Skocz do zawartości

Zdjęcia w sklepach internetowych


Sanophie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jest to mój pierwszy merytoryczny post. Chwiałbym zadać pytanie które od zawsze mnie interesowało.

 

Dlaczego na stronach produktu , w sklepach internetowych, zdjęcie danego produktu jest zawsze po LEWEJ stronie ?

Natomiast tutuł , ewentualny opis oraz button "dodaj do koszyka" zawsze po PRAWEJ ?

 

Mnie często wydaję się,  że kompozycyjnie budowa niektórych stron produktowych powinna być właśnie odwrotna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle Ci się wydaje.Piszemy od lewej do prawej i to min. ma wpływ na rozmieszczenie tekstu i zdjęć.Po drugie według badań zwracamy większą uwagę na zdjęcia i patrzymy odruchowo na lewą stronę.Ma to następne uzasadnienie dlaczego po lewej stronie są zdjęcia, ponieważ ludzie są wzrokowcami, jak coś się spodoba dopiero czytają opis.

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei (przynajmniej z tego, co mnie uczyli):

 

1. Podobno większość osób pierwszą uwagę zwraca na prawą stronę (widziałem analizę witryn, właśnie większość klików była po lewej, górnej stronie oraz na górze, z czego góra, często była kliknięciem w logo by przejść do strony głównej).

 

2. Większość ludzi jest wzrokowcami, lub typami mieszanymi (w sklepie online akurat zmysł słuchu czy dotyku/węchu odpada) najpierw obejrzą produkt, potem przeczytają opis, skład, zastosowanie itd, potem jeśli się zdecydują dopiero szukają opcji zakupu więc wygodnie jest by "koszyk" był po prawej oraz opcja dodaj do koszyka na dole opisu.

 

3. Co do tego jak Ci się wydaje- nie jest to błędne, za pewne przyzwyczajenie, dokumenty ze zdjęciem typu dowód osobisty, prawo jazdy, dyplomy wyższych szkół mają zdjęcie po lewej, nawet w CV słyszałem od HR, że zdjęcie powinno być po lewej by było idealnie, ale tutaj aż takiego znaczenia nie ma jak zawartość CV.

 

Reasumując, nie jest to konieczne, ale osoby kupujące online przywykają często do lokalizacji koszyka na stronie, a czym dłużej klient szuka koszyka tym mniejsza szansa, że coś kupi, może to nie jest wielki udział procentowy, ale lepiej mieć 5% więcej sprzedanych produktów w roku niż mniej...

Darmowa porównywarka pożyczek online.

Polecam także: zdjęcia Świdnica

oraz pamiątki Świdnica - sklep online

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


1. Podobno większość osób pierwszą uwagę zwraca na prawą stronę (widziałem analizę witryn, właśnie większość klików była po lewej, górnej stronie oraz na górze, z czego góra, często była kliknięciem w logo by przejść do strony głównej).

Hm albo ja nie rozumiem albo Ty źle piszesz.

Według tego co piszesz większość klików była po lewej stronie i tym należy się kierować.

 

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Podobno większość osób pierwszą uwagę zwraca na prawą stronę (widziałem analizę witryn,

 

Właśnie, że nie. 

Tak jak pisał Finan,  piszący od lewej do prawej strony zwracają uwagę na lewą stronę ale... Głównym miejscem na które zwracamy uwagę jest góra sklepu a później na środek tam gdzie znajdują się zdjęcia. 

Badania eye-trackingowe różnią się dla sklepów i np. dla wyszukiwarek. Dlatego nie należy sugerować się badaniami dla wyszukiwarek. 

 

E.

Podobne badania dla witryny sporo kosztują ale Yandex daje namiastkę,  z której warto skorzystać.  ;)

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim sklepie jest właśnie na odwrót - zdjęcie jest po PRAWEJ. Natomiast mnie zdecydowanie bardziej kompozycyjnie pasuje właśnie tak.

Gdy na stronie produktu ustawiałem zdjęcie po lewej, kompletnie mi nie pasowało. Zwłaszcza że tytuł i krótki opis produktu jest właśnie ładnie wkomponowany i wyjustowany do lewej do czytania a zdjęcie na białym tle nie ma ramki , tylko "pływa" i wkomponowuje się w tło.

Czy zatem mimo wszytko powinienem zmienić ?

Czy skorzystać może z badań eye-trackingowych  i innych związanych właśnie z optymalną widzialnością witryny przez klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Natomiast mnie zdecydowanie bardziej kompozycyjnie pasuje właśnie tak.

 

Jeśli tobie pasuje to nie ma dyskusji.

 


Czy zatem mimo wszytko powinienem zmienić ?

 

Dlaczego masz zmieniać, jeśli tobie pasuje?

Każdy robi według własnego uznania.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden aspekt, a mianowicie responsywność stron ... Gdyby kolumna ze zdjęciem była po prawej, a specyfikacji i button [ Do koszyka ] po lewej, to ta kolumna była by pierwsza przed responsywnym zdjęciem, co IMHO było by efektem niepożądanym.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Czy skorzystać może z badań eye-trackingowych  i innych związanych właśnie z optymalną widzialnością witryny przez klienta.

Nie musisz, wystarczy że będziesz obserwował strony firm które mają własne odziały UX i wyciągał z tego wnioski

Marketing internetowy dla firm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czym zatem jest UX? Skrót odwołuje się do angielskiej nazwy USER EXPERIENCE, oznaczającej dziedzinę nauki, która zajmuje się badaniem i projektowaniem doświadczeń użytkowników aplikacji i serwisów internetowych.

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli robot indeksujący , czyta kod strony produktu . Natrafia najpierw na tytuł , potem na opis, potem na numery modelowe, producenta itd, dopiero następnie na zdjęcie.

Gdzieś spotkałem że podczas budowy strony właśnie najważniejsze elementy powinny być w kodzie najwyżej , bo od tego zaczyna robot. Wobec tego podlejcie do " kierownicy po lewej stronie", powinno być raczej pozytywne dla indeksowania.

 

Jeśli ludzie (którzy czytają od lewa do prawa) , istotnie najbardziej zwracają uwagę na zdjęcie produktu, zatem idąc za ciosem, w stronach z językiem arabskim i hebrajskim , zdjęcia właśnie powinny być na prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności