którą warto się pochylić żeby zwiększyć współczynnik konwersji, od ponad 10 lat tym tematem się zajmujemy i wiem jedno na 10 audytów jest 10 różnych wyników ;) No ale to temat mocno dyskusyjny jak moc linka czy istnienie TR ;)

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy też, że teoretycznie UX powinno służyć CRO, ale to nie to samo i można sobie wyobrazić szereg przypadków, których podnosimy konwersje pogarszając UX. A jeśli ktoś ma problem z rozróżnianiem UX i usability to odsyłam do ostatniego numeru (od tygodnia w sklepach) magazynu Marketer+ w którym w ramach cyklu tematycznego pojawił się nasz 3 artykuł o audytach - tym razem właśnie o użyteczności i User Experience, badaniach, audytach, metodyce etc. Enjoy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avatara?

Analfabetę?

Wioskowego głupka?

IQ 2/72?

 

Nie wiem. Wybieraj.

 

Ps. W mojej ocenie nawet ostatniej opcji nie jesteś w stanie sprostać.

Wiem, życie jest ciężkie.

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności