Skocz do zawartości

Jak wygląda większość ofert od firm pozycjonujących ... czy tak ?


Adam X

Rekomendowane odpowiedzi

Po analizie kilku ofert od firm pozycjonujących za tzw. rozsądne pieniądze doszedłem do wniosku, że ofertowanie większości firm pozycjonujących przypomina sprzedaż warzyw na targu ... gdzie sprzedawcę interesuje tylko ile kg. a nie to co klient zamierza zrobić z tych warzyw i mu doradzić co powinien jeszcze dokupić .

 

 

ZLECENIODAWCA (LAIK) : Witam, chciałbym wypozycjonować swoją stronę ?

 

WYKONAWCA (PROFESJONALISTA) : Witam, jaka to strona i ile słów kluczowych ?

 

ZLECENIODAWCA (LAIK): Witam, strona www... com i słów kluczowych 5

 

WYKONAWCA (PROFESJONALISTA): Witam, po dogłębnej analizie cena będzie wynosić tyle i tyle i to i to ma Pan/-i w cenie

 

ZLECENIODAWCA (LAIK): Witam, wydaje mi się, że chciałbym 7 słów kluczowych bo to i to 

 

WYKONAWCA (PROFESJONALISTA): Witam, dobrze -  to będzie kosztować tyle i tyle 

 

ZLECENIODAWCA (LAIK):  Witam, dziękuję ale przydałoby się jeszcze jedno słowo kluczowe

WYKONAWCA (PROFESJONALISTA) : Witam, dobrze możemy zrobić to za taką a taką cenę

 

itd. 

 

Czy firma zajmująca się pozycjonowaniem nie powinna zrobić dokładnej analizy jakie słowa kluczowe będą potrzebne i co chce osiągnąć klient ? Uważam, że to profesjonalista powinien doradzać słowa kluczowe i uzasadniać dlaczego są potrzebne ? Formularze zapytań na stronach firm pozycjonujących zawierają pola typu: wpisz słowa kluczowe. Skąd laik ma wiedzieć jakie słowa kluczowe należy wpisać skoro nie zna dokładnych zasad funkcjonowania wyszukiwarek.

 

Pewnie, że dla firmy pozycjonującej złapanie klienta na 5 czy 10 słów kluczowych i skupianie się wokół tych słów by je odpowiednio wypozycjonować to dobry biznes bo efekt będzie widoczny ale czy dla klienta da to wymierne korzyści i wykorzysta się wszelkie możliwości  zainteresowania produktem lub usługą ?

 

Na etapie wstępnym ustala się cenę a potem klient pyta ojej czemu tak drogo przecież miało być tyle i tyle a firma odpowiada no tak ale nie było mowy o tylu słowach kluczowych a teraz drogi kliencie płacz i płać 

 

jakie macie spostrzeżenia ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

W zapytaniu nie podawaj słów kluczowych, a agencję poproś o przygotowanie oferty, dołącz brief i tyle. Przygotują słowa kluczowe. Czy dobrze, to już inna para kaloszy.


 


Ostatniego zdania nie rozumiem. Podpisujesz umowę, wiesz co jest w jej treści, czym agencja będzie się opiekowała i jakie będą koszty.


paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odpowiednio zadać pytanie: chcę pozycjonować stronę www....com, mam tyle kasy. Co możecie zaproponować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że to profesjonalista powinien doradzać słowa kluczowe i uzasadniać dlaczego są potrzebne ?

To dlaczego wysyłasz zapytanie:

Witam, strona www... com i słów kluczowych 5

Wystarczyło napisać: Mam stronę xxx.com i chciałbym ją pozycjonować, proszę o ofertę.

"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy firma zajmująca się pozycjonowaniem nie powinna zrobić dokładnej analizy jakie słowa kluczowe będą potrzebne i co chce osiągnąć klient ?

Mylisz pojęcia z agencja reklamową.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie sprzedawcę interesuje tylko ile kg. a nie to co klient zamierza zrobić z tych warzyw i mu doradzić co powinien jeszcze dokupić .

 

Czy spotkałeś się kiedykolwiek na bazarze aby sprzedawca zapytał w jakim celu kupuje Pan warzywa? Na rosołek czy będzie Pan gotował na parze?

 

Sprzedawcę interesuje tylko sprzedaż, w tym wypadku sprzedaż usługi pozycjonowania. Tyko na tym etapie powinien ci doradzić. W pozycjonowaniu efekt może byc tylko jeden, pozycje. Istnieją agencje, które dają znacznie więcej niż pozycje ale i cena jest większa. Musisz się zdecydować sam co chcesz, marchewkę, pietruszkę czy ziemniaki. Jaki jest cel kupna warzyw.  Np. jesli chodzi o sklepy internetowe lub blogi cel jest różny.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuję wszystkich powyższych odpowiedzi ale zgadzam się z większością. 

 

Uważam, że od pozycjonera powinienem oczekiwać doradztwa a nie tylko wykonania usługi bez zadawania pytań bo tego oczekuję jak idę po warzywa ... poproszę to i to bez zbędnych pytań i odpowiedzi ( chociaż i tam można spotkać kogoś kto mi coś jeszcze "wciśnie :-)"  ).

 

Napisałem, że są to moje spostrzeżenia - co do zapytań o słowa kluczowe to jak dotąd 9 na 10 firm pyta właśnie jakie słowa kluczowe.

 

Uważam, że ktoś kto poważnie podchodzi do tematu to najpierw powinien zrobić dogłębną analizę słów kluczowych a ewentualne słowa klucze, które otrzymuje od zleceniodawcy traktować jako sugestie i dopiero wówczas przygotować ofertę.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że ktoś kto poważnie podchodzi do tematu to najpierw powinien zrobić dogłębną analizę słów kluczowych a ewentualne słowa klucze, które otrzymuje od zleceniodawcy traktować jako sugestie i dopiero wówczas przygotować ofertę.

I nie wykluczone, że zrobi jak nawiąże współprace, ale nie za free po otrzymaniu e-maila z zapytaniem o pozycjonowanie.

---

Zmieniając przykład na dentystę, to jak idziesz tylko na konsultację przed zabiegami, to przeważnie też się płaci, wiec jak już mówimy o "poważnych" usługach, to pozycjoner, też powinien kasować za, to o czym piszesz "robić dogłębną analizę słów kluczowych".

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pozycjoner, też powinien kasować za, to o czym piszesz "robić dogłębną analizę słów kluczowych".

 

i tu jest chyba cały problem. Większość pozycjonerów chce za wszelką cenę złapać klienta i nie straszyć go cenami czy kosztami na samym początku ale bez dogłębnej analizy słów kluczowych nie idzie dobrze obsłużyć klienta.

Z drugiej strony tak wygląda dziś handel ... handlowcy się napracują by przygotować idealną ofertę i lipa ... klient rezygnuje albo wybiera konkurencję. Może trzeba to wliczyć w koszty i robić dogłębną analizę słów kluczowych ze free - jak piszesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - masz jakieś dziwne podejście i do tego zbyt ogólnikowe.

 

Pozycjoner > nie ma pojęcia o firmie klienta, co robi, co wytwarza, jaki jest jego target klientów dlatego pyta o słowa kluczowe. To klient pozycjonera powinien dokonać analizy tego co robi i wybrać właściwe dla siebie - swojej branży, działalności słowa kluczowe. Pozycjoner natomiast powinien ewentualnie podpowiedzieć, co do kwestii zawężenia pozycjonowania na "lokalne" np "SPA Poznań"  zamiast "SPA".

 

Co do tej analizy - to pewnie, że pozycjoner powinien zrobić analizę konkurencji i się określić czy jest wstanie (ON) tą konkurencje przeskoczyć - czyli mierzyć siły na zamiary i oszacować jakie mogą być tego koszty. Ale jak to nazywasz dogłębna analiza, to robota na cały dzień, więc ma to robić "na koszt firmy" - własnej firmy ?

 

Jeszcze raza napiszę, to co w Proponujesz - te działania, to należy do agencji reklamowej, a nie pozycjonera. Ale agencja może, to zrobić po podpisaniu umowy z klientel lub/ewentualnie w ramach prac nad przetargiem i klientem strategicznym za duże $$$$.

 

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej będzie dla Ciebie, jak zaczniesz od zapytania o cenę audytu strony wraz z analizą fraz istotnych dla Twojego biznesu? Jak będziesz miał wynik audytu i frazy, możesz przejść do etapu pozycjonowania czy innych form promocji Twojej strony w internecie.

Prosty program do fakturowania: finansis.pl/faktury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd laik ma wiedzieć jakie słowa kluczowe należy wpisać skoro nie zna dokładnych zasad funkcjonowania wyszukiwarek.
Ech, ale ten sam laik wie, że są:

- wyszukiwarki

- jest coś takiego jak pozycjonowanie skoro tym się interesuje

- wie czym zajmuje się jego firma i jaki jest zasięg jej działania: lokalny zawęrzony do miasta > województwa  | krajowy  | globalny..

 

Ten sam laik może w rozmowie z pozycjonerem przedstawić swoja działalność i dopytany określić konkretnie czego po pozycjonowaniu oczekuje .. itd ....Dlatego pisałem, że podchodzisz zbyt ogólnie do zagadnienia.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności