Skocz do zawartości

Obejscie blokad AdSense


Blitz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Moim zdaniem blokowanie jakichkolwiek reklam na stronach internetowych to pięść skierowana w nosy webmasterów.

Można zrozumieć blokowanie reklam, które przeszkadzają w oglądaniu serwisu (pop-up, aplety), ale blokowanie reklam kontekstowych i tych nie utrudniających oglądanie treści to "lekka" przesada...

To webmaster tworzy strony internetowe i to on będzie decydował co ma się na nich wyświetlać, a nie użytkownik, czy twórca przeglądarek - jeżeli się komuś nie podoba, to już jego sprawa...

Jeżeli już ktoś chce coś blokować to powinien zablokować sobie całą stronę - i wtedy nie ma problemu - nie ma reklam, nie ma strony - nie ma nic...

Reklama na stronach internetowych to nic innego, jak zapłata za oglądanie treści, czy ściąganie programów, ale to właściciel strony decyduje o ich wyświetlaniu. Blokowanie tego typu rzeczy można uznać za kradzież (taka sama jak w programach typu Ad-ware - licencja zezwala na używanie programu, ale musi on wyświetlać reklamy).

Ponadto, niektórzy tutaj stwierdzili, że osoby, które blokują reklamy kontekstowe napewno by w nie nie klikały - troche to jest nielogiczne i naciągane.

Po pierwsze osoby, które klikają w reklamy kontekstowe to teoretycznie osoby, które są zainteresowane treścią - a niekoniecznie samymi reklamami. Zatem jeśli osoba posiadająca auto np. BMW, po przeczytaniu o przykładowym tuningu, z pewnością będzie zainteresowana kupnem odpowiednich części - to jest sens reklam kontekstowych i osoby, które zablokują reklamę będą musiały użyć googli, aby trafić na odpowiednią stronę...

Po drugie - a ktoś każe im klikać? Czy ktoś każe użytkownikowi ściągać wszystkie programy, czytać wszystkie artykuły, news ? Może niedługo zacznie się blokować nie tylko reklamy kontekstowe, ale i strony, które wg. twórców przeglądarek nie powinny być oglądane?

Ponadto zauważmy, że reklamy nie da się wyrzucić z życia - i słusznie. Reklamy w TV - a może i można je wycinać oglądając pusty ekran czy zmieniając kanał, w Radiu - też znajdzie się sposób... W Czasopismach papierkowych? Zawsze można poprosić kioskarza o powycinanie wszystkich stron z reklamami (na pewno będzie chciał sobie zawracać tym głowę)...

Uważam, że blokowanie reklam kontekstowych (które teoretycznie są przyjazne dla użytkownika) to atak na programy partnerskie, które mają zwiększyć rentowność ich właścicieli i dawać zarobki webmasterom. Może zamiast blokować bez pytania producenci przeglądarek powinni wykonać okienko "strona zawiera reklamy google. Czy napewno chcesz przeglądać stronę? [TAK]/[NIE]"

Portal komputerowy

-
webmastering, biznes

Forum IT - informatyka, komputery, technologie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważacie, że należy wyjść z założenia, że jest to problem google a nie nasz?

Jest to przede wszystkim problem supportu reklam kontekstowych (nie tylko google) i jako użytkownicy nie powinniśmy się tym przejmować (dostajemy stronę z jakimiś błędami...). Jako webmasterzy - tracimy, więc jest to również nasz problem...

Jeżeli chodzi o Google, również uważam, że nie ruszą tyłków za szybko, aby to zmienić. Zauważmy, że reklamy google wyświetlają się na stronach wyszukiwarki - błędy dotyczą zdalnego js...

Portal komputerowy

-
webmastering, biznes

Forum IT - informatyka, komputery, technologie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności