Skocz do zawartości

"Duplikowany" tekst na sklepie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem w kropce odnośnie jednego tematu, który w większości pojawia się na sklepach.

Czy powinienem się przejmować opisami, które są takie samie na 100 produktach?

Jak bardzo negatywnie może to wpłynąć na pozycję na googlach?

 

Chodzi tu dokładnie o dodatkowy opis produktu na przykład o tym z jakiego materiału jest wykonany, czyli nie jest to główny opis produktu, który dla każdego produktu jest unikalny, a taka pierdoła trzy zdaniowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego tutaj mam zagwostkę jak sobie z tym poradzić. Wiem że duplikaty są złe ale w takim przypadku jest to treść wymagana na stronie. I pytanie czy mógłbym jakoś oznaczyć taki fragment tekstu, żeby google to omijało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google nic nie wytnie. Wiele sklepów by poleciało. Duplikacja wewnętrzna znacząco osłabia stronę, ale nie spowoduje, że przestaniesz się wyświetlać. Poza tym parametry techniczne (materiał, wielkość itp) to żaden opis. 

Wprowadź indywidualny opis dla najważniejszych produktów na sklepie. Oczywiście najlepiej, jakby wszystkie miały inny opis, ale nie zawsze jest to możliwe, dlatego skup się na kategoriach.

Opis produktu na minimum 500 zzs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie kluczowe są unikalne opisy dla produktów jeśli ma cały sklep rankować.

Długość opisu produktów to już w zależności od branży i fraz, na niektórych frazach/branżach opisy wdrażam nawet 1,5 k czy ponad 2k znaków.

 

Aby zaoszczędzić na pisaniu opisów produktów skoro 100 ma ten sam opis można przygotować tekst z synonimami (sensowny i czytelny) i z jednego dobrze przygotowanego tekstu wygenerować 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Splatt28 napisał:

Czy powinienem się przejmować opisami, które są takie samie na 100 produktach?

 

16 godzin temu, Splatt28 napisał:

Jak bardzo negatywnie może to wpłynąć na pozycję na googlach?

 

Ile masz tych produktów w sklepie? :)

Ogólnie nie trzeba się przejmować duplikacją treści w obrębie sklepu. Jest sporo sklepów które zaciągają stany magazynowe wraz z opisami z hurtowni i są w topach. Google sklepy traktuje trochę inaczej.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki panowie ;) Większości informacji byłem świadom i własnie na podstawie większych sklepów byłem ciekawy jak to działa i czy bardzo się na tym traci :D W każdym razie problem został rozwiązany usunięciem tych wpisów i wrzuceniem ich w podstronę wyjaśniającą produkcje. Dziękuje jeszcze raz za podzielenie sie wiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 4.07.2018 o 16:41, Splatt28 napisał:

Czy powinienem się przejmować opisami, które są takie samie na 100 produktach?

Jak bardzo negatywnie może to wpłynąć na pozycję na googlach?

Skoro nie jest to główny opis, to pół biedy. Wiadomo, że sposobu prezentacji parametrów technicznych nie będziesz zmieniać tylko pod kątem wyszukiwarek, aczkolwiek gdyby się uprzeć, można to nieco zautomatyzować i zróżnicować. 

Dnia 4.07.2018 o 16:47, Splatt28 napisał:

I pytanie czy mógłbym jakoś oznaczyć taki fragment tekstu, żeby google to omijało?

Musiałbyś kombinować np. z osadzeniem tego w JSie, do którego dostęp zablokujesz w robotst.txt Jeśli myślałeś o czymś w postaci noindex dla fragmentu treści, to niestety nie ma czegoś takiego. Moim zdaniem nie ma jednak potrzeby takiego kombinowania.

 

Skup się na głównych opisach. Jeśli ich ilość jest na tyle duża, że przygotowywanie unikalnych opisów będzie taką "sztuką dla sztuki", to ogranicz się do opisów najważniejszych produktów, w szczególności tych wyświetlanych na stronie głównej (np. jako proponowane) i na pierwszych stronach kategorii. Sam opis kategorii również wyświetl tylko na 1. stronie paginacji, a wtedy nie będzie powodów do tego, aby kategorie rankowały słabo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności