Skocz do zawartości

Moc linka ze strony głównej, a podstrony z artykułem


Pawl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jeśli mam stronę tematyczną, np. motocykle, (która ma pozycjonować)
i stronę mojej firmy, np. usługi naprawy motocykli (pozycjonowaną),
to który link wychodzący będzie mocniejszy:

1. Link (ze strony linkującej) np. z obrazka znajdującego się pod menu lub po prostu tekst z nazwą firmy typu 'Firma X - naprawa i serwis motocykli'.

2. Link (ze strony linkującej) z podstrony, gdzie znajduje się artykuł tematyczny np. na 3 tys. znaków (i w tym tekście jest link, np. naprawa i serwis motocykli).

Założenie jest takie, że ze strony, która pozycjonuje wychodzi tylko jeden link - do strony pozycjonowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.. Może się okazać, że podstrona jest fajniej podlinkowana i ma więcej "magicznej mocy" niż strona główna.

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, odys said:

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie..

... i żaden nie przedstawi przykładów na potwierdzenie swojej tezy, bo niby nie może zdradzać tajników swojej wiedzy. :)

Sorry, ale trzeba by było przeprowadzić testy na jakiejś naprawdę dużej próbie z wykluczeniem innych działań, które mogłyby zafałszować wyniki, żeby móc odpowiedzieć rzetelnie na zadane pytanie.

Można polegać jedynie na logice. Dla mnie jest ona taka, że lepszy jest ten link, gdzie jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś realny w niego kliknie. Jeżeli tekst jest wartościowy i jest szansa, że ktoś będzie z niego korzystał/czytał, to dla mnie dość oczywiste jest, że lepsze będzie umieszczenie w nim linku, zamiast wrzucenie go gdzieś od czapy tylko z myślą o wyciśnięciu jak najwięcej z algorytmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michael1977 napisał:

Jeżeli tekst jest wartościowy i jest szansa, że ktoś będzie z niego korzystał/czytał, to dla mnie dość oczywiste jest, że lepsze będzie umieszczenie w nim linku, zamiast wrzucenie go gdzieś od czapy tylko z myślą o wyciśnięciu jak najwięcej z algorytmu.

Jeśli stosujesz tzw. WHS to tak, masz rację. Wrzucić linka do tekstu i czekać aż ktoś go kliknie. Tak czekać można 1 dzień a nawet 999999 dni. :)

Jeśli stosujesz skuteczne pozycjonowanie to zamieścisz linka na stronie, która przekazuje najwięcej mocy na Twoją stronę. Dlatego przed zamieszczeniem linka na stronę (niezależnie czy główną, czy podstronę) należy sprawdzić jakie jest linkowanie do niej, czy jest pokazywana w wynikach Google i na jakie frazy. Najlepiej jakby to były frazy zbliżone tematycznie do naszej choć to nie jest reguła.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności