Skocz do zawartości

Analiza pozycjonowanej strony


adamman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. 3 miesiące temu zacząłem pozycjonować stronę w branży produktów zdrowotnych (dziś 30 artykułów i średnio 1 tygodniowo dochodzi). Każdy z nich jest dobrze zoptymalizowany, ok 1000 słów. W momencie zaindeksowania bloga frazy z nazwami produktów oscylowały między 30-60 miejscem, a z długiego ogona na 20-30.

 

Dzisiaj w profilu linków mam ok 150 domen:

1. 20 zaindeksowanych PBNow (każdy z nich ma dobry profil linków - poświęciłem sporo czasu i kasy żeby je znaleźć i przechwycić). Większość linków wychodzących jest na stronie głównej na długi ogon lub goły URL.

2. ok 15 tematycznych for na których regularnie się udzielam z linkiem w profilu lub stopce

3. Pozostałe linki pochodzą z: pojedynczych wpisów na forach, komentarzy, profili lub katalogów

4. prowadzony profil na facebooku i google+

 

Po 2 miesiącach osiągnąłem pozycje 10-20 na nazwy produktów i 5-15 na długi ogon. Strategia ewidentnie działała. Niestety od 2 tygodniu pozycje szaleją i w sumie każda z nich spadła w stosunku do swojej najlepszej pozycji o ok 5-10 pozycji.

 

Anchory są raczej dobrze rozłożone i nazwy produktów nie rzucają się w oczy w majesticu czy innym narzędziu do analizy.

 

Co istotne, przeanalizowałem linki konkurencji i moja strategia opiera się głównie na duplikowaniu danych dostępnych w majesticu+ahrefs i ulepszaniu tego (tj. tworzeniu lepszej jakości PBN i dostarczania innych linków).

 

Czy takie spadki po 3 miesiącach konsekwentnego budowania strony są normalny? Zastanawiam się, czy jest to objaw jakiegoś błędnego działania z mojej strony, czy jednak jest to normalne, a moja przyjęta strategia linkowania poprawna, którą powinienem ją kontynuować i dodać więcej linków z PBNow?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wypowiedzi wnioskuję, że bardzo mało linków poszło z anchorem czysto brandowym, ale bez konkretnych informacji to trochę jak wróżenie z fusów. Czy mógłbyś proszę podać dwie-trzy frazy z nazwami produktów, abyśmy mogli ocenić stopień trudności?

Sprzedaję namioty.. dużo namiotów :king:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoki po kilkanaście-kilkadziesiąt pozycji w ostatnim miesiącu prawdopodobnie są spowodowane aktualizacją algorytmu.

Tutaj masz temat o tym (czytaj od wypowiedzi Jimmiego z 2 września 2016) https://www.forum.optymalizacja.com/topic/213185-nadchodzi-kolejny-update-algorytmu-co%C5%9B-drgn%C4%99%C5%82o-w-serpach-google-co%C5%9B-miesza-przetasowania-w-topach/page-7#entry1495103(czyli masz 60 stron materiału do analiz; większość niepotrzebna, ale coś tam między wierszami można wyłapać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początku strona ma bonusa do wyników, teraz grasz jak równy z równym

BoardKids.PL - ubranka dla młodych wymiataczy, jeżeli chcesz by Twoje dziecko wyróżniał unikatowy styl

Handmade streetwear for kids

Ubrania dla dzieciaków BoardKids Polska marka handmade z Warszawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wypowiedzi wnioskuję, że bardzo mało linków poszło z anchorem czysto brandowym,

 

A co to jest anchor "czysto brandowy"?

Czy jeśli sprzedaje tabletki na odchudzanie i moja domena to tabletki-na-odchudzanie.pl to tabletki na ochudzanie to brand czy exact?

dopilar.pl

https://dopilar.pl/meskie-sprawy/titan-gel/

Portal o zdrowiu, odżywianiu i diecie - NaturaLab

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że domeny EM są w stanie przyjąć na siebie znacznie więcej linków EM bez narażania się na filtr. To kluczowe - nie mówię już nawet o tym, że domena EM lepiej wchodzi, bo to oczywiste, ale ryzyko zafiltrowania domeny EM na ten jeden, wybrany keyword naprawdę niskie.

 

I tak np. domena butymonki.pl może przyjąć na siebie znacznie więcej linków 'buty monki' bez narażania się na filtr od strony głównej sklepu o nazwie np. misterfashionel.pl.

 

Jeśli nazwa domeny nie jest totalnie z du*y, to zafiltrowanie domeny EM jest naprawdę trudne. Przykład tabletek wydaje mi się tutaj akurat mało trafny, bo generalnie ta branża jest zasiana przez PP i moderowana ręcznie co jakiś czas, ale jak ktoś wymyśli sobie nazwę dla swojego sklepu internetowego powiedzmy 'Pokój Dziecka' z domeną pokojdziecka.pl, to musiałby się naprawdę starać, żeby ubić taki adres na frazę 'pokój dziecka' i pochodne.

 

Miłego dnia.

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś ten długi ogon wolno idzie do góry w porównaniu z głównymi frazami, w pierwszej kolejności trzeba było używać więcej anchorów na long tall, a potem na nazwy produktów.  3 miesięczny okres pozycjonowania to jest dosyć krótko i jeszcze do tego ostatnie zmiany algorytmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ale jak ktoś wymyśli sobie nazwę dla swojego sklepu internetowego powiedzmy 'Pokój Dziecka' z domeną pokojdziecka.pl, to musiałby się naprawdę starać, żeby ubić taki adres na frazę 'pokój dziecka' i pochodne.
Jeśli przyłoży linkowanie z anchora 1:1, bez żadnej dywersyfikacji link buildingu, to za bardzo starać się nie będzie musiał :huh:

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skaczmy ze skrajności w skrajność. Mówię tylko, że jeśli dzisiaj SEO'wcy linkują powiedzmy w proporcjach: 40% brand, 20% URL + 40% mix na podstrony, to w domenach EM, linki EM mogą stanowić większość, czyli np. te 40%. W ciągu roku przerobiłem to kilkanaście razy.

 

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Przekleję komentarz z FB

 

Tylko był taki moment kiedy EMD (a nie EMA) powodowało duży problem - linkowanie na nazwę domeny było niebezpieczne ponieważ było traktowane jako linkowanie EMA a nie "brand". Przychodziły przykłady takich linków przy ręcznym, gdzie dla domen bez słów kluczowych - zdarzało się to rzadko lub wcale (zależy w którym momencie). I przy czyszczeniu z ręcznego można było zazwyczaj po prostu wywalić 100% EMA i sprawa załatwiona. Natomiast przy EMD trzeba było ciąć praktycznie wszystko - anchor z nazwą domeny był traktowany jako EMA.

dymna.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności