Skocz do zawartości

śledzenie konwersji - kto testował


bestos

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was pytanie, czy śledzenie konwersji ma sens na stronie firmowej?

W przypadku sklepu pewnie tak, ale co w przypadku strony firmowej która ma np. 5 podstron, zakładkę cennik.html i kontakt.html

 

Czy takie śledzenie pomaga automatycznie zaoszczędzić w sensie dostosowuje cenę za klik na korzyść właściciela konta czy to tylko dostarcza zaawansowane raporty?

Jak uruchomić takie śledzenie konwersji, czy trzeba ingerować w kod strony? Najlepiej proszę o jakiś tutorial po polsku

Czasem na stronach reklamowanych w adwords widzę taką końcówkę: ?gclid=CJ39tNTth9ICFUpJGQo Czy to właśnie śledzenie konwersji??

 

A w wolnej chwili forum-budowa.pl ew. praktycznie Uwaga awaria!

A to: portal branży budowlanej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śledzenie konwersji  ma sens w każdym przypadku, ale trzeba umieć dobrze ustalić cel konwersji. 

Przy takiej mini stronie to np. kontakt może być celem albo nawet dokładniej wypełnienie formularza kontaktowego. Ale to zależy od branży itp czasami telefon jest najważniejszych kontaktem.

A śledzenie pomaga przy optymalizacji, kampanii reklamowych itp.

Przeważnie nie potrzeba ingerować w kod, w prostych przypadkach. Chociaż zainstalowanie GTM, może okazać się przydatne i łatwiejsze.

 

 

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jimmi pokrótce wyjaśnił dlaczego warto.

O ile wypełnienie formularza wydaje się oczywistą konwersją, możesz też zrobić kolejną - wyświetlenie numeru telefonu - ukrywasz go w prosty sposób jak jest to np na gumtree i gdy ktoś kliknie "pokaż numer", zliczasz to jako konwersję.

Zainteresuj się też celami inteligentnymi w GA, może to też rozwiązanie dla Ciebie

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bestos wrzucony przez Ciebie przykład  ?gclid=CJ39tNTth9ICFUpJGQo nie jest śledzeniem konwersji. To automatyczne tagowanie kampanii AdWords, by system wiedział, że ktoś z reklamy AdWords wszedł na Twoją stronę www. 

 

Dopiero zaczynasz przygodę z Analyticsem więc od podstaw. 

Zawsze na stronie występuje pewna czynność, która jest dla Ciebie ważna, a ma ją wykonać użytkownik. To jest konwersja.

Natomiast mogą być dodatkowe czynności, które również chciałbyś śledzić - to mikrokonwersje.

 

Każdy z takich elementów będzie Ci podpowiadał jaka fraza, jaka podstrona dokonywałą konwersji, a to przyniesie Ci pewne dane, które pozwolą na wyciąganie wniosków z różnych kampanii: facebook, AdWords, emailing itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności