Skocz do zawartości

Sprzedaż domeny - będę wdzięczny za pomoc

kubavoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,
Mam pytanie do osób, które mają jakieś doświadczenie w odsprzedaży domen internetowych.
Jestem kompletnie zielony, dlatego będę wdzięczny za wskazówki.

Sprawa wygląda następująco.
Posiadam trochę domen, które chcę odsprzedać (.pl / .com. / co.uk), na niektóe mam już kupca,
na pozostałe chciałbym go znaleźć. Domeny zakupiłem i opłacam w domeny.tv.

Chciałbym dowiedzieć się:
1) Jak uregulować kwestie finansowe z nabywcą (umowa kupna/sprzedaży?)
2) jak przekazać domenę nabywcy
3) czy od transakcji trzeba odprowadzić podatek
4) jak cały proces przebiega w przypadku osoby prywatnej i firmy...

5) gdzie najlepiej sprzedawać domeny (jakieś dedykowane serwisy?)

Będę MEGAwdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam, Kuba

Umowa i jej formuła zależy zupełnie od Was. Możecie nawet "na gębę" umówić się co do sprzedaży. Prawa do własności domeny przekazuje się za pomocą cesji, z tym należy zwrócić się do rejestratora domen. Teoretycznie powinieneś od każdego przychodu odprowadzić podatek, w tym od sprzedaży domen.

Co do wszystkich zasad dla osób prywatnych i firm odnośnie podatku proponowałbym poczytać fora/strony prawne lub może ktoś bardziej obeznany się wypowie. Również w kwestii proponowanych serwisów lepiej też jeśli wypowie się ktoś bardziej doświadczony. Z bardziej znanych przychodzi mi tylko do głowy aftermarket

Firma na 100% będzie chciała jakiś papierek aby udokumentować wydatek.Najprostsza umowa:

https://aukcjadomen.net/_portal/userFile/aukcjedomen/file/UMOWA_KupnaSprzedazy_domeny.pdf

Umowa chroni Cię jako sprzedającego bo według niej cesji dokonujesz w momencie otrzymania kasy.

A co do podatku normalnie się rozliczasz z US, w PIT będzie bodajże to pozycja:Dochód z innych źródeł.

.

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.