Skocz do zawartości

E-Commerce, ustawienia celu i przypisywanie wartości


ojciec17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

jak skonfigurować krok po kroku Google Analytics tak, aby zliczał mi ilość zamówień i podawał kwotę obrotu.

 

Do tej pory zrobiłem

1. Ustawienie "Włącz E-coomerce" w Google Analytics

2. Dodanie tagu i konfiguracja konta Google Tag Manager ze sklepem internetowym Woocoomerce

3. Ustawienie tagu w Google Tag Manager

 

Niestety wciąż żadnych danych Analytics nie zlicza. Z góry dzięki za wyjaśnienie zagadnienia.

SEOwiedzacy-pozycjonowanie-lokalne-szerokie.png.25e00a740d5ab754a026e5e3ed42d6dd.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Data layer coś Ci mówi? Uzupełniłeś tag analytics o dodatkowe zmiennie - prod_id, cena?

Mam nadzieję, że o połączenie konta GA i AW nawet nie muszę pytać.

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz poprawić tagi dla każdego produktu z osobna, aby analytics zliczało wartość konwersji, bez tego się nie da.

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili mam sytuację taką, że konto jest poprawnie skonfigurowane... (wtyczka Tag Assistant to pokazuje). Niestety po opublikowaniu tagu w Google Tag Manager w kodzie źródłowym nie widzę, aby była nadpisana kolejna warstwa danych... Możesz coś poradzić o co chodzi? 

SEOwiedzacy-pozycjonowanie-lokalne-szerokie.png.25e00a740d5ab754a026e5e3ed42d6dd.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się za specjalnie grzebać ALE jak masz skonfigurowany tag w GTM? Bo:

1. W kodzie strony masz starego Analyticsa (on ni cholery o ile pamiętam nie działa z rozszerzonym e-commercem)

2. Do dataLayer obiektu pushujesz dane związane z rozszerzonym ecommercem

3. W GTM co i jak masz w ogóle opublikowane bo mam wrażenie, że nic ponieważ dataLayer nawet u mnie nie dostaje standardowych eventów takich jak gtm.load itp., które zawsze są. Chyba, że coś mi uknęło.

 

Wrzuć jakiś printscreen tagu czy coś. Poza tym dane odnośnie ecommerce muszą "z czymś iść". Tzn. albo muszą być wysłane z requestem odsłony albo np. pomocniczym zdarzeniem. Wg mnie u Ciebie nie idą ani z tym ani z tym bo odsłonę realizujesz "na sztywno" w kodzie przez starego GA. Wywal kod GA ze strony i realizuj go przez GTM zaznaczając, że przy odsłonie ma wykorzystywać dataLayer do pobierania danych odnośnie EC. Tylko wtedy musisz mieć pewność, że dane do dataLayer trafią w kodzie przed wczytywaniem GTM-a. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności