Skocz do zawartości

Adsense podsumowanie 14 lat + RODO


zebol

Rekomendowane odpowiedzi

Swoją tzw. Przygodę z adsense zacząłem  jakieś 14 lat temu. Jeszcze z epoki czeków. Wówczas twierdziłem, że ten system ma wielkie powodzenie. Tak tez myślałem. Przez wiele pięknych lat tak było, można powiedzieć, że był to najlepszy system reklamowy. Trwało to do roku 2015 wówczas adsense / gooogle  wprowadziło tzw. Ulepszenia, większość z nas zauważyło znaczy spadek dochodów. Google tłumaczyło się wzrostem blokady reklam przez użytkowników (personalizacja i inne pierdoły typu wdrożenie pingwinów itd.), jednakże moje zdanie jest inne. Od tego czasu gigant skupia się na większych przedsiębiorstwach gdzie jest pewny i możliwy  wzrostowy przychód roczny. Nie liczy się jednostka obecnie, zwykły użytkownik może zapomnieć o stawkach jakie są w Ad Exchange. Jednakże wieki gigant zapomina, że to korzenie umożliwiają wzrost drzewa i tym samym przyczyniają się do budowy jego korony gdzie mamy „wiechę”.

Osoby które zarabiały po 50K miesięcznie  wiedzą o czym pisze. CTR obecnie to lipa, optymalizacja to lipa. Wystarczy przyjrzeć się stroną gdzie nie ma praktycznie rządnej treści a reklamy są z górnej półki. Dzisiaj nadal Rosjanie rządzą! Wiedzą jak obejść algo G:.  Więc po co tworzyć  lub powielać? Ai i tak rozpoznaje już modyfikowany tekst czy nawet synonimy danego artykułu. Ai wykorzystuje również nasze artykuły wielojęzyczne opierając się na atrybutach hreflang. Nawet Twój unikalny artykuł może być sprzeczny z nowym AI i znajdzie się poza top 100 a to ze względu, że użyłeś zwrotu, który G: algo  nie lubi i tyle.

Dla mnie adesne to istny Goliat, który czeka na swój upadek!
Takie moje drobne spostrzeżenia odnośnie adesne na przełomie 14+.

Ciekaw jestem co zrobi  GA odnośnie z RODO, gdzie 90% zwykłych użytkowników nie wie jak ma wprowadzić modyfikację na swojej stronie zgodne z RODO. Bo skoro zwykły Jan Kowalski ma stronę kulinarną na której ma reklamy typu adsense to podlega pod RODO.

Już teraz ustawiając reklamy na niespersonalizowane firma, która ma ponad 1mln odwiedzin dziennie zauważy straty. Według nowej ustawy najpierw serwujesz akceptację ciasteczek z wyborem co i jak  a dopiero później serwujesz reklamy. Choć i to idzie obejść zgodnie z ustawą serwując na początek reklamy niespersonalizowane nie wstrzymując reklam npa:1 a to wiąże się z niedopasowaniem reklam do ciasteczek. Choć z drugiej strony kilka dobrych lat temu adsense bardzo dobrze radziło sobie z dopasowaniem reklam do tekstu czyli z reklamami niespersonalizowanymi.

Ta ustawa tym bardziej dobija Goliata.

Największą głupotą jest uczenie się tego, co potem trzeba zapomnieć [...]
- Miarą mówcy nie jest ten kto mówi, lecz ten co słucha [...] / Platon (ok. 437 - 347 p.n.e.)

Drogi wszechświecie, przestań no lecieć w kulki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności