Skocz do zawartości

LinkMe.pl


LinkMe.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

This evening at 4:55 in our H1 data center, electrical gear shorted, creating an explosion and fire that knocked down three walls surrounding our electrical equipment room Thankfully, no one was injured. In addition, no customer servers were damaged or lost.

We have just been allowed into the building to physically inspect the damage. Early indications are that the short was in a high-volume wire conduit. We were not allowed to activate our backup generator plan based on instructions from the fire department.

This is a significant outage, impacting approximately 9,000 servers and 7,500 customers. All members of our support team are in, and all vendors who supply us with data center equipment are on site. Our initial assessment, although early, points to being able to have some service restored by mid-afternoon on Sunday. Rest assured we are working around the clock.

We are in the process of communicating with all affected customers. we are planning to post updates every hour via our forum and in our customer portal. Our interactive voice response system is updating customers as well.

There is no impact in any of our other five data centers.

I am sorry that this accident has occurred and apologize for the impact.

Sincerely,

Douglas J. Erwin

Chairman & Chief Executive Officer

.. wkrotce ma wrocic do normy..

Pozdrawiam

Największy darmowy system promocji serwisów. Najbardziej zaawansowany w Polsce.

Wysoka skuteczność, rejestracja w 2 minuty.

All in One ---> Manual

234x60.gif or 234x60.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

In addition, no customer servers were damaged or lost.

Czytaj uważnie :)

Już dobre kilka godzin serwis jest niedostępny... Czy to nie wpłynie negatywnie na działanie systemu? :[

Proponuję dla dobra przyszłości systemu zmienić serwer na jakiś w Europie - np. dedyk w Hosteurope.de czy OVH, albo droższe (polskie) rozwiązanie, za to z minimalnymi pingami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mti - nie rozumiem co ma uważne czytanie do mojego pytania.

To rozdzielne sprawy - pytam przy okazji. Sam jestem informatykiem i wiem że w tym zawodzie liczą się backupy, backupy i jeszcze raz backupy.

logosc.png

Nowa odsłona systemu!!! --- Radek Kubera na G+.--- Mój blog: radek.kubera.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak ktoś słusznie zauważył - napisano że żadne dane nie zostały utracone, ponadto robimy backupy co 30 minut.

W żaden sposob nie wpływa to na pojawianie się linków, linki pojawiają się niezależnie od LinkMe ponieważ nie są zasysane online lecz są w plikach po stronie uzytkowników.

Co do lokalizacji serwera, nie ma znaczenia czy w PL czy na zachodzie.. różnice są praktycznie niezauważalne co potwierdzą osoby, które mają rownież serwery za granicą. Takich rzeczy nie da sie przewidziec niezaleznie czy masz serwer w PL czy w USA.

Pozdrawiam

BTW.

Oto najświeższa informacja:

Dear Valued Customers:

As previously committed, I would like to provide an update on where we stand following yesterday's explosion in our H1 data center. First, I would like to extend my sincere thanks for your patience during the past 28 hours. We are acutely aware that uptime is critical to your business, and you have my personal commitment that The Planet team will continue to work around the clock to restore your service.

As you have read, we have begun receiving some of the equipment required to start repairs. While no customer servers have been damaged or lost, we have new information that damage to our H1 data center is worse than initially expected. Three walls of the electrical equipment room on the first floor blew several feet from their original position, and the underground cabling that powers the first floor of H1 was destroyed.

There is some good news, however. We have found a way to get power to Phase 2 (upstairs, second floor) of the data center and to restore network connectivity. We will be powering up the air conditioning system and other necessary equipment within the next few hours. Once these systems are tested, we will begin bringing the 6,000 servers online. It will take four to five hours to get them all running.

We have brought in additional support from Dallas to have more hands and eyes on site to help with any servers that may experience problems. The call center has also brought in double staff to handle the increase in tickets we're expecting. Hopefully by sunrise tomorrow Phase 2 will be well on its way to full production.

Let me next address Phase 1 (first floor) of the data center and the affected 3,000 servers. The news is not as good, and we were not as lucky. The damage there was far more extensive, and we have a bigger challenge that will require a two-step process. For the first step, we have designed a temporary method that we believe will bring power back to those servers sometime tomorrow evening, but the solution will be temporary. We will use a generator to supply power through next weekend when the necessary gear will be delivered to permanently restore normal utility power and our battery backup system. During the upcoming week, we will be working with those customers to resolve issues.

We know this may not be a satisfactory solution for you and your business but at this time, it is the best we can do.

We understand that you will be due service credits based on our Service Level Agreement. We will proactively begin providing those following the restoration of service, which is our number priority, so please bear with us until this has been completed.

I recognize that this is not all good news. I can only assure you we will continue to utilize every means possible to fully restore service.

I plan to have an audio update tomorrow evening.

Until then,

Douglas J. Erwin

Chairman & Chief Executive Officer

Największy darmowy system promocji serwisów. Najbardziej zaawansowany w Polsce.

Wysoka skuteczność, rejestracja w 2 minuty.

All in One ---> Manual

234x60.gif or 234x60.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lokalizacji serwera, nie ma znaczenia czy w PL czy na zachodzie.. różnice są praktycznie niezauważalne co potwierdzą osoby, które mają rownież serwery za granicą. Takich rzeczy nie da sie przewidziec niezaleznie czy masz serwer w PL czy w USA.

nie miałem na myśli lokalizacji lecz firmę

mój poprzedni pracodawca ma tam 2 dedyki i takie kwiatki się nie zdarzały :)

a co do lokalizacji - The Planet ma całkiem dobre pingi/ceny/jakość co sprawia, że konkurencyjne systemy (np livelink) również z nich korzystają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności