Skocz do zawartości

Edycja przekierowań - możliwy wpływ na pozycje strony?


Ka_sia33

Rekomendowane odpowiedzi

W search console wyskoczyło mi ponownie bardzo dużo stron błędu 404 (miesiąc temu sklep był przenoszony na shopera, zmieniły się urle kategorii i podkategorii, struktura sklepu jest bardzo rozległa). Zauważyłam, że sporo urli związanych jest z zastosowaniem na jeszcze starej stronie, filtrowania. Tzn. np. tak wyglądają urle: 

https://przykładowawitryna.pl/przykladowa-kategoria/1/long/name/desc/0'>https://przykładowawitryna.pl/przykladowa-kategoria/1/long/name/desc/0

Urle stron kategorii zostały już przekierowane, ale jeden do jeden, tzn. np. z 

https://przykładowawitryna.pl/przykladowa-kategoria/

na: 

https://przykładowawitryna.pl/przykladowa/

. Nie obejmują dodatkowych parametrów. Chciałabym teraz zmodyfikować te przekierowania i stworzyć reguły, takie aby obejmowały również wszystkie adresy z tymi parametrami.

 

Czy takie zmiany (pierwotne przekierowania zostały wykonane miesiąc temu) mogą wpłynąć na pozycje strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy takie zmiany (pierwotne przekierowania zostały wykonane miesiąc temu) mogą wpłynąć na pozycje strony?

 

Mogą, ale jeśli stary sklep miał pozycje, a przeniesienie na nowy skrypt zostało wykonane "na pałę" zamiast bardzo dokładnej wcześniej rozpiski url i właściwych przekierowań to ogólnie współczuję.

Sygnaturkę z linkiem przyznam sobie po napisaniu 15 wartościowych postów. Prawdopodobnie nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Według Xenu sklep zawierał ponad 70 000 urli,

 

a ile jest produktów w sklepie ?

 


Zauważyłam, że sporo urli związanych jest z zastosowaniem na jeszcze starej stronie, filtrowania.

 

których w ogóle nie powinno być w indeksie.

Sygnaturkę z linkiem przyznam sobie po napisaniu 15 wartościowych postów. Prawdopodobnie nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ka_sia33, pierwsza nieokrzesana myśl, która mi przychodzi do łepetyny to sprawdzenie pozycji osieroconych wpisów w indeksie google na najważniejsze słowa kluczowe w tym long tail.

Potem trzeba zawalczyć, aby je przekierować we właściwe miejsca - podstrony z odpowiednimi tytułami, tekstami, żeby odzyskać ruch.

To tak na szybko.

Sygnaturkę z linkiem przyznam sobie po napisaniu 15 wartościowych postów. Prawdopodobnie nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy przekierowania tych 500 kategorii są już zrobione, tylko tak jak pisałam jeden do jeden. Nie obejmują tych urli z parametrami. Zastanawiam się co zrobić, żeby móc w search console oznaczyć te urle jako naprawione. Zmodyfikować przekierowania jeden do jeden i stworzyć do nich reguły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się. Przykładowo wiem, że najcenniejsze frazy sprzedażowe to "czerwona buda dla psa" i "zielona miska dla kota". Obecnie są w TOP3, ale prowadzą do nikąd. Jeśli przekieruje je gdziekolwiek to na chwilę odzyskam ruch, a potem pozycja spadnie. Aby utrzymać pozycję muszę je przekierować na odpowiednie podstrony zawierające tytuły / słowa kluczowe odpowiednie dla tych fraz.

Rozumiem, że jest "tego" sporo, ale:

 

1) nikt nie kazał indeksować wyników wyszukiwania w obrębie strony - błąd

2) nikt ... nie mówił, że będzie łatwo ;)

 

E: ... ale chcesz pozycje i ruch, czy tylko mieć "ładnie" w Search Console ?  :D

Sygnaturkę z linkiem przyznam sobie po napisaniu 15 wartościowych postów. Prawdopodobnie nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samych produktów jest koło 11, 12 tysięcy. 

Kategorii i podkategorii jest prawdopodobnie około 500.

 

Dlaczego aż 500 kategorii dla 11k produktów?  Czy to jest sklep w stylu mydło i powiodło? 

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Jednak można sprecyzować kategorie do ogólnych najważniejszych nazw to samo tyczy się podkategorii. Tak aby klient łatwo trafił do interesującego towaru.

Po za tym piszesz, że:


struktura sklepu jest bardzo rozległa

 

To także wiąże się ze spadkami po przeniesieniu sklepu na inna platformę. O czym pisał już Konik^Morski.

 

Nie znam Twojego sklepu dlatego poniższe wyliczenia są orientacyjne.

Podziel sobie 11000/100=110

Średnio 110 powinno być podkategorii w Twoim sklepie.

 


Po za tym sądzę, że sklep nie był wysoko na interesujące cię frazy. To wszystko jest ze sobą powiązane i nazywa się optymalizacja. ;)

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności