Skocz do zawartości

Linkowanie dużego sklepu


Sprzedawcav20

Rekomendowane odpowiedzi

Księgarnia to bardzo fajny temat.  Jest dużo możliwości aby rozhuśtać sprzedaż.  Należy jednak wdrożyć szeroko pojęte działania marketingowe .  Niestety, to kosztuje.  Pozycjonowanie przy pomocy automatów w chwili obecnej przyniesie mierne efekty. 

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Sprzedawcav20 napisał:

Potencjał branży jest raczej liczony w tysiącach użytkowników dziennie, dla porównania reklamy w google merchant dziennie są wyświetlane około 30000 razy.

 

Potencjał pewnie, że jest, ale wprost proporcjonalna do potencjału jest konkurencja, więc poradami z PiO z działu dla początkujących tej konkurencji nie przebijesz. Chyba, że Będziecie oferowali literaturę specjalistyczną dla konnych lotników lub orkiestry podwodnej.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Moriarty napisał:

Księgarnie mają dosyć sporą konkurencję. 590k produktów i 700 uu wskazuje, że raczej strona jest nisko w wynikach organicznych.

1. Czy opisy są unikalne?

2. Czy jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne?

 

Linkowanie samemu "bo tak obmyśliłem" raczej nic nie da przy takim sklepie, seo tutaj nie polega to na linkowaniu każdego produktu bo nie starczy Ci życia. Polecałbym mimo wszystko dalszą współpracę z jakąś agencją i oczekiwanie jasnych działań.

 

Do tego, że jest nisko sam doszedłem :) 

Ad.1 Niestety opisy są powielone. Jak Pan zapewne się domyśla poprawić 140 tysięcy opisów nie jest takie proste i raczej mało którą firmę w Polsce na to stać, a w szczególności dopiero rozwijającą się. Jeśli chodzi o zdobycie unikalnej treści to staramy się na bierząco poprawiać opisy książek, dodawać komentarze najróżniejsze bardziej rozbudowane, mniej po prostu misz masz, artykuły typu nowość wydawnictwa xxx, bestsellery tygodnia, najczęściej odwiedzane itd....

 

Ad.2 Z tego co mi wiadomo tak.

 

6 godzin temu, mcmagik napisał:

z 590 tysi zaindeksowanych wyników tylko 700 UU.. to chyba jednak coś nie teges z optymalizacją.. może lecicie na niewłaściwe frazy?

 

 

Skupiamy się głównie na wprowadzeniu jak największej ilości tytułów. Nagłówki h1 [tytuł], h2[ autor] są ustawione tak, aby pozycjonowały się frazy według schematów: (jeśli dobrze rozumiem ten zabieg)

1. [tytuł] 

2. [tytuł] + [autor]

3. [tytuł] + [autor] + książka

 

Z tego co sprawdziłem dużo produktów ładnie wchodzi wchodzi na wszystkie te trzy warianty. Oczywiście zazwyczaj pierwszy schemat jest dalej niż pozostałe dwa. 

 

5 godzin temu, Grey Ronin napisał:

Więc niedawno - i jak rozumiem nie "wysypała" się jeszcze oczekiwana góra klientów i stąd pomysł na dodatkowe podlinkowanie. Jest jeszcze jeden element który można sprawdzić. Weź jeden opis (do 400 znaków) z strony produktowej który uważasz że ma już jakiś linki i wyszukaj go w Google - jak jesteś (z stroną firmową) na 1 pozycji to bardzo dobrze. Jak masz odpukać np twoje strony produktowe na Allegro/Ceneo czy strony konkurencji wyżej niż twoją stronę to tu może być powód.

 

Proszę mi wierzyć, raczej jestem z tych co twardo stąpają po ziemi. Nie zakładałem, że sama optymalizacja nagle od tak zwiększy mi ruch do setek tysięcy odwiedzin, zdaję sobie sprawę że w branży są liderzy, którzy na swoje pozycje pracowali latami. Jednak myślałem, że wzrost do 1500-2000 unikalnych użytkowników dziennie jest realny.

 

 

 

 

*bieżąco 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wiemy, że poprawa 140k produktów jest nierealna. Dlatego też trzeba podjąć pewne działania.
1. Nowe produkty robimy już unikalnie.
2. Analiza produktów i wybieramy np 3k z największym potencjałem, którym poprawiamy sukcesywnie opisy itd.
3. Tworzymy rankingi książek na blogu z linkowaniem wewnętrznym np top 10 kryminałow na wieczór majowy itd. Taki content producing trochę a potem te rankingi zapuszczamy w SM, yt i linkujemy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sprzedawcav20 napisał:

Jednak myślałem, że wzrost do 1500-2000 unikalnych użytkowników dziennie jest realny.

Realnie, to Możesz stawać w szaraki z "długim" ogonem wybierając pewną pule niszowych tytułów i je pozycjonować, ale i to nie będzie łatwe. 

Książki, to podobny temat do: opon, nieruchomości, pożyczek chwilówek itd... gdzie jest duża konkurencja z odpowiednim zapleczem jak chodzi o zasoby ludzkie i programy.

 

Możesz próbować promować się po przez:

- serwisy społecznościowe w tym jakieś mini konkursy gdzie nagroda będzie książka;

- blogerów tematycznych powiedzmy w zamian za recenzje danej książki (dostaną za free) opiszą coś o niej i o sklepie w jakim można kupić;

I to tyle co mi do głowy przychodzi w ramach pakietu "zrób to sam" :(

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

Jedyne rozwiązanie jakie widzę na obecną chwilę to zmniejszenie budżetu samego link buildingu i przerzucenie go na poczet zatrudnienia jakiejś studentki, która będzie regularnie poprawiała opisy. Zobaczymy za kilka miesięcy czy coś to da :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT:  zatrudnienia jakiejś studentki != regularnie poprawiała opisy.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz duży sklep i dużo produktów to możesz działać na małą skalę czyli np. poprawiać opisy - oczywiście można to optymalizować i wybierać najlepsze pozycję i od nich zacząć co powinno mieć lepsze przełożenie niż poprawianie wg. alfabetu. Ale moim zdaniem musisz myśleć systemowo (oczywiście to nie wyklucza wcześniejszego rozwiązania) i niekoniecznie tak typowo o SEO a marketingowo.

Moje propozycję:

1. stworzyć jakiś program partnerski dla osób piszących komentarze / recenzję do książek a z to dostają pkt. które wymieniają na rabaty/nagrody - jest to super sprawa do zwiększenia unikalnego contetnu na dużą skale choć by rozkręcić talo PP trzeba na pewno sporo się namęczyć i wprowadzić jakąś rywalizację. Dodatkowo trzeba weryfikować co ludzie piszą.

2. stworzyć jak już ktoś wspomniał system artykułów tematycznie powiązanych i podlinkowujących najlepsze produkty z jakiejś dziedziny.

Tu masz przykład arktów:

 

https://allegro.pl/artykuly/szukaj?kategoria=7&fraza=książka

Przewiń do stopki strony i zwróć uwagę jak oni sprytnie w kategoriach mają mają powiązane tematycznie artykuły:

https://allegro.pl/kategoria/ksiazki-dla-dzieci-i-mlodziezy-66781?string=ksi%C4%85%C5%BCka&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-cul-1-4-0511

 

Wiadomo, że zawsze trzeba wymyślić coś lepszego od konkurencji - ale na starcie przeklikaj bardzo dokładnie z 3-5 konkurentów w topie i zobacz co mają fajnego wdrożonego a potem postaraj się to wdrożyć u siebie i w miarę mozliwości i weny ulepsz to rozwiązanie :)

https://www.punktseo.pl/darmowe-bonusy/ << rozdaje: kody do katalogów firm, kody rabatowe, szablony ZennoPoster ! |---| Moje strony: https://www.s90.pl/pozycjonowanie/ | https://www.seo-stat.pl - zapraszam.                                                                                                                                                                                          

seo-stat-logo.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Ptaq napisał:

Jeżeli masz duży sklep i dużo produktów to możesz działać na małą skalę czyli np. poprawiać opisy - oczywiście można to optymalizować i wybierać najlepsze pozycję i od nich zacząć co powinno mieć lepsze przełożenie niż poprawianie wg. alfabetu. Ale moim zdaniem musisz myśleć systemowo (oczywiście to nie wyklucza wcześniejszego rozwiązania) i niekoniecznie tak typowo o SEO a marketingowo.

Moje propozycję:

1. stworzyć jakiś program partnerski dla osób piszących komentarze / recenzję do książek a z to dostają pkt. które wymieniają na rabaty/nagrody - jest to super sprawa do zwiększenia unikalnego contetnu na dużą skale choć by rozkręcić talo PP trzeba na pewno sporo się namęczyć i wprowadzić jakąś rywalizację. Dodatkowo trzeba weryfikować co ludzie piszą.

2. stworzyć jak już ktoś wspomniał system artykułów tematycznie powiązanych i podlinkowujących najlepsze produkty z jakiejś dziedziny.

Tu masz przykład arktów:

 


https://allegro.pl/artykuly/szukaj?kategoria=7&fraza=książka

Przewiń do stopki strony i zwróć uwagę jak oni sprytnie w kategoriach mają mają powiązane tematycznie artykuły:


https://allegro.pl/kategoria/ksiazki-dla-dzieci-i-mlodziezy-66781?string=ksi%C4%85%C5%BCka&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-cul-1-4-0511

 

Wiadomo, że zawsze trzeba wymyślić coś lepszego od konkurencji - ale na starcie przeklikaj bardzo dokładnie z 3-5 konkurentów w topie i zobacz co mają fajnego wdrożonego a potem postaraj się to wdrożyć u siebie i w miarę mozliwości i weny ulepsz to rozwiązanie :)

 

 

Wszystko o czym piszesz mamy :) 

 

ad .1. Na stronie jest co miesięczny konkurs na pisanie recenzji/komentarz. Reklamujemy go głównie banerami na stronie, które są umieszczone zaraz przy guziku "napisz komentarz". Dodatkowo od czasu do czasu blogerzy wspominają o naszym comiesięcznym konkursie.

Nagrody za najlepsze komentarze:

1. Darmowa książka

2. 50% dodatkowego rabatu na wybraną książkę

3. 25% dodatkowego rabatu na wybraną książkę.

Fajnie to działa bo faktycznie klienci piszą komentarze, w planach mam również wdrożenie funkcji w sklepie automatycznego mailingu typu "Napisz kilka słów o [nazwa produktu] zgarnij rabat!" będę chciał to tak usprawnić, że klient nawet nie będzie musiał wchodzić na stronę, a wystarczy że odpisze na maila. Wiadomo im mniej zamieszania tym większa szansa na zaangażowanie użytkownika. 

 

Wszystkie komentarze, przed publikacją muszą być zatwierdzone przez nas.

 

ad 2. Staramy się w miarę regularnie pisać artykuły powiązane z asortymentem np. Najlepsze bajki na dobranoc, w teści artykułu lub pod artykułem zawsze jest kilka propozycji. Tu chcę jedynie zmienić jeszcze jedną rzecz, każdy produkt, który będzie linkowany z artykułu będzie miał wcześniej poprawiony opis na unikalny. 

To samo tyczy się nowości, jeśli jest wydawana kolejna książka jakiejś serii np. Dziennik Cwaniaczka to piszemy tekst odnośnie książki i ją linkujemy, przy okazji linkujemy podstronę w sklepie gdzie jest cała seria. Dodatkowo na podstronie serii w większości przypadków jest unikalny opis, gdzie znajdują się pogrubione słowa kluczowe typu np. Seria dziennik cwaniaczka.

W przypadku jeśli wychodzi po prostu jakaś książka np. podróżnicza linkujemy zazwyczaj książkę, autora + całą kategorię. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dodam.

 

Że od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy nie zrezygnować całkowicie z działań agencji seo. 

Samo linkowanie co miesiąc zlecać np. linkhouse, większa ilość linków w mniejszej cenie, a pod to co dodatkowo robi agencja, czyli pisanie opisów kategorii /serii itd. zatrudnić właśnie dodatkowego pracownika. 

 

Wiadomo agencja jednego pracownika dzieli na x projektów, więc siłą rzeczy zrobi mniej w ciągu miesiąca niż pracownik mojej firmy, który będzie miał jedną stronę i będzie się w niej specjalizował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sprzedawcav20 napisał:

trudnienia jakiejś studentki, która będzie regularnie poprawiała opisy

Nikt cię nie zmusza od razu do ręcznego dłubania w opisach wszystkich pozycji. Nowe opisy to rozumiem warto robić unikane. Dla starych da się globalnie opanować temat z istniejącymi opisami. Wszystko zależy w jakim formacie masz opisy. Jak technicznie da się globalnie np dodać jeden (unikalny) akapit na końcu tekstu (format musisz wymyślić na zasadzie własny tekst + pobierania pewnych elementów z innych elementów na stronie np innych książek z serii/kategorii), a dla samych opisów pozmieniać ich format w stylu

  • Zmiana akapitów np pierwsze zdanie jest osobnym akapitem. Google wychwytuje duplikaty głownie jako  jednakową treść określonych akapitów teksu.
  • Zmiana formatu tekstu - czyli np.  justowanie, pogrubianie
  • Dodanie jednej opinii (cytowanej) do tekstu opisu 
  • Tam gdzie rzeczywiście cytujesz i stosujesz powielone opisy szczególnie w obrębie własnej strony stosowanie znaczników <blockquote>

Takie rozwiązanie jest doraźne ale jak masz kogoś kto opanuje temat to jest to do wprowadzenia w krótkim czasie. Podaję przykładowe metody globalnej "obróbki opisów" ale pewnie są i inne. 

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej masz linki do profesjonalnych szkoleń dotyczących m.in. optymalizacji sklepów internetowych i link buildingu.  Autor szkoleń posiada bardzo duże doświadczenie teoretyczne, praktycznie a także szkoleniowe. Polecam tego allegrowicza.

To co próbujesz zrobić nijak się trzyma kupy.

 

 

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.05.2017 o 10:23, Grey Ronin napisał:
  • Zmiana akapitów np pierwsze zdanie jest osobnym akapitem. Google wychwytuje duplikaty głownie jako  jednakową treść określonych akapitów teksu.
  • Zmiana formatu tekstu - czyli np.  justowanie, pogrubianie

Operowanie akapitami działa, niezmiennie od lat, natomiast kursywa i bold nie działa. Sprzedam Tobie za 0 zł trik - wielkość czcionki.. W tekście wytłuścić co chcesz, natomiast zmiana wielkości czcionki w środku tekstu.. nie za bardzo, dlatego również takie nagłówki muszą mieć nie tylko <h> ale i rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności