Skocz do zawartości

Ocena efektywności nowego sklepu


Ka_sia33

Rekomendowane odpowiedzi

Po jakim czasie można dokonać oceny tego, czy nowy sklep sprawdza się lepiej niż stary? Jaki okres najlepiej porównać? Nowy sklep funkcjonuje od ponad miesiąca, jednak duże spadki w pozycjach zaraz po przeniesieniu zaburzyły znacząco dane na temat ruchu. Czy w takim przypadku można porównać np. dwa tygodnie przez zmianą sklepu do tych samych dwóch tygodni w tym miesiącu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. te spadki wystąpiły przez pierwszy tydzień po przeniesieniu sklepu, obecnie sytuacja prawie wróciła do normy. Frazy ponownie wskoczyły na pozycje, w niektórych przypadkach na delikatnie gorsze niż wcześniej, w niektórych na lepsze. Także od jakichś dwóch tygodni pozycje są już w miarę stabilne. Dlatego zastanawiam się czy mogę porównać np. te dwa tygodnie gdy frazy są już na miejscu do tych samych dwóch tygodni z tamtego miesiąca w starym sklepie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co zmieniałaś layout domenę? Zastanów się też czy porównywać ruch czy konwersję/sprzedaż. Według mnie najważniejsza -w sklepie- jest konwersja sprzedaży. Starałbym sie znaleźć okres w którym ruch był podobny w starym sklepie i porównał zachowania klientów.

Pozdrawiam

Pysio

Domondo.pl nowy sklep z osłonami przeciwsłonecznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep został przeniesiony na nową platformę - Shopera. Domena została ta sama, zmieniony został cały layout, nieco struktura strony, a także struktura kategorii i podkategorii w sklepie (których jest bardzo dużo).

 

Najważniejsze jest zatem, żeby badać bardzo podobną wilkościowo próbę? Aby wyniki były wiarygodne? Okres czasu musi być identyczny? Np. 7 dni?

 

Miałam zamiar porównać współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie i oczywiście dane zwiazane ze sprzedażą, współczynnik konwersji, oraz wartość koszyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w takim przypadku można porównać np. dwa tygodnie przez zmianą sklepu do tych samych dwóch tygodni w tym miesiącu?

Zazwyczaj porównuje się rok do roku,  kwartał do kwartału itp. Oceną efektywności sklepu jest sprzedaż. Jeśli wzrosła na nowym np. miesiąc do miesiąca to jest Ok.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przenosinach bardzo ważne jest to żeby zachować starą strukturę linków, jeśli nie ma takiej możliwości zrobić 301 na odpowiadające urle. Czasami od razu widać efekty dobrego przeniesienia (update`u). Dużo ludzi zapomina o dobrym umiejscowieniu CTA w platformach sprzedażowych, które są jednym z ważniejszych elementów.

Zawsze przy tego typu przenosinach Warto korzystać z narzędzi typu Mouse stats, Analytics aby wiedzieć co zrobić lepiej przy nowej platformie.

Blog SEO dla początkujących adeptów sztuki SEO. Medlabo.pl ciekawy serwis o medycynie i nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności