Skocz do zawartości

CPC stawki – dylemat


darkrat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Miałbym kilka pytań odnośnie optymalizacji kampanii na AdWords. Bardzo prosiłbym o porady bardziej doświadczonych osób. Od jakiegoś czasu zebrałem kilka problemów i chciałbym je przedstawić w punktach.

 

  • Pierwszy problem – automatyczne dobieranie stawek. Więc, korzystając jakiś czas temu z tej opcji na Facebooku, stawki faktycznie były dobierane umiarkowanie rozsądnie. Niestety na AdWords z budżetem 3,5 dziennie przez miesiąc początkowo zacząłem wychodzić na 3 wyświetlenia dziennie, bo było pobierane aż 1,5 zł za klik. Nieco zgłupiałem, powiększyłem grupy reklam na długi ogon i dałem stawkę 0,4 zł za kliknięcie. I co? Efekt nadal bardzo dobry, w szczególności dla nietypowych haseł. Zastanawiam się, co z tym zrobić: czy obniżać stawkę za kliknięcia, dopóki będzie wypełniona stawka dzienna? Czy to rozsądna strategia? Co więcej, zauważyłem, że klienci z długiego ogona częściej wchodzą na różne podstrony niż ci z ogólnych, drogich haseł. I pojawia się pytanie, czy w ogóle automatyczne dobieranie stawek ma jakikolwiek sens? Wygląda mi na to na algorytm, którego celem jest wyżeranie pieniędzy z portfela reklamującego i to wszystko.
  • Druga sprawa, to kierowanie klienta na stronę. Czy proponujecie kierować kampanie np. na buty/sukienki/akcesoria jeździeckie, w sensie na konkretny asortyment, czy po prostu na stronę? Aktualnie przyjąłem drugą opcję i widzę, że klienci po wejściu na nią sami wchodzą na podstrony, które ich interesują (w szczególności z długiego ogona). Zastanawiam się, czy warto jeszcze ulepszać "nakierowywanie ich" na podstrony, czy temat sobie odpuścić.
  • Na jedną kampanię robię wiele (4-5) oddzielnych tematycznie reklam i wybieram tę z najlepszą reakcją i najmniejszym CPC. Chciałbym zapytać, czy to poprawne "formalnie" rozwiązanie? Czy na kampanię przewidziany jest prędzej jeden temat i grupa podobnych, ale tak samo tematycznych reklam?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. możesz obniżać aż do momentu jak nie będzie wyświetleń/klików

Automatyczne dobieranie stawek ma sens na początku, później już sam różnicujesz.

2. do reklamowanego asortymentu, na stronę główną to raczej jak reklamujesz brand.

dobrze robisz - różny przekaz marketingowy działa na różne grupy odbiorców.

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj tabele sugerowanych stawek będziesz wiedział jakie są stawki za poszczególne frazy aby być np na 1 stronie czy na górze strony

patrz

https://support.google.com/adwords/answer/2472742?co=ADWORDS.IsAWNCustomer%3Dfalse&hl=pl

ad 2

Jest tam opcja linki do podstron w rozszerzeniach a więc do każdej podstrony dodaj link z opisem.Wtedy będziesz miał lepsze dopasowanie reklam

 

1 kampania to wiele grup z oddzielnymi słowami kluczowymi tzn

np

grupa

buty zimowe

to tej grupie umieść frazy z butami zimowymi konkretne

 

następna np grupa suknie

tu frazy z sukienkami różne itp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Jestem zdania, że w większości rzeczy człowiek > maszyna, dlatego doradziłbym Ci samemu zadbać o stawki, w końcu to Twoje pieniądze. Wszelkie automatyczne strategie są dobre na inne rodzaje kampanii

 

2 Gorąco zachęcam do kierowania użytkowników tak precyzyjnie jak to możliwe - do odpowiednich katergorii i produktów - w ten sposób skracasz drogę do konwersji a i doświadczenie strony docelowej (które ma wpływ na Quality Score) powinno być lepsze.

 

3 Rozumiem, że chodzi o kampanię w sieci reklamowej kierowaną na tematy związane z Twoją działalnością?

Twój obecny sposób optymalizacji jest dość krótkowzroczny - Twoim celem nie powinien być tani ruch, tylko konwertujący ruch. Jeśli nie jesteś pewny która reklama najlepiej sobie radzi, szczerze polecam narzędzie Adalysis.

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, sytuacja dla na pewno bardziej rozjaśniona. Zatem co do asortymentu, rozumiem, że warto robić kampanie na przykład pod letnie sandały albo kozaki, albo szpilki, więc maksymalnie precyzować kampanie pod konkretne produkty, tak? Póki co kampania stworzona jest tylko pod ich kategorie (i to w którą muszą wejść, co jednak w 70% przypadków robią).

Co do bycia na pierwszej-drugiej stronie, to zauważyłem, że tym większy ruch, im z dalszych stron wejdą klienci. Więc czy warto dążyć do tego, żeby kampania była wyświetlona jak najwyżej, skoro wypełniana jest dzienna stawka przy niskim CPC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruch możesz, a nawet powinieneś pozyskiwać biorąc pod uwagę różne cechy, które są ważne dla Twoich klientów- szpilki, kozaki, zimowe, tanie, wygodne, na plażę, oryginalne, piękne i wiele innych. Ja pod każdą cechę, która jest istotna mam osobną kampanię, aby lepiej dopasować reklamy.

W Twoim przypadku, gdy ktoś szuka "wygodnych sandałów", "tanich sandałów" czy "za********h sandałów" powinien zobaczyć to w reklamie, a i tak trafi do tej samej kategorii ;)

Pod konkretne produkty może być kłopotliwe, bo jeśli masz ich np tysiąc, to się zajedziesz, a kierując usera na konkretny produkt pozbawiasz go wyboru.

Co do stawek, to oczywiście, że im niższe, tym większy ruch, wszak wystarcza Ci na więcej kliknięć w ramach budżetu dziennego. W tym przypadku nie warto bić się o najwyższe pozycje jeśli nie masz milionowych budżetów, zwłaszcza, że wykazano brak wpływu średniej pozycji na współczynnik konwersji.

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku, dzięki wielkie za odpowiedź. Czyli podsumowując: dać sobie spokój z ogólnymi reklamami typu: "najlepszej jakości obuwie, ubrania, w okazyjnych cenach", które kierują na witrynę i dają użytkownikowi "wolną wolę", a prędzej zrobić na długi ogon z 20 haseł pod wszystkie rodzaje sandałów i następnie przekierowywać użytkowników prosto do tej kategorii, gdzie sandały wybiorą od wyboru do koloru? I tak zrobić, przykładowo, dla czapsów jeździeckich, sandałów letnich, bluzek letnich, wszystko odrębnie w ramach jednej kampanii?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym robił osobne kampanie dla każdego (rodzaju produktów) - klienci mogą mieć różne przyzwyczajenia zakupowe odnośnie różnych rodzajów produktów.

Wyszukania po ogólnych słowach kluczowych to z reguły dopiero początek lejka zakupowego, więc jeszcze długo i drogo do konwersji.

Popatrz na siebie - gdybyś chciał kupić sandały, to wpiszesz "sandały letnie", czy raczej "skórzane czarne sandały letnie rozmiar 45"?

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku, dzięki wielkie za pomoc. Odnośnie tego wyszukiwania na długi ogon, które proponujesz, to w perspektywie miesięcznej przeważnie mają tego typu hasła zero wyszukiwań wg plannera. Warto robić zatem kampanie na na przykład 200 haseł tego typu, mających wyszukiwania w okolicach zera, ale bardzo szczegółowe, pod daną kategorię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz według plannera te frazy które maja niska konkurencje - tak zacznij, kombinuj, poprawiaj patrz na statystyki, generuj raporty nie bój się zmian, nauczysz sie oraz wywnioskujesz na które jest najwięcej chętnych:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności