Skocz do zawartości

Pozycjonowanie/optymalizacja strony pod 2 i więcej miast


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od pewnego czasu borykam się z problemem pozycjonowania/optymalizacji strony z meblami pod 2 miasta (potencjalnie będzie 3 i 4, ale za rok, może później a może w ogóle - na razie pewniak to 2 miasta i w sumie identyczne frazy w połączeniu z tymi miastami).

W czym problem:

  1. Przez kilka lat strona stała na pierwszej domenie i była zoptymalizowana pod 1 miasto, typu: "meble + miasto1". Była w top3 na wszystkie sensowne frazy. W większości w sumie na 1dynkach. 
  2. Firma rozwinęła się i zmieniła nazwę na bardziej ogólną a przy tym otworzyła kolejne 3 punkty, ale w innym mieście. Transfer na nową domenę przebiegł bez większych problemów. Strona nadal jest wysoko na frazy powiązane z pierwszym miastem typu "meble + miasto1" i pokrewne. Strona została rozbudowana (kontakt, mapki, systematycznie prowadzony jest blog wyłącznie z długimi, ciekawymi i unikalnymi treściami). Początkowo progres na frazy "meble + miasto2" i pokrewne był dość dynamiczny. Niemniej w pewnym momencie strona się zatrzymała i później zaczęła powoli spadać. Teraz wygląda to trochę tak, że szamocę się między frazami skorelowanymi z miastem1 i miastem2. 

Zastanawiam się czy nie przebudować strony i wprowadzić np. taką strukturę:

  • domena.pl/miasto1
  • domena.pl/miasto2

ale co wtedy z ogólnymi wpisami blogowymi, co z mocą samej domeny na frazy  typu "meble + miasto1" i pokrewne.

Któryś raz z rzędu mam SEO rozkminę i się zawiesiłem. Dlatego będę wdzięczny za sugestie i pomoc :)

Z góry dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, blazejs napisał:

Landing page pod konkretne miasta

 

Dzięki za głos :)

Brałem to pod uwagę tylko jak uniknąć duplikowania treści? Cały asortyment, produkty itd. są dostępne zarówno w jednym jak i w drugim mieście. 

Już piszę w czym problem. Frazy kluczowe dla obu miast będą identyczne, różnica jedynie w dodatku "miasto1" lub "miasto2". Obecnie na miasto1 frazy siedzą wysoko na stronie głównej "domena.pl", więc jak stworzę:

  • domena.pl/miasto1
  • domena.pl/miasto2 

To dojdzie do kanibalizacji fraz kluczowych na "miasto1", które obecnie wysoko trzymają "domena.pl" i będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest sklep? Landing page potrzebujesz dla kontekstu samego miasta. Caly asortyment zrob sobie oddzielnie. Chyba, ze masz frazy "produkt" + "miasto", wtedy bedzie wiecej kombinowania. Ale nawet wtedy mozesz dac ogolny opis asortymentu na landing page, albo zrobic ich wiecej (chcesz sciagnac ruch z danego miasta, jesli latwo bedzie wejsc w produkty - np. jakis CTA - to ludzie juz sobie szczegoly znajda). Przy duzej ilosci miast trudno jest pozycjonowac wszystko na strone glowna.

Artscape - tworzenie stron www | Pomóż Szajce Szarego Wilka: https://pomagam.pl/szajkowepsiaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, blazejs napisał:

Czy to jest sklep? Landing page potrzebujesz dla kontekstu samego miasta. Caly asortyment zrob sobie oddzielnie. Chyba, ze masz frazy "produkt" + "miasto", wtedy bedzie wiecej kombinowania. Ale nawet wtedy mozesz dac ogolny opis asortymentu na landing page, albo zrobic ich wiecej (chcesz sciagnac ruch z danego miasta, jesli latwo bedzie wejsc w produkty - np. jakis CTA - to ludzie juz sobie szczegoly znajda). Przy duzej ilosci miast trudno jest pozycjonowac wszystko na strone glowna.

 

Nie, to nie jest sklep, ale ma nawet rozbudowaną ofertę oraz bloga na stronie głównej (w dolnej sekcji), gdzie są przede wszystkim porady.

Optymalizacja/pozycjonowanie dotyczy ogólnych "działów produktów" a nie konkretnych produktów czy marek, zatem frazy kluczowe idą w kierunku "meble z drewna + miasto1 lub miasto2" lub "sklep meblowy +miasto1 lub miasto2" Zatem wychodzi 4-5 głównych fraz kluczowych + miasto1/miasto2 oraz ew. ich odmiany. Po kontakcie z klientem wychodzi na to, że na teraz będą to 2 miasta. Może w dalszej przyszłości dojdzie 3. Inna sprawa, że nie wiem jak się do tego zabrać. Złapałem jakąś blokadę. Mogę oczywiście zagnieździć w menu "kontakt" oba miasta, by po najechaniu można było wybrać miasto1 lub miasto2. Po kliknięciu w dane miasto pojawi się landing z danymi punktów w tym konkretnym mieście, skrócona oferta itd. Jednak co z dużą liczbą treści, która jest na stronie głównej? Co z wpisami blogowymi?

Btw. Czy wychodziłoby wtedy, że? 

  • strona główna w title: fraza kluczowa1, fraza kluczowa2, miasto1, miasto2 | marka
  • landing page1 w title: fraza kluczowa 1+miasto1, fraza kluczowa 2+miasto1 | marka
  • landing page2 w title: fraza kluczowa 2+miasto2, fraza kluczowa 2+miasto2 | marka

Hmmm to złapała mnie zagwozdka poniedziałkowa ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekombinowujesz to. Landing page robisz po to zeby miec zoptymalizowana strone pod wejscia z Google (ktora bedzie mozna dodatkowo nawalac anchorami z nazwa miasta). To z LP ma sie przechodzic dalej, a nie odwrotnie. Nawet nie musi byc uwzgledniony w strukturze nawigacji strony (choc troche linkowania wewnetrznego sie przydaje).

Artscape - tworzenie stron www | Pomóż Szajce Szarego Wilka: https://pomagam.pl/szajkowepsiaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, blazejs napisał:

Przekombinowujesz to. Landing page robisz po to zeby miec zoptymalizowana strone pod wejscia z Google (ktora bedzie mozna dodatkowo nawalac anchorami z nazwa miasta). To z LP ma sie przechodzic dalej, a nie odwrotnie. Nawet nie musi byc uwzgledniony w strukturze nawigacji strony (choc troche linkowania wewnetrznego sie przydaje).

Okej, racja, rzeczywiście. Kubeł chłodnej wody w pełni potrzebny :) Dzięki wielkie.

Niemniej czy taki układ roboczo może być okej?

  • strona główna w title: nazwa firmy | fraza kluczowa1, fraza kluczowa2, miasto1, miasto2 (w tym strona główna nie jest przeładowana frazami kluczowymi, korelacja z miastami tylko w stopce, gdzie są podane wszystkie oddziały z namiarami)
  • landing page1 w title: fraza kluczowa1+miasto1, fraza kluczowa 2+miasto1 | nazwa firmy (w tym treść unikalna: opis oferty, dane kontaktowe miasta1, google maps miasta1 i odesłania np. do wpisów z realizacji, które są z miasta1 lub wpisów blogowych dotyczących miasta1)
  • landing page2 w title: fraza kluczowa2+miasto2, fraza kluczowa 2+miasto2 | nazwa firmy (jak wyżej, tylko oczywiście treść unikalna pod miasto2)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności