Skocz do zawartości

Etyka w SEO


Siciliano

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Odświeżę trochę temat.

 

Zastanawiałem się jak wygląda sprawa pozycjonowania dwóch firm z tej samej branży. Jeżeli dostajecie zlecenia z firm które ze sobą konkurują to czy używacie tych samych miejscówek/metod, zakładając podobne budżety? Co w przypadku gdy te budżety są różne, czy wtedy faworyzujecie jedną ze stron? Mnie ten problem nie dotyczy i raczej nie będzie, pracuje na etacie i ewentualną fuchę na boku dla firmy z branży bym odrzucił ale co z agencjami czy biorą obie (oczywiście w końcu liczy się kasa?) czy ewentualnie dają to różnym swoim "juniorom".

 

Pozdrawiam

Pysio

Domondo.pl nowy sklep z osłonami przeciwsłonecznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od wielkości budżetu oczywiście.  

 

E.

Tu nie chodzi o faworyzowanie ale za więcej kasy zrobisz więcej, to chyba jasne. 

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pysio napisał:

Odświeżę trochę temat.

 

Zastanawiałem się jak wygląda sprawa pozycjonowania dwóch firm z tej samej branży. Jeżeli dostajecie zlecenia z firm które ze sobą konkurują to czy używacie tych samych miejscówek/metod, zakładając podobne budżety? Co w przypadku gdy te budżety są różne, czy wtedy faworyzujecie jedną ze stron? Mnie ten problem nie dotyczy i raczej nie będzie, pracuje na etacie i ewentualną fuchę na boku dla firmy z branży bym odrzucił ale co z agencjami czy biorą obie (oczywiście w końcu liczy się kasa?) czy ewentualnie dają to różnym swoim "juniorom".

 

Pozdrawiam

Pysio

Pysio, tak samo jest w AdWords, jeżeli masz 2 takie same firmy z tego samego miasta to jak najbardziej tylko przy adwords robisz to tak (jeśli budżet jest ograniczony, a zazwyczaj jest) żeby nie kolidowali ze sobą, np. robisz w innych godzinach 1 kampanie 1 klienta, 2 kampanie w innych godzinach.

 

Jeżeli chodzi o SEO - więcej kasy = więcej działań, jeżeli chodzi o miejscówki to chyba łatwiej dodać 2 wpisy jako 2 inne firmy, niż używać innych miejscówek - moim zdaniem mija się to z celem.

Pozdrawiam serdecznie,

Rafał

https://itimedia.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spektrum napisał:

robisz w innych godzinach 1 kampanie 1 klienta, 2 kampanie w innych godzinach.

hehe a to taki pomysł nie przyszedł mi do głowy jeszcze :D czyli uważasz, że klient nr 1 ma prawo w godzinach gdzie konwersja jest wyższa być w TOP a nr 2 wtedy powinien być na zapleczu, a może rozwiązujesz to na zasadzie ten klient pracuje od 8-16 więc w tych godz go puszczę, a że drugi całodobowo to od 16-8 rano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee, mówię o tym, że po prostu często budżet jest ograniczony i dzięki temu sam ze sobą nie walczysz :P. Jest to jakieś rozwiązanie, Oczywiście że nie, możesz u jednego zrobić przemiennie i obserwować co i kiedy się dzieje - mówię tu o wyszukiwarce, bo jakby nie patrząc remarketing to oddzielny temat :P. Jednak w wyszukiwarce ma to jak najbardziej sens - nie licytujesz jednego klienta z drugim :P

 

Wiadomo, liczy się dla Ciebie ten, który daje Ci lepiej zarobić - naturalna kolej rzeczy myślę...

 

Żeby było sprawiedliwie (też zależy od ruchu i rozwiązań na stronie) jeden dzień u jednego tak, drugi u innego inaczej. Przeplatasz tak jakby. Chodzi o to żeby nawzajem się nie licytowali i przy założeniu że budżety oba są ograniczone. Jeżeli budżety na to pozwalają to nie musisz się tym przejmować i tak kombinować :P

Pozdrawiam serdecznie,

Rafał

https://itimedia.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dnia 23.03.2017 o 08:05, Pysio napisał:

Odświeżę trochę temat.

 

Zastanawiałem się jak wygląda sprawa pozycjonowania dwóch firm z tej samej branży. Jeżeli dostajecie zlecenia z firm które ze sobą konkurują to czy używacie tych samych miejscówek/metod, zakładając podobne budżety? Co w przypadku gdy te budżety są różne, czy wtedy faworyzujecie jedną ze stron? Mnie ten problem nie dotyczy i raczej nie będzie, pracuje na etacie i ewentualną fuchę na boku dla firmy z branży bym odrzucił ale co z agencjami czy biorą obie (oczywiście w końcu liczy się kasa?) czy ewentualnie dają to różnym swoim "juniorom".

 

Pozdrawiam

Pysio

 

 

Tu nie ma wielkiej filozofii. Wszystko działa jak trzeba. Ktoś płaci więcej to i więcej robisz i więcej możesz się zaangażować. Zależy czy umowa jest za efekt czy ryczałt. Przy ryczałcie ciężko to ocenić. Jeśli budżety różne to tak obliczasz czas by ten kto płaci więcej miał więcej Twojego czasu. Jeśli czujesz, że dasz radę i masz możliwości ogarnąć w TOP10 trzy firmy na te same frazy to do dzieła. Sam sobie odpowiedz na pytanie czy będziesz wobec nich uczciwy i czy będziesz mój spojrzeć sobie później w oczy. Chyba, że Ci to obojętne. Agencja którą znam się nie przejmuje. Nie ma to dla nich znaczenia. Dzielą się pracą pomiędzy specjalistów. Czasem nawet jeden ma dwie lub więcej konkurencyjnych firm. Dają radę.

Szkółka sadzonek winogron w Dolinie Prądnika, sprzedaż sadzonek winorośli.  |  Przewodnik po Ojcowie: Strona o Ojcowskim Parku Narodowym  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę, że posiadanie 2-3 firmy z tej samej/podobnej branży i zbliżonego regionu może się tym firmom opłacać bardziej niż gdyby byli jako 1 firma.

Dlaczego ? Bardzo rzadko zdarzy się, że firmy w 100% pokrywają swoją ofertę - nawet jak mają to samo na stronie. Np. takie drukarnie - jedne specjalizują się w wydruku wizytówek inne też mają wizytówki ale bardziej drukują druk wielkoformatowy itd.

A tworząc zaplecze i o ile nie jest dedykowane dla danej firmy - to tworzymy stronę związane z drukiem i wrzucamy 2 linki do każdego klienta.

W skrócie mając 1 drukarnie - stworzymy np. 5 stron zapleczowych na miesiąc. Mając 5 drukarni - stworzymy im 25 stron zapleczowych. I raczej jak te 5 drukarni będzie zajmować 5 pierwszych miejsc (już zakładając nawet te same frazy) to będzie najmniejszy problem niż gdy będziemy mieli jedną drukarnie na 19 miejscu.

 

Ja znam firmy które nawet specjalizują się w danych branżach i jest to dla ich klientów atut, że pozycjonują już firmy z tej samej branży - fakt, że klientowi zawsze przedstawiają, że bezpośrednio nie konkurują tymi samymi produktami. Ale ich klienci wychodzą na pewno na duży plus wybierając ich. Więc to co niektórzy mogą uznawać za wadę, może stać się atutem.

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności