Skocz do zawartości

był e-sklep teraz go nie ma co było przyczyną


Instalo Design

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem odpowiedniego działu dla mojego zagadnienia, proszę więc o przerzucenie mnie, jeśli jestem w niewłaściwym miejscu.

Kilka dni temu zamknąłem po 6 latach działania sklep internetowy. Nurtuje mnie pytanie, co robiłem źle, że sklep się nie rozpędził? Były miesiące lepsze i gorsze, ale prawie nigdy takie, żeby ze sklepu się utrzymać Czy niewłaściwa domena, czy niewłaściwy hosting, czy złe kampanie reklamowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj bardzo źle wybrałeś wątek... tamten było o tym gdzie można domenę tanio kupić.

 

A przyczyn braku sukcesu pewnie jest wiele. domena i hosting to raczej marginalne sprawy, chyba że sklep bardzo, bardzo wolno działał)

Raczej marketing, funkcjonalność asortyment itp.

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów może być wiele..

1. Nieodpowiedni asortyment
2. Słaby marketing
3. Zła polityka cenowa

4. Słabej jakości zdjęcia i opisy

+ powyższe nie nadążające za konkurencją

5. Nie budząca zaufania strona (mała ilość danych kontaktowych, strona pisana na kolanie)
5a. Słaba funkcjonalność strony (usablity rodem z 1999, skomplikowana rejestracja i jej konieczność)

6.  Słaba obsługa klienta

7. ...

 


Można wymieniać wiele. Pewnie znalazłyby się jakieś większe konkrety znając branżę  ale obstawiałbym wszystkiego z powyższych po trochę ;) 

Jak zauważył @Arkaszka, e-commerce to nie jest bułka z masłem.. łatwość porównywania ofert w sieci nie sprzyja brakom stresów w e-handlu ;)
 

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co było przyczyną? imo jak zwykle

 

- brak pomysłu/strategii/planu

- za mało poważne podejście do strony/esklepu jako do źródła dochodów

- za mało poważne podejście do eklienta

- za mało ludzi pracujących przy projekcie

- brak rozwoju zarówno esklepu jak i stron z nim powiązanych (o ile w ogóle ktoś o nich pomyślał)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za liczne odpowiedzi. Przykładałem się, jak mogłem, każdą wolną chwilę przeznaczałem na zwiększanie asortymentu, dobre zdjęcia i opisy, sklep był wykonany przez profesjonalistę. Chodziło mi po głowie, żeby spróbować jeszcze raz pod inną nazwą i z innym hostingiem, ale z tego co piszecie, to nie ma sensu,. Chyba czas pomyśleć o czymś innym. Widocznie sklep musi zatrudniać sztab ludzi, czyli trzeba w niego cały czas dużo wpompowywać.

Chyba, żeby trafić w niszę. Ale o tym myślą pewnie wszyscy sprzedawcy na świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Instalo Design napisał:

Serdeczne dzięki za liczne odpowiedzi. Przykładałem się, jak mogłem, każdą wolną chwilę przeznaczałem na zwiększanie asortymentu, dobre zdjęcia i opisy, sklep był wykonany przez profesjonalistę. Chodziło mi po głowie, żeby spróbować jeszcze raz pod inną nazwą i z innym hostingiem, ale z tego co piszecie, to nie ma sensu,. Chyba czas pomyśleć o czymś innym. Widocznie sklep musi zatrudniać sztab ludzi, czyli trzeba w niego cały czas dużo wpompowywać.

Chyba, żeby trafić w niszę. Ale o tym myślą pewnie wszyscy sprzedawcy na świecie.

 

Kolego, hosting ma marginalny wpływ na sprzedaż, no chyba że strona ładuje się minutę. 

 

Ciężko dać jednoznaczną odpowiedź co było przyczyną tym bardziej że jesteś bardzo tajemniczy, ale zazwyczaj jednym z głównych czynników jest reklama, a właściwie jej brak. 

Sprawdź szeroką ofertę lakierów hybrydowych klasy premium: www.NOX-Nails.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał kolega marudny, hosting bez specjalnego znaczenia, jeśli nie spaliłeś domeny/ klientów to bym przy niej pozostał, wbicie nowej domeny w topy trochę trwa, a tak może zgarniesz trochę ruchu siłą rozpędu, chyba ze całkiem inny profil sklepu.

Podstawowe pytanie jak chcesz ściągać ruch na sklep, rynek e-sprzedaży jest mocno spacyfikowany przez wszelkiej maści porównywarki cenowe (klasyczna wojna cenowa, sprzedają najtańsi)  i trzeba przemyśleć strategie dotarcia do potencjalnego klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domena nie jest spalona, opłacona jeszcze na jakiś czas. Sprzedawałem art. hydrauliczne i sanitarne.  Najczęściej grzejniki. Wszystkich produktów ponad 5000. Jest konkurencja wielka, ale to pewnie, jak z każdą branżą. Jak wykupowałem kampanię w adwords, to ruch się odrobinę poprawiał na krótko, ale nie tak, żeby zarobić na tą reklamę. marketing szeptany - nie widziałem żadnej poprawy. Wrzucałem też mnóstwo ogłoszeń lokalnych z niektórymi produktami. Przed samym zamknięciem sklepu sprawdzałem odwiedziny na google analitycs, było 20- 40 dziennie. 

Zastanawiam się, czy nie spróbować jeszcze raz, ale tylko z 1 asortymentem, np. tylko grzejniki, albo tylko rura i wtedy maksymalnie dopieścić sklep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Instalo Design napisał:

Widocznie sklep musi zatrudniać sztab ludzi, czyli trzeba w niego cały czas dużo wpompowywać.


Nie musi. Wystarczy, że zatrudni się fachowca a nie Krystynie z gazowni zleci się obsługę e-sklepu. No i nie wpompowywać a inwestować.

Z takim podejściem to nie dziw, że się nie udało.. za darmo umarło, teraz żeby wyjąć trzeba najpierw włożyć.

 


 

1 godzinę temu, Instalo Design napisał:

odwiedziny na google analitycs, było 20- 40 dziennie


A ile było w trakcie kampanii? Bo z tych 20-40 wizyt to wynik sprzedażowy = 0 jest w każdej branży normą, z marginalnymi wyjątkami.

Żeby była sprzedaż musi być ruch - o to trzeba przede wszystkim dbać. Ale i to nie jest gwarancją bo jeżeli masz z międzypośladów asortyment, usablity  i ceny, to i tak możesz nie urobić na koszt utrzymania sklepu.
 

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruch można rzec symboliczny, na grzejnikach jest zapewne lepsza przebitka niż na gołych rurach. Osobiście polecam pozycjonować się po nazwach grzejników, w sporej części klient wie czego szuka. Oglądaczy mozna sobie darować, zawracanie gitary, mała sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sklep to raczej grzejniki. Jest to chyba łatwiejsze do ogarnięcia pod kątem logistyki, wysyłki. Kolejną rzeczą jest takie ustawienie "popularnych modeli" aby one były atrakcyjne cenowo, a zarabianie kierować na grzejniki specjalne, np. do łazienek, o różnych kolorach, nietypowych wzorach itp.

Jeżeli chodzi o handel rurami to raczej ten rynek wygląda inaczej - tu trzeba sprzedawać firmom, które wykonują instalacje.

Izolacje Natryskowe - Ocieplanie pianką Warszawa - Poddasza i stropy. 

https://docieplanie-poddaszy.pl/  a może wybierz sobie coś pożytecznego na https://szlabany24.pl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2017 o 15:16, Instalo Design napisał:

Nurtuje mnie pytanie, co robiłem źle, że sklep się nie rozpędził? Były miesiące lepsze i gorsze, ale prawie nigdy takie, żeby ze sklepu się utrzymać Czy niewłaściwa domena, czy niewłaściwy hosting, czy złe kampanie reklamowe?

 

Być może robiłeś biznes bez biznes planu. Taki błąd popełnia większość osób wchodzących w ecommerce.  Jeśli w swojej branży nie masz zaplecza stacjonarnego to nie możesz konkurować ceną z firmami, które takie zaplecze posiadają. Do tego dochodzi brak skutecznego marketingu i mamy przepis na niepowodzenie. Domena i hosting to elementy wtórne bez wiekszego znaczenia.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności