Skocz do zawartości

Pomoc w pracy licencjackiej


kubasfn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 

Jestem w trakcje pisania pracy licencjackiej na temat: wpływ pozycjonowania strony internetowej na rozpoznawalność marki.

Pomysł na pisanie pracy na taki temat zrodził się od mojego promotora , został przeze mnie zaakceptowany z racji tego że zawodowo jestem związany z branża IT ( pracuje jako tester). 
Przez pierwszy rozdział dotyczący e-marketingu przeszedłem jak burza, drugi jest o działaniu wyszukiwarek, algorytmach Googla, metodach pozycjonowania. 

W trzecim rozdziale mam porównać dwie wybrane marki i jak na ich rozpoznawalność wpływa pozycjonowanie stron i tutaj mam kompletną pustkę w jaki sposób to zrobić, w jaki sposób mógłbym to sprawdzić ewentualnie jaki parametr pomógłby mi w tym ? Ma ktoś jakieś pomysły ? 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co byś nie zrobił, wyniki będą zaburzone przez działania offline i wszystkie inne formy reklamy. Bo w jaki sposób zmierzyć, jak kampania SEO wpływa na ogólną rozpoznawalność takiego np. Komputronika? I czym w ogóle jest ta rozpoznawalność? To jest duża marka z różnymi kanałami dotarcia do klienta, więc nie wiem czy wpływ pozycjonowania da się w prosty sposób zmierzyć.

 

Taki czysto teoretyczny scenariusz: 

 

Gdybyś postawił dwa sklepy internetowe, w jeden ładował kwotę X na SEO, a w drugim kwotę 3X na SEO, to np. po 12 miesiącach i przy odpowiednio dużej próbce osób (np. 100 tys. osób) mógłbyś puścić kampanię reklamową z pytaniem - "Który z tych sklepów odwiedził Pan/Pani w ciągu ostatnich kilku miesięcy"? (takie badania prowadzi np. YouTube wyświetlając pre-rolle na wybranych filmach wideo) i miałbyś jakiś feedback.

 

A tak? Analizowanie "żywych marek", nad których przebiegiem kampanii reklamowych nie masz żadnej kontroli, jest IMO niemożliwe.

 

Ale to praca licencjacka, promotor pewnie i tak nie ma pojęcia na temat SEO, więc co nasmarujesz, to wybronisz.

 

Pozdro

 

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paq  nie wiem dlaczego ale pierwsze co mi przyszło to właśnie Komputronik i Xkom :)

 

No tak to jest pewne że nie da się tego w 100% napisać na podstawie wpływu pozycjonowania... stąd właśnie uważam ,że to dosyć trudny temat w zasadzie rzetelnie na podstawie żywych marek niewykonalny .

Pomyślałem ,że można było by to sprawdzić np na podstawie słów kluczowych np (pozostając w sklepach ze sprzętem IT) "laptop Dell" i na podstawie statystyk (tylko których) udowodnić przewagę strony wyżej w rankingu... 

Jakiś pomysł jakich narzędzi bym mógł użyć ? :)

 

Pozdrawiam ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paq napisał:

Ale to praca licencjacka, promotor pewnie i tak nie ma pojęcia na temat SEO, więc co nasmarujesz, to wybronisz.

We wnioskach byłbym nawet nieco odważniejszy. Twój promotor :) zaproponował Ci temat okropnie trudny. Dobrze uczynisz, jeżeli we wnioskach wywrócisz wszystko do góry nogami.

 

1 godzinę temu, kubasfn napisał:

wpływ pozycjonowania strony internetowej na rozpoznawalność marki.

Gdyby temat brzmiał "Obecność w TOP3 w wyszukiwarce Google i rozpoznawalność marki", to jeszcze dałoby się to jakoś obronić. Ale tu uważam, że temat jest położony.

Równie dobrze mógłbyś napisać temat: "Wpływ nagrywania reklam wideo na rozpoznawalność marki".

Samo nagrywanie filmu reklamowego nie ma żadnego wpływu na rozpoznawalność marki. O wpływie możemy mówić wówczas kiedy emitujemy spot reklamowy i trafiamy do odbiorców. W takim przypadku możemy mówić o tym, że to co pokażemy odbiorcy ma wpływ na rozpoznawalność marki. Pozycjonowanie możemy więc porównać do takiego nagrywania sporu. Pozycjonowanie możemy porównać także do pisania artykułu do prasy branżowej, ale samo pisane (proces) nie oznacza publikacji. Dopiero w momencie publikacji można mówić o wpływie na odbiorcę. Wówczas będzie miało znaczenie: gdzie publikujemy (co bezpośrednio możemy porównać z wysoką lub niską pozycją w wyszukiwarce G). W przypadku sportów reklamowych wideo znaczenie będzie miało również: na jakim programie, w jakich godzinach, w otoczeniu jakich programów - co możemy porównać właśnie do naszej pozycji w wyszukiwarce G.

 

Myślę, że dobrze by było, abyś uświadomił swojego promotora i wspólnie popracujecie nad tym, abyś mógł udowodnić, że obecność w wyszukiwarce ma wpływ na rozpoznawalność. :) Samo pozycjonowanie nie ma wpływu, chyba że wśród tych, którzy pozycjonują :) na nich z całą pewnością ma wpływ, bo ... trzeba mieć pojęcie o czym się pisze, o czym boleśnie przekonał się jeden z naszych kolegów, który wstał pewnego dnia i pomyślał sobie, że poprowadzi blog kulinarny przypalając jednocześnie jajecznice.

 

Izolacje Natryskowe - Ocieplanie pianką Warszawa - Poddasza i stropy. 

https://docieplanie-poddaszy.pl/  a może wybierz sobie coś pożytecznego na https://szlabany24.pl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

 

Kolega zasugerował mi skorzytanie z semrush lub ahrefs

"Wpisz sobie wybrana domenę a narzędzie przedstawi m.in innych podobnych konkurentów w branży. Następnie wybierz dwie domeny do analizy. Sprawdź w semrush lub ahrefs ile dana domena ma widocznych słów kluczowych, jakie frazy ma w top 10,5,3,1 a następnie sprawdź statystykę ruchu. Pózniej zestaw dwie domeny ze sobą i gotowe" 

 

Co o tym sądzicie ? 

 

Mam również pytanko co do drugiego rozdziału po kilkukrotnym przeczytaniu tego co mam mam pewne mieszane uczucia co do tytułów i treści podroździałów..

 

2.1 Działanie wyszukiwarki internetowej

2.2 Wpływ pozycjonowania na popularność strony internetowej

2.3 Słowa kluczowe oraz ich dobór

2.4. Metody pozycjonowania - tutaj mam największe obiekcje bo opisuje w tym podroździale metody podzielone na etyczne i nieetyczne..
a może powinienem to jakoś inaczej podzielić

 

Może macie jakiś pomysł zwłaszcza co do 2.4 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kubasfn napisał:

2.4. Metody pozycjonowania - tutaj mam największe obiekcje bo opisuje w tym podroździale metody podzielone na etyczne i nieetyczne..
a może powinienem to jakoś inaczej podzielić

 

Podział na etyczne i nieetyczne metody jest wykreowany przez największą z wyszukiwarek. Tzw. metody nieetyczne nie są nieetycznymi w środowisku pozycjonerów ale tylko w "oczach" wyszukiwarki. Idąc dalej, metody nieetyczne nie są tożsame z łamaniem prawa a jedynie z łamaniem wytycznych wyszukiwarki.

 

Dlatego polecam zastanowić się nad podziałem metod zalecanych przez największą wyszukiwarkę i innych skuteczniejszych.

 

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności