kubavoo Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Witam serdecznie,Mam pytanie do osób, które mają jakieś doświadczenie w odsprzedaży domen internetowych.Jestem kompletnie zielony, dlatego będę wdzięczny za wskazówki. Sprawa wygląda następująco.Posiadam trochę domen, które chcę odsprzedać (.pl / .com. / co.uk), na niektóe mam już kupca,na pozostałe chciałbym go znaleźć. Domeny zakupiłem i opłacam w domeny.tv. Chciałbym dowiedzieć się:1) Jak uregulować kwestie finansowe z nabywcą (umowa kupna/sprzedaży?)2) jak przekazać domenę nabywcy3) czy od transakcji trzeba odprowadzić podatek4) jak cały proces przebiega w przypadku osoby prywatnej i firmy... 5) gdzie najlepiej sprzedawać domeny (jakieś dedykowane serwisy?) Będę MEGAwdzięczny za pomoc.Pozdrawiam, Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladcapierscieni Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Umowa i jej formuła zależy zupełnie od Was. Możecie nawet "na gębę" umówić się co do sprzedaży. Prawa do własności domeny przekazuje się za pomocą cesji, z tym należy zwrócić się do rejestratora domen. Teoretycznie powinieneś od każdego przychodu odprowadzić podatek, w tym od sprzedaży domen. Co do wszystkich zasad dla osób prywatnych i firm odnośnie podatku proponowałbym poczytać fora/strony prawne lub może ktoś bardziej obeznany się wypowie. Również w kwestii proponowanych serwisów lepiej też jeśli wypowie się ktoś bardziej doświadczony. Z bardziej znanych przychodzi mi tylko do głowy aftermarket Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...