Skocz do zawartości

Adwords nie wyświtla reklam


plaxton

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem przygodę z adwordsem i według mnie system aukcji i kierowania reklam jest bardzo głupi - reklamy się nie chcą wyświetlać.

 

Pierwsza kampania - dopasowanie przybliżone.

Stawka 4 zł za klik.

Słowa kluczowe wzięte z planera - raczej ogólne : naklejki ścienne , naklejki na ścianę, naklejki do kuchni, naklejki dekoracyjne itd

Jedna reklama z tekstem naklejki na ścianę do wszystkich fraz.

Reklama się wyświetla , ze względu na pojedynczą reklamę i dopasowanie, jakość jest niska i dużo kosztuje mnie klik.

 

 

Druga kampania - dopasowanie z modyfikatorem.

Stawka 4 zł za klik.

Zrobiłem krótka listę najważniejszych i najczęściej wyszukiwanych fraz.

naklejki = synonim nalepki

Zrobiłem grupy reklam osobno dla fraz z nalepki i osobno dla naklejki. Każda z grup ma kilka reklam z konkretną frazą np: naklejki dekoracyjne kolejna reklama naklejki na ścianę itd... , aby zwiększyć dopasowanie fraz do reklamy. Zoptymalizowałem stronę docelową pod te najczęściej wyszukiwane frazy aby zwiększyć dopasowanie reklamy do strony.

 

Efekt ?

Gdy wpisuje frazę w google np naklejki do kuchni, wyświetlana jest reklama ze słowem w reklamie naklejki dekoracyjne, mimo że wiem że zrobiłem reklamę specjalnie z tekstem naklejki do kuchni.

Paranoja !

Słupki nieznacznie się podniosły na początek, ale cena za klik nie spadła.

Po pewnym czasie reklamy w ogóle przestały się wyświetlać !

 

Coś robie nie tak ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy obie te kampanie działają równolegle? Jeśli tak to system sobie wybrał reklamę "lepszą" i niekoniecznie dopasowaną do frazy kluczowej.

 

Uruchom tylko tą kampanie drugą.

Czy na pewno masz dobrze pogrupowane frazy?

 

Czyli np. dla fraz "naklejki dekoracyjne" masz grupę reklam tylko dla tych fraz i teksty reklam z taką frazą?

 

Mam nadzieję, że nie masz wrzuconych bardzo podobnych fraz w jednej grupie i utworzone np. 3 teksty reklam gdzie w nagłówku masz różne frazy z danej grupy - system nie dopasuje frazy do tekstu, tylko będzie wyświetlał je naprzemiennie.

 

Dla konkretnej grupy fraz kluczowych tworzysz konkretne teksty reklamowe - takie połączenie fraz i tekstów w jednej grupie reklam.

 

Sprawdzaj raport wyszukiwanych fraz, bo modyfikator nie daje Ci pełnej kontroli nad wyszukiwanymi frazami przez Klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Zawsze działa tylko jedna kampania testowa

 

To taki przykład:

Grupa reklam 1 : fraza główna to naklejki ,  słowa kluczowe : naklejki ściennee, naklejki dekoracyjne, naklejki do kuchni itd

- reklama 1: naklejki ścienne

- reklama 2: naklejki dekoracyjne

- reklama 3: naklejki do kuchni

itd

 

Grupa reklam 2 : fraza główna to nalepki, słowa kluczowe :  nalepki na ścianę, nalepki dekoracyjne, nalepki do kuchni

- reklama 1: nalepki na ścianę

- reklama 2: nalepki dekoracyjne

- reklama 3: nalepki do kuchni

itd

 

Jak wpisze w google "nalepki na ścianę" , wyświetla się reklama nr 2 z tytułem "nalepki dekoracyjne" zamiast reklamy 1 bardziej dopasowanej do wyszukiwanego słowa.

 

Może źle wpisuje dopasowanie:

Czy powinno być tak

+naklejki na ścianę

czy tak:

+naklejki +na +ścianę

 

Czy jest sens przygotowywać dwie strony kanoniczne zoptymalizowane pod dwie frazy główne

Canonical - 1 - naklejki

Canonical - 2 - nalepki

Wtedy lepiej dopasowałby się tekst na stronie do reklam.

 

Czy Adwordsowi robi różnicę jak wysoko nasycony jest tekst frazami kluczowymi na stronie docelowej, czy można przedobrzyć ? :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności