Skocz do zawartości

SEO/Pozycjonowanie - Ja vs Firmy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć !

 

Od kilku miesięcy stoję przed dużym dylematem. Mam dosyć pieniędzy wyrzucanych w błoto. Zagłębiam się powoli w SEO i pozycjonowanie - jestem All in one w firmie i mam już dużo na głowie, no ale...

- Czy moje działania w kierunku SEO będą miały jakiś sens, w momencie, gdy pózniej będę chciał zlecić te działania firmie zewnętrznej? Bo przecież firma, która się tego podejmie, będzie dostawać wypłatę za m.in moje działania. A przynajmniej za coś, do czego też się przyczyniam.

- Czym kierować się przy wyborze dobrej firmy? Firm jest masa, opinii rzetelnych nie ma w ogóle. No bo jak sprawdzić, czy firma, która zajmuję się marketingiem jest dobra, skoro sama siebie promuję najlepiej, wszyscy mają oczywiście jak najlepsze opinie. Dodam, że nie jest to mój pierwszy sklep internetowy, do tej pory współpracowałem z jedną firmą, ale strasznie zle wspolpracuje mi sie po zmianie opiekuna.  Informowałem o zmianie domeny, na pół roku przed zmianą domeny. Przypominałem jeszcze przed samym wygaśnieciem serwera i domeny o przenosinach. I co się okazało po tym okresie? Że nie zdążyli zrobić przekierowań i jakichś tam innych rzeczy, bo ktoś był chory.  Musiałem więc wykartkować kilka tys. za serwer i domenę na następny rok... O tyle o ile pozycjonowanie było okej - był przychód, był zysk, o tyle ADWords wychodzi im koszmarnie. Na zainwestowane 2100 zł miałem przychód na poziomie 3400 zł... Nie wspominam o zysku. Nie, nie zadowala mnie to, bo to koszmarny tył. Wolę wystawić kilka więcej aukcji na allegro i zapłacić 2000 zł a mieć z tego 15000 zł. W dodatku firma z którą obecnie wspolpracuje twierdzi, ze pozycjonowanie nie bedzie efektowne, bo mam zbyt wąski asortyment, który rzecz jasna cały czas poszerzam. Inne firmy, które przysyłają mi oferty twierdzą, że jak najbardziej można sklep pozycjonować. I komu tu ufać?

- Przeglądając portfolio wielu firm można wywnioskować, że niektóre firmy, jak np. Poczta Polska korzystają z usług kilkunastu firm na raz, o co chodzi?!

- Nie mam pieniędzy na nieudane firmy typu Sunrise System - Tak współpracowałem z nimi. Skończyliśmy w sądzie.  Opinie mieli dobre, do czasu... Szukałem jakiegoś tematu  na forum o sprawdzonych firmach, ale nic nie znalazłem.

- Trafiłem na "ranking coach" - ktoś może się o tym wypowiedzieć? Warto na samym początku samemu skorzystać z tego udogodnienia? A może to rozwiązanie na dłuższą metę?

- Może lepiej wziąć sobie jakiegoś freelancer'a, albo zatrudnić pracownika? Sklepów do pozycjonowania mam trzy, więc nie byłby to zły pomysł..

- W zakładce zlecenia nikt nie udziela się pod żadnym tematem, więc nie mogę znalezc żadnego "fachowca", których jest od groma na forum.

 

Tak, więc gdzie szukać dobrych firm? Wychodzi na to, że trzeba się znać na wszystkim, bo inaczej na każdym kroku jest się dymanym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wyznacznikiem często jest cena.
Jeśli ktoś oferuje dużo lepsze warunki niż inni to może być podejrzany.
Zawsze warto sprawdzić i dogadać się z tymi co często chcą najwięcej bo zejdą trochę z ceny i dostaniesz usługę jakiej oczekujesz.
Wiele firm ma potwierdzone dobre opinie w branży , ale też się liczą tak to jest.

Nie mozesz dogadac sie ze zaplacisz dopiero za efekt zeby nie wyrzucac pieniedzy w błoto ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, m.marciniak napisał:

Czy moje działania w kierunku SEO będą miały jakiś sens, w momencie, gdy pózniej będę chciał zlecić te działania

Będą miały o ile będą zrobione dobrze

12 minut temu, m.marciniak napisał:

Czym kierować się przy wyborze dobrej firmy?

Rzetelnymi informacjami od firmy: co, jak, gdzie, dlaczego, i po co, oraz ile.

16 minut temu, m.marciniak napisał:

Może lepiej[...]

Wszystko radzę sobie przemyśleć a najlepiej wziąć kartkę papieru i na spokojnie zrobić dwa słupki jeden "ZA" a drugi "PRZECIW" i wypisać argumenty ;)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Beerbant napisał:

Będą miały o ile będą zrobione dobrze

Rzetelnymi informacjami od firmy: co, jak, gdzie, dlaczego, i po co, oraz ile.

Wszystko radzę sobie przemyśleć a najlepiej wziąć kartkę papieru i na spokojnie zrobić dwa słupki jeden "ZA" a drugi "PRZECIW" i wypisać argumenty ;)

 

No wiadomo, wszystko oczywiście sobie ZAWSZE rozpisuje i porównuję. A pytania, które mi wyszły z mapy myśli napisałem tutaj. Post dodałem też po to, żeby usłyszeć opinię innych osób, może bardziej doświadczonych? Wiadomo, że najlepiej uczyć się na błędach, ale skoro jest możliwość uczyć się również na cudzych błędach, to pytam :)

 

3 godziny temu, Stranek napisał:

Dobry wyznacznikiem często jest cena.
Jeśli ktoś oferuje dużo lepsze warunki niż inni to może być podejrzany.
Zawsze warto sprawdzić i dogadać się z tymi co często chcą najwięcej bo zejdą trochę z ceny i dostaniesz usługę jakiej oczekujesz.
Wiele firm ma potwierdzone dobre opinie w branży , ale też się liczą tak to jest.

Nie mozesz dogadac sie ze zaplacisz dopiero za efekt zeby nie wyrzucac pieniedzy w błoto ?

 

 

Racja. Cena też się liczy. 

A gdzie szukać tych potwierdzonych opinii? Czytam to forum od pewnego czasu. Trafiłem na temat w którym jeden z użytkowników prosił o polecenie jakiejś potwierdzonej firmy z branży. Pytał też o jakieś opinie o firmię X.
Od tutejszego forumowicza dostał tylko odpowiedz, że forum jest pełne osób z branży i nikt nie będzie polecał konkurencji :)

 

Jeśli chodzi o płatności za efekt, to okej. Tak się właśnie rozliczałem do tej pory. Chodzi o to, że miałem przebranżowanie w sklepach, rozdzieliłem jeden sklep ze wszystkim na kilka sklepów. Przez to firma z którą współpracuję zaleciła mi na jednym ze sklepów ADWords i kampanie FB, bo asortyment jest za wąski. ADWords nie działa. Wykorzystali nawet kupon ADWords na bodajże 600 zł i efekt był naprawdę marny. FB również nie przynosi zamierzonego efektu, raczej tylko zainteresowanie ludzi. Z kolei inne firmy twierdzą, że pozycjonowanie jest możliwe. Dajmy na to, że wezmę płatność za efekt. Wypozycjonują mnie na marnych frazach i tak naprawdę nie będzie z tego żadnego zysku. I przez najbliższe 24/30 miesięcy płać panie.

 

Mam na oku jeszcze jedną firmą - mocno się cenią.

Niestety oferują tylko płatność abonamentową. Na Google 120 opinii. Same 5. I teraz skąd wiadomo, że te opinie są prawdziwe? Zaufać, nie zaufać? ehh.. Na rynku są też długo - sprawdzałem CEIDG. Ale co za problem zmienić nazwę firmy..

Minimalny pakiet 2000 zł/miesiąc. Efekty po 4-6 miesiącach. W ofercie cuda wianki ze wzrostem sprzedaży firm, z którymi pozycjonują. Wygląda zachęcająco. Cena niestety mocno odstrasza - a przynajmniej mnie. Przy trzech sklepach robi się z tego niezła sumka. A co jak nie wypali? Wolę się nie zastanawiać :)))

Ahh :)


 

Nie widze opcji "edytuj".

Zapomniałem dodać, że ciężko jest ocenić, która firma oferuję lepszy zestaw fraz. Z różnymi tłumaczeniami dlaczego taki, a nie inny zestaw fraz został dobrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, m.marciniak napisał:

Cena niestety mocno odstrasza

niska cena ;) - wyobraź sobie, że koszt stworzenia i opublikowania jednego artykułu w ramach marketingu treści (średniej jakości dla ludzi)  to około 200 zł , takich artykułów miesięcznie potrzebujesz od kilka, dorzuć koszty pozyskania linków z innych źródeł, koszty optymalizacji, nadzoru, opracowania strategii itp, itd....

 

35 minut temu, m.marciniak napisał:

lepszy zestaw fraz

W SEO nie ma czegoś takiego jak "zestawy fraz" monitoruje się wszystkie frazy w trakcie usługi i  porozumieniu z klientem po prostu optymalizuje się wszystkie jakie się da po kolei ...

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Beerbant napisał:

niska cena ;) - wyobraź sobie, że koszt stworzenia i opublikowania jednego artykułu w ramach marketingu treści (średniej jakości dla ludzi)  to około 200 zł , takich artykułów miesięcznie potrzebujesz od kilka, dorzuć koszty pozyskania linków z innych źródeł, koszty optymalizacji, nadzoru, opracowania strategii itp, itd....

 

Już chciałem pisać do "websukces". ale jeśli to jest dla Ciebie niska cena, to nie pytam o więcej ;) - nie na moją obecną kieszeń. Może gdybym zobaczył na własnej skórze efekt tych prac, to byłbym w stanie przyznać Ci rację, ale z tym 200 zł chyba mocno przesadziłeś :) Nie trafił mi się jeszcze żaden copywriter, który wziąłby za artykuł 3000 zzs. więcej niż 100 zł. Mało tego obecnie za 80 zł / 3000 zzs. dostaję artykuły na dobrym poziomie, które mnie satysfakcjonują.  Rozumiem, że każdy ma koszta, każdy chcę zarobić, ale wyrzucenie 24 tysięcy w ciemno to zbyt dużo. Nie jestem ani dużą, ani średnią firmą, więc taka opcja nie jest w ogóle do przyjęcia. Nie płaciłem za pozycjonowanie za efekt więcej niż 1800 zł miesięcznie (tylko dlatego, że ta branża w internecie zdążyła umrzeć przed większym rozwojem). No właśnie..tylko, że za efekt. Płacąc te 2000 zł miesięcznie w ramach płatności za efekt, przynajmniej mam gwarancję, że COŚ MAM..

 

15 minut temu, Beerbant napisał:

W SEO nie ma czegoś takiego jak "zestawy fraz" monitoruje się wszystkie frazy w trakcie usługi i  porozumieniu z klientem po prostu optymalizuje się wszystkie jakie się da po kolei ...

 

Ale "Wszystkie" frazy to jakie? No chyba właśnie te, z przedstawionego zestawu, no nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, m.marciniak napisał:

No właśnie..tylko, że za efekt.

No i ten efekt jest taki, że trafiłeś na forum i napisałeś taki a nie inny post ;)

17 minut temu, m.marciniak napisał:

więcej niż 100 zł

To proponuję sprawdzić ceny publikacji w dobrych serwisach ;) . Smutna prawda jest taka, że niestety ale aby coś było skuteczne musi kosztować ;)

 

20 minut temu, m.marciniak napisał:

ale jeśli to jest dla Ciebie niska cena, to nie pytam o więcej

Pytać zawsze możesz :)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz szukac i pytac az do skutku.
To nie jest proste zadanie , ale znajdziesz kogoś w budżecie wystarczy dobrze się rozejrzeć.
Jeśli chodzi o wyjadaczy , którzy są pewni swoich umiejętności i na pewno Ci pomogą w każdej kwestii bo mają zawsze świeże info związane z wyszukiwarkami zmianami itd jeżdżą po szkoleniach i do tego mają potężne zaplecza bo ludzie płacą im moim zdaniem za dużo i dlatego to tyle kosztuje bo ktoś oferuje Ci konkrety , ale za zbyt duża kasę sam miałem ten sam problem.
Nie zrażaj się jednak zawsze znajdziesz kogoś sensownego szukaj pytaj o opinie i dasz radę znalezc kogos bardziej budżetowego.

Co do polecania konkurencji wystarczy , że znajdziesz/poprosisz/zapłacisz osobie , która mocno siedzi w branży to możliwe , że pomoże Ci dobrać firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000zł i w tym są jakieś nie wiadomo jakie frazy? To już wróżenie z fusów. Nie lubię takich "pakietów", gdzie nie wiadomo jaka strona, jakie frazy, ale wiadomo ile pieniędzy. Gdyby to był 2000 zł pakiet np. 4 artykuły, 100 linków z różnych źródeł i 5x ojcze nasz, to przynajmniej wiedziałbym za co płacę. No chyba, że oni właśnie tak robią, tylko ja źle zrozumiałem ;) 

 

Przy sklepie internetowym jest sporo roboty... jeśli zamierzasz sam się tym zająć i jeszcze mieć na głowie inne prace w firmie to nie wróże wielkich efektów. Tu trzeba przysiąść, zastanowić się, a nie tak od doskoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja rozumiem podejście 2000 zł i nie wiem jakie frazy. Ponieważ:

1. Jeśli coś ustalisz to nie masz elastyczności albo musisz później każdą zmianę komunikować z klientem. A tak to przeszkadza w skutecznym działaniu. Według mnie jeśli chcesz być skuteczny w SEO to musisz być na prawdę bardzo, bardzo elastyczny. Zmiany są z miesiąca na miesiąc.

2. Jeśli się tym zajmujesz to wiesz, że nie pozycjonuje się 1 frazy bez pozycjonowania innych fraz. Jak więc możesz ustalić ile fraz będziesz pozycjonował jeśli Twoje działania mają wpływ na kilka tysięcy fraz? Szczególnie przy sklepie gdzie dużą uwagę poświęcasz ogólnemu "autorytetowi" domeny i długiemu ogonowi, a nie poszczególnym kilku słowom kluczowych. Oczywiście można napisać w pakiecie, że pozycjonuje się kilkaset fraz i później wysyłać klientom dane z GSC, że strona widoczna na 999 fraz. Jak kto lubi.

Dlatego podzielam i popieram podejście @Beerbant. Sam nieraz mówię o tym klientom w ten sposób i nie bardzo ich to cieszy. Mimo to nie chcę zmieniać oferty na mniej skuteczną tylko po to żeby bardziej się klientom podobała przy sprzedaży. A co do wiedzy za co płacisz @Jarekseo - do tego używam raportów z działań.

 

Druga sprawa... ludzie są przyzwyczajeni, że najlepiej znaleźć produkt lub usługę najtaniej i oferującą najwięcej. Czyli lepiej za 300 zł kupić pozycjonowanie 100 słów kluczowych niż za 1000 zł pozycjonowanie 20 słów kluczowych. Niestety przy pozycjonowaniu to się nie sprawdza i w ten sposób wielu się nacina i sobie szkodzi. Tutaj osoby z umiejętnościami proponują wyższe budżety ponieważ rozumieją, że to jest konieczne aby osiągnąć efekty. Oczywiście lepiej też było by płacić za efekty ale mało jest osób o dużych umiejętnościach, którym się opłaca oferować klientom pozycjonowanie za efekt i inwestować własne pieniądze w biznes klienta. Kiedyś inwestycja była mniejsza więc to było ok. Teraz to się zmieniło i przestaje się to opłacać. Google narzuciło pewne warunki i trzeba się do nich dostosować.

specjalista-googleads.pl - prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords)

www.smart-seo.pl - skuteczna reklama w Google :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to odpalało się automat i przewracało na drugi bok ... Teraz to po prostu ręczna żmudna dłubanina, praktycznie automaty są pomocne tylko do zbierania danych, potem te dane trzeba przetworzyć, wyciągnąć wnioski i zacząć działać. Niestety ale to wszystko kosztuje i tyle. 

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to problem nie leży w pozycjonowaniu, tylko w sklepie. Jest jedna święta prawda, jak ktoś ma "drugi i trzeci" sklep to nic na nich nie sprzedaje.

Instynktownie już omijam rozmowy o "drugich rzeczach" z klientami bo to taka świnia której nie chcę brać żeby nie zepsuć sobie reputacji że to niby moja wina że nie idzie.

To że Sunrise i inni biorą niewypały i później są smrody z tego, to ich sprawa. Dla nich liczy się przemiał, a problem klienta to nie ich problem, do czasu.

Na siłę wciśnięto mi sklep za 2000 do pozycjonowania, a moja pierwsza diagnoza była: wyłącz to i wstydu oszczędź. Zamknij ten sklep. No ale staremu dobremu klientowi się nie odmawia.

Ruchu z Google jest 2x więcej niż na sklepie głównym który przynosi grube dutki, a ten ledwo na rachunek za pozycjonowanie wyciąga. Mnie jest źle rozmawiać o tym temacie, bo więcej się napracuję i mniej to przyniesie, do kwadratu weź tą wartość. Wolę zwiększyć rachunek na głównym biznesie bo +10% sprzedaży to więcej niż 100% na drugim sklepie, a ten wywalić do kosza. No ale klient ma swoje racje żeby to trzymać, nie wnikam.

Adwordsy to samo, na wszystkich funkcjach jedzie bez opamiętania, a ledwo 1:1 wychodzi.

Allegro ma u mnie opinię śmietnika, zawsze jakieś dziadostwo tam kupię w 2/3 przypadków i już nie wnikam, każdy doświadczy na swojej skórze to się sam przekona.

Spróbuj tych towarów z "drugiego i trzeciego sklepu" na Allegro jak tak twierdzisz że będziesz mieć z tego kokosy, gwarantuję Ci że nic z tego nie będzie.

 

Ta zasada odnosi się do pozycjonowania, nie da się wszystkiego robić dobrze. Tak samo jak nie da się robić kilku dobrych sklepów, tak nie zrobisz dobrze SEO i nie obsłużysz sklepu/asortymentu/klientów/biura itd. nie da się rozdwoić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Beltan napisał:

Po pierwsze to problem nie leży w pozycjonowaniu, tylko w sklepie. Jest jedna święta prawda, jak ktoś ma "drugi i trzeci" sklep to nic na nich nie sprzedaje.

Nie rozumiem. Nawet nie podałem adresu domeny, więc o co chodzi? Skąd wiesz, czy drugi i trzeci sklep nie sprzedaje? Zaskoczę Cię, bo każdy z nich sprzedaję, tylko, że jak na razie mało. Wszystkie funkcjonują jak należy na allegro. 

19 godzin temu, Beltan napisał:

Na siłę wciśnięto mi sklep za 2000 do pozycjonowania, a moja pierwsza diagnoza była: wyłącz to i wstydu oszczędź. Zamknij ten sklep. No ale staremu dobremu klientowi się nie odmawia.

Na siłę? No chyba sam decydujesz o tym, co przyjmujesz do realizacji. A diagnoza: "wyłącz to, zamknij to i wstydu oszczędz" pokazuję Tylko twoją niekompetencję. Dobra firma wskazałby co trzeba zmienić/poprawić aby dobrze prosperowało i przyciągnęło klienta. Logiczne jest, że jeśli klient widzi potencjał w towarze,  towar sprzedaję się innymi kanałami sprzedaży, to nie będzie chciał zamknąć sklepu. 

19 godzin temu, Beltan napisał:

Spróbuj tych towarów z "drugiego i trzeciego sklepu" na Allegro jak tak twierdzisz że będziesz mieć z tego kokosy, gwarantuję Ci że nic z tego nie będzie.

 

Ta zasada odnosi się do pozycjonowania, nie da się wszystkiego robić dobrze. Tak samo jak nie da się robić kilku dobrych sklepów, tak nie zrobisz dobrze SEO i nie obsłużysz sklepu/asortymentu/klientów/biura itd. nie da się rozdwoić.

Twoje wróżenie z fusów jest bez sensu. Nie podałem żadnych dodatkowych informacji o sklepach, a Ty z góry założyłeś, że jestem nieudacznikiem i że nic mi się nie uda. Spotkałem baaardzooo dużo ludzi takich jak Ty po drodze, od początku swojej działalności. Każdy miał takie "złote rady", że hej ! Cieszę się, że żadnego z nich nie posłuchałem i jestem teraz tu, gdzie jestem. Jak takie rady dajesz swoim klientom, to nie dziw się, że Cię nie słuchają :) Da się zrobić kilka dobrych sklepów. Idąc tym tropem. Wdg. Ciebie nie można mieć kilku dobrych działalności. No a jednak można.... Wystarczy dobrze sobie wszystko rozplanować i podzielić obowiązki. O tym, że sam wszystkiego nie zrobię, dobrze wiem. WIĘKSZOŚĆ rzeczy robię sam/mam zautomatyzowane i daję radę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Beltan napisał:

Jest jedna święta prawda, jak ktoś ma "drugi i trzeci" sklep to nic na nich nie sprzedaje.

Nieprawda, mam kilku klientów z dwoma i więcej sklepami w topach (te same produkty) i każdy sklep sprzedaje. Obecnie też robimy "myk" z drugim sklepem dla innego klienta w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej nad innym który ma w sieci trzy sklepy.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnież strony firm usługowych- strona firmowa, produktowa, blog, mapki, adwords i konkurencja może co najwyżej ulotki roznosić.

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności