Skocz do zawartości

Tagowanie linków-Compaign URL Builder


Paawel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 
potrzebuję oznaczyć linki do strony za pomocą https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ ,aby rozróżnić wejścia na stronę z konkretnej kampanii. Czy ktoś ma doświadczenie z takim zabiegiem, mógłby powiedzieć jak po kolei trzeba to zrobić? Zbudować link z unikalnym atrybutem zrobi ta strona, a w Analytics wystarczy zrobić filtr dla tego linku, aby odczytać rezultaty?
Byłbym wdzięczny za opinię osoby, która miała z tym styczność.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.07.2017 o 14:07, Paawel napisał:

Cześć, 
potrzebuję oznaczyć linki do strony za pomocą https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ ,aby rozróżnić wejścia na stronę z konkretnej kampanii. Czy ktoś ma doświadczenie z takim zabiegiem, mógłby powiedzieć jak po kolei trzeba to zrobić? Zbudować link z unikalnym atrybutem zrobi ta strona, a w Analytics wystarczy zrobić filtr dla tego linku, aby odczytać rezultaty?
Byłbym wdzięczny za opinię osoby, która miała z tym styczność.

Pozdrawiam

 

Przykładowo: 

 

Website URL https://przyklad.pl/promocja-lipcowa (podstrona do której kierujesz kampanie)

Campaign Source facebookadds

Campaign Medium banerwersja1

Campaign Name taniejwlipcu

 

Dzięki temu w Analyticsie będziesz mógł sprawdzić ile osób weszło dokładnie z tej kampanii (o nazwie Taniej w lipcu prowadzonej na facebooku) z tego banera (w wersji1) na tą podstronę. Nie ma jakiegoś konkretnego schematu. Oznacz tak, abyś wiedział skąd wziął się ruch. Możesz wypełnić wszystkie pola, możesz wypełnić np. tylko trzy, bo i tak już będziesz wiedział że ktoś wszedł z reklamy na facebooku z banera w wersji 1. Wszystko zależy od tego jak bardzo masz rozbudowaną kampanię. 

 

Możesz też oznaczyć od razu source fbtaniejwlipcu. I od razu wiesz, że z fb i z tej kampanii. Sam sobie musisz ustalić schemat :)

 

I oczywiście tym utworzonym linkiem podlinkowujesz dany baner w kampanii, żeby osoby, które klikną w link nie przechodziły do tego urla  https://przyklad.pl/promocja-lipcowa, tylko do tego https://przyklad.pl/promocja-lipcowa#utm_source=fbtaniejwlipcu&utm_medium=banerwersja1 dzięki czemu możesz oddzielić użytkowników, którzy znaleźli się na podstronie tak po prostu, a tych, którzy przeszli na nią klikając w baner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności