Skocz do zawartości

Reklama dopasowana do zainteresowań - jak wyłączyć


tnt16

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilknaście lat stronę, mnóstwo zawartości, duży ruch.

Pomimo wyłączenia reklam opartych na zainteresowaniach (sprawdziłem pięć razy, wyłączone ze dwa lata temu, włączone i wyłączone ze dwa miesiące temu) ciągle mam wyświetlane reklamy oparte na zainteresowaniach.

Support google rozmowny jak żona w ciche dni a mnie bierze już naprawdę cholera. 

Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może są dopasowane do tematyki strony?
Sprawdź w trybie incognito, a najlepiej ze świeżo zainstalowanej przeglądarki

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typy kierowania

58% spersonalizowane
21% kontekstowe
18 % miejsce docelowe
3% nieznane

 

Czemu chcę wyłaczyć? Bo prowadzę tę stronę juz 15 lat i to na czym i zależy, by reklamy były KONTEKSTOWE. Po to instalowałem adsense.  Jesli reklamy oparte na zainteresowaniach działają wszytskim tak jak ja je widzę to jest to tylko strata czasu. 

Kupiłem na początku grudnia buty, od miesiaca widzę reklamę sklepu internetowego z butami, których nie potrzebuję. Tydzień temu kupiłem kabel do drukarki, teraz jak wchodze na stronę to widzę pełno reklam kabli. Powiedz mi, jaki to ma sens? Tematyka strony jest zupełnie inna. Mam na stronie program partnerski, kontekstowo dobierajacy oferty - działa aż miło popatrzeć.

Nie wierzę w reklamy oparte na zainteresowaniach i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lis, nie masz racji. Ja w swojej konfiguracji AdSense notorycznie muszę ukrywać wszystkie "porady" i "ulepszenia" od Google, bo każdorazowe ich włączanie obniżało przychody. Sam najlepiej znasz swój biznes i wiesz co ludzie klikną, niemożliwe w związku z tym jest aby ogólne rady były adekwatne dla wszystkich użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak -- to, co piszesz, stoi w sprzeczności z tym, co robi teraz rynek. Rynek odchodzi od reklamy kontekstowej na rzecz reklamy kupowanej w modelu RTB, w którym reklamodawca jest skłonny płacić naprawdę bardzo duże pieniądze za pojedyncze odsłony ludzi, którzy go interesują. Bez względu na to, gdzie ich "dopadnie" ze swoją reklamą. Wyniki reklam sprzedawanej w tym modelu, uzupełnianej tylko kontekstową (jak robi to system Google DoubleClick AdExchange, w skrócie AdX), są dużo lepsze, niż osiągane przez AdSense.

Pamiętaj o tym, że dla Ciebie przecież nie jest istotne, czy ludzie w reklamy klikają, czy nie -- dla Ciebie istotny jest eCPM. Jeśli ciągną Ci go w górę reklamodawcy, którzy chcą świecić reklamy swojego sklepu konkretnej grupie ludzi, to co za różnica dla Ciebie?

OK, rozumiem, że w pewnych przypadkach możesz nie chcieć mieć reklam, nie wiem, sklepu z bielizną na stronie dla dzieci. Ale to takie rzeczy należałoby kategoriami blokować, nie zaś wyłączając cały model targetowania reklam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 10.01.2017 at 1:31 PM, Lis said:

Wyniki reklam sprzedawanej w tym modelu, uzupełnianej tylko kontekstową (jak robi to system Google DoubleClick AdExchange, w skrócie AdX), są dużo lepsze, niż osiągane przez AdSense.

 
co do zasady każde generalizowanie jest o kant xxxx potłuc. mam strony w AdSense i w AdX przez polskie i zagraniczne firmy - i tu korzystałem już z przeszło 4 dostawców i wcale nie zawsze zwrot z tamtej reklamy jest wyższy niż AdSense. robiłem wręcz testy z przemiennym wpinaniem kreacji AdSense / AdX i potwierdzało to jedynie, że wyniki nie są przypadkiem. a jest to wbrew logice, bo AdSense ma większą marżę, a AdX ma dodatkowo więcej bidderów, więc powinien mieć dużo lepszy zwrot. AdX trzymam głównie dlatego, że jest mniej upierdliwe co do naruszeń i pozwala osadzić więcej placementów, ale żeby zwrot miało wyraźnie lepszy to u siebie nie zaobserwowałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności