Skocz do zawartości

Google zabija polski biznes


odys

Rekomendowane odpowiedzi

Zainspirowany postem Szlafa, wrzucam idealny przykład biznesowego mirkowania

3 godziny temu, SzlafRock napisał:

Wiesz jak jest. Jedni narzekają na Google, że zmienia algorytm inni na fejsbooka, że tnie zasięgi. Wymówka jest dobra na wszystko. ;)

 

image.thumb.png.2001e26fa66bc84805513b625aee29d3.png

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża konkurencja na rynku, taniej książki o tych samych tytułach znaleźć bezpośrednio u dystrybutora co niestety niszczy takie biznesy (i pokazuje jak duża jest prowizja)

 

 

Nie inaczej jest z aptekami, ale co w tym dziwnego że zamykają rodzinną, skoro prowizja wynosiła 50% a każdy kto chciał ją ominąć zamawiał leki prosto z hurtowni (do odbioru w tej aptece)

 

Takich przykładów i biznesów jest wiele, nie przebili się na rynku, księgarnia musi mieć nie tylko doświadczenie ale również innowacyjne pomysły (połączenie ze sklepem papierniczym, usługi ksero, drukowanie itd)

 

Uwaga testuje sygnaturę mechanik samochodowy Kraków

Najlepsze i sprawdzone typy bukmacherskie

Poznaj najlepszy serwis samochodowy Kraków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W biznesie książkowym są duzi gracze, którzy mają kasę na marketing i mogą sobie pozwolić na walkę cenową. Zresztą obecnie każda branża jest ciężka. Wszędzie jest konkurencja. Zwalanie winy na Google jest szukaniem winy u wszystkich ale nie u siebie.

Pewnie jakiś domorosły pozycjoner załatwił sklep. :)

Gorzej jak specjaliści z różnych agencji kreatywno-intetaktywno-marketingowych mówią że to wina google. :D

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książki to ciężki biznes, sporo dużych graczy z niskimi cenami, stosunkowo mały rynek, bo przeciętny polak czyta bardzo mało albo wcale.

Dla przykładu, rynek książek to około 1mld złotych rocznie, kosmetyki to 8mld złotych rocznie.

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Herkules napisał:

Duża konkurencja na rynku, taniej książki o tych samych tytułach znaleźć bezpośrednio u dystrybutora co niestety niszczy takie biznesy

każdy biznes, który nie ma z góry narzuconej ceny przez producenta kończy się marżami po 2-3 zł ... takie życie, producenci sami się niszczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej rynek psują porównywarki cenowe, magia bycia najtańszym,

jestem 1 mam cenę 49,5

qrcze konkurencja mnie przebiła dała 48

dam 47

qrcze dali 46....

... po odliczeniu prowizji dla porównywarki zarabiam na sprzedaży 1,5 jak żyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up są branże, w których producent odgórnie ustala cenę i nie wolno Tobie nią manewrować, w momencie gdy zrobisz ten myk co wyżej opisałeś, to producent żegna się z Tobą :) Sam tylko w takich działam jako dodatek do biznesu. Konkurencja tylko może manewrować marketingiem / lokalizacją.

Gdyby każdy producent dał politykę cenową i sprzedawał dobry produkt z automatu cena sama się obroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Dralik napisał:

, w momencie gdy zrobisz ten myk co wyżej opisałeś, to producent żegna się z Tobą

Tylko to oficjalnie wygląda trochę inaczej. Otwarcie tego nie można zrobić bo to zmowa cenowa :) 

 

Izolacje Natryskowe - Ocieplanie pianką Warszawa - Poddasza i stropy. 

https://docieplanie-poddaszy.pl/  a może wybierz sobie coś pożytecznego na https://szlabany24.pl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy producent na sztywno ustala cenę sprzedaży dla klienta końcowego to nie jest zmowa cenowa.  Po prostu producent dba o swoją markę.

Zmowa cenowa jest wtedy gdy kilku producentów z jednej branży ustalają między sobą na sztywno cenę.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, SzlafRock napisał:

Gdy producent na sztywno ustala cenę sprzedaży dla klienta końcowego to nie jest zmowa cenowa.  Po prostu producent dba o swoją markę.

powiedz to uokikowi

Ekologiczne torby papierowe z nadrukiem. Wysoka jakość! Chyba, że wolicie torby w Gdańsku ...
Siemianice to taka mała słoneczna miejscowość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś rozmawiałem z Niemcem, dziwił się ze u nas są setki/tysiące firemek w branży które konkurują ze sobą głownie niska ceną, przy czym cena potrafi być tak sqrwiona że aby ją osiągnąć, trzeba nie płacić za towar/prace/podatki. U nich są cechy, (albo producenci) ustalają że w danym mieście może powstać x firm z branży, firmy muszą mieć potencjał, przeszkolonych ludzi, sprzęt, a u nas dwóch ziutków z wiertarką toya to już firma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności