Skocz do zawartości

Linkowanie dużego sklepu


Sprzedawcav20

Rekomendowane odpowiedzi

A nie lepiej zoptymalizować kategorie i je linkować..?

 

 

2-4 linki na miesiąc.. to wuja da.. szkoda czasu
 

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep jest zoptymalizowany oraz cały czas linkowany jednak efekty są strasznie marne. 

Ruch w sklepie na dzień dzisiejszy to 700 użytkowników z wyszukań organicznych dziennie.

 

Potencjał branży jest raczej liczony w tysiącach użytkowników dziennie, dla porównania reklamy w google merchant dziennie są wyświetlane około 30000 razy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up to albo strasznie marnie w porównaniu do konkurencji pozycjonowany albo strasznie marnie zrobiona optymalizacja. W pozycjonowaniu trzeba robić lepiej niż reszta aby być od nich wyżej - dróg na skrót brak. Z 700 UU powinien już być spory dochód - no chyba, że branża dość konkurencyjna (także w porównarkach) ale ja nie wróżbita Maciej - z fusów wróżyć nie potrafię ;)
 

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Sprzedawcav20 napisał:

 

proszę o radę w sklepie mamy ponad 140 tysięcy produktów, czy linkowanie ich automatem w oparciu do dobrą listę może zaszkodzić? 

Chcemy miesięcznie linkować 2000-3000 produktów dosłownie 2-4 linki. 

 

To jest pomysł bez sensu.  140 tys. produktów przy dobrej optymalizacji prawie same się pozycjonują. 

Piszesz, że sklep jest zoptymalizowany.  Pewnie masz na myśli zmianę title,  description czy dodanie znaczników h.  To nie optymalizacja.  

Optymalizacja w sklepach to głównie budowa struktury linkowania wewnętrznego tak aby sklep pozycjonował się sam lub prawie sam .  

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep był całkowicie zoptymalizowany, nawigacja okruszkowa, tagi rel canonical, opisy kategorii z linkami do podkategorii/produktów itd... Audyt był robiony przez agencję, wdrażany również pod ich nadzorem. 

 

Domyślam się, że nie wszystkie produkty wejdą do top, ale takie linkowanie miałoby na celu wprowadzenie jak największej ilości łatwiejszych fraz, gdzie te kilka linków mogło by zdziałać cuda. 

 

Pytanie tylko do bardziej doświadczonych, czy linkowanie automatem w oparciu o dobrą listę to dobry pomysł? Linkować nie będziemy sami, a zlecimy to agencji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedmówcy zapomnieli napisać, że chodzi o sklepy na mocnych domenach z odpowiednią ilością linków. Wtedy w samo pozycjonujący się sklep jestem w stanie uwierzyć.

Do linkowania gołymi urlami nie potrzebna ci agencja. Powiedz im niech wymyślą coś bardziej ambitnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz przyrostu linków z automatów w wysokości 4-12k linków miesięcznie. To jest droga do nikąd. Dobra optymalizacja sklepu, linkowanie strony głównej, kategorii, najpopularniejszych produktów wystarczy. O ile oczywiście sklep faktycznie jest dobrze zoptymalizowany. 700 UU dziennie to nie jest bardzo zły wynik dla sklepu, który - jak rozumiem - do tej pory nie był pozycjonowany "pełną parą"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie rady to mogą być na piasku pisane bo:

  • nie znamy branży - jak jest bardzo konkurencyjna typu agd/rtv to linkowanie tematu to cierpliwość oraz wielki budżet a i tak nie przeskoczysz głównych graczy.  
  • kiedy została wdrożona optymalizacja i czy wszystko zaskoczyło jeśli chodzi o indeks czyli głównie ile masz stron w indeksie dla zapytania site:domena.pl i jakie są to strony. Jak przykładowo w pierwszej 20 stron masz strony logowania/koszyka czy inne mało istotne strony to nie masz pełnej optymalizacji.  

 

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, NoTo napisał:

Przedmówcy zapomnieli napisać, że chodzi o sklepy na mocnych domenach z odpowiednią ilością linków

 

taaaa.. a domena to sama od siebie mocna się zrobiła..

 

Sklepy, zwłaszcza mocno konkurencyjne, potrzebują nieco szerszego spojrzenia na temat SEO niż wizytówka Pana Henia - Hydraulika.
 

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MKucinski napisał:

Czyli chcesz przyrostu linków z automatów w wysokości 4-12k linków miesięcznie. To jest droga do nikąd. Dobra optymalizacja sklepu, linkowanie strony głównej, kategorii, najpopularniejszych produktów wystarczy. O ile oczywiście sklep faktycznie jest dobrze zoptymalizowany. 700 UU dziennie to nie jest bardzo zły wynik dla sklepu, który - jak rozumiem - do tej pory nie był pozycjonowany "pełną parą"?

 

Sklep jest pozycjonowany regularnie przez dwa lata. Linki pochodzą z zaplecza, postów na forach, artykułów sponsorowanych itp, dodatkowo współpracujemy z ponad 100 blogerów, którym raz na jakiś czas przekazujemy książki w zamian za podlinkowanie sklepu. 

Nie korzystam z ofert allegro czy innych chop sztaplerów, a bądź co bądź profesjonalnej agencji.

 

25 minut temu, Grey Ronin napisał:

Wszystkie rady to mogą być na piasku pisane bo:

  • nie znamy branży - jak jest bardzo konkurencyjna typu agd/rtv to linkowanie tematu to cierpliwość oraz wielki budżet a i tak nie przeskoczysz głównych graczy.  
  • kiedy została wdrożona optymalizacja i czy wszystko zaskoczyło jeśli chodzi o indeks czyli głównie ile masz stron w indeksie dla zapytania site:domena.pl i jakie są to strony. Jak przykładowo w pierwszej 20 stron masz strony logowania/koszyka czy inne mało istotne strony to nie masz pełnej optymalizacji.  

 

 

1. Branża: księgarnia internetowa

2. Optymalizacja została wdrożona 2 miesiące temu, po wpisaniu site otrzymujemy ponad 590 tysięcy wyników. Pierwsze 20 stron to mix produkty + kategorie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 590 tysi zaindeksowanych wyników tylko 700 UU.. to chyba jednak coś nie teges z optymalizacją.. może lecicie na niewłaściwe frazy?

 

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Sprzedawcav20 napisał:

Branża: księgarnia internetowa

Też niełatwy temat. 

 

13 minut temu, Sprzedawcav20 napisał:

wdrożona 2 miesiące temu

Więc niedawno - i jak rozumiem nie "wysypała" się jeszcze oczekiwana góra klientów i stąd pomysł na dodatkowe podlinkowanie. Jest jeszcze jeden element który można sprawdzić. Weź jeden opis (do 400 znaków) z strony produktowej który uważasz że ma już jakiś linki i wyszukaj go w Google - jak jesteś (z stroną firmową) na 1 pozycji to bardzo dobrze. Jak masz odpukać np twoje strony produktowe na Allegro/Ceneo czy strony konkurencji wyżej niż twoją stronę to tu może być powód.

 

29 minut temu, Sprzedawcav20 napisał:

Linki pochodzą z zaplecza, postów na forach, artykułów sponsorowanych itp, dodatkowo współpracujemy z ponad 100 blogerów, którym raz na jakiś czas przekazujemy książki w zamian za podlinkowanie sklepu.

Dodatkowe "automatyczne" linkowanie w takiej lub zbliżonej ilości jak zaproponowałeś to tylko przez przekierowania 301 (np bit.ly). Zresztą branża to permanentna rotacja produktów. Moim zdaniem bez sensu podlinkowywać pozycje które były wydane czy popularne xx lat temu. Dla popularnych nowości domyślam ze zdobywacie wartościowe linki i szczerze to nie wiem jaki (długofalowy) cel miałby mieć ta "automatyka".

W temacie linków - rozumiem że stale dbacie o profil linków by "nie szły" do stron 404.        

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Księgarnie mają dosyć sporą konkurencję. 590k produktów i 700 uu wskazuje, że raczej strona jest nisko w wynikach organicznych.

1. Czy opisy są unikalne?

2. Czy jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne?

 

Linkowanie samemu "bo tak obmyśliłem" raczej nic nie da przy takim sklepie, seo tutaj nie polega to na linkowaniu każdego produktu bo nie starczy Ci życia. Polecałbym mimo wszystko dalszą współpracę z jakąś agencją i oczekiwanie jasnych działań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności