Skocz do zawartości

Kradną moje czeki


Michau

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem mocno wkurzony na pocztę. Po prostu ktoś kradnie moje czeki z Commission Junction. Inne czeki (AdSense, Clickbank, Realmedia, ...) dochodzą OK, a CJ ginie bezpowrotnie. CJ oczywiście pomóc nie chce, mogą tylko anulować poprzedni czek i wysłać nowy. Dobra, powiedziałem, wyślijcie nowy. I ten nowy też ukradli. Poczta Polska, wiadomo, nic nie pomoże bo list nie był polecony. Zawiesiłem wszystkie wypłaty z CJ, ale tak czy siak jestem do tyłu $1600 ze skradzionych czeków, plus $400 których boję się wypłacić bo znowu ukradną.

A jeszcze dodam że ostatni czek z Clickbank doszedł w rozerwanej kopercie. Normalnie jakby ktoś otwierał i sprawdzał co jest w środku, jak czek na małą sumę to zostawia, jak na dużą to kradnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uroki jednego z ostatnich bastionów socjalizmu w tym kraju, ja dość często dostaje listy z USA, Anglii itp i 80% dochodzących nosi znamiona że ktoś przynich grzbał.

Raz wqrwiłem się do tego stopnia że poszedłem na poczte w sprawie perfidnie otwartego listu z Anglii

Odpowiedz niezwykle ważnej pani na audiencje u której musiałem czekac prawie 40 minut:

pewnie celnicy otworzyli na granicy

no to ja jej na to że niech nie robi ze mnie kretyna bo wiem że listy w których nie ma nic poza papierem nie podelgają kontroli celnej pozatym jak już celnik otwiera przesyłke to musi ja potem zabezpieczyć w koncu robi to w obecnosci pracownika poczty

no to po tym usłyszałem że może to sie stało "podczas transportu" i kupe innego ściemniactwa - normalnie ręce opadają

spalic cała Poczte Polska :blink:

ps - niekoniecznie to musi sie dziac lokalnie, kiedyś była sprawa kilku pracowników jakiejś sortowni tranzytowej - ponoć u jednego z nich na strychu znalezli kilka tysięcy listów, firmy wysyłajace czeki zazwyczaj mają oznaczane koperty wiec wyciagać je z reszty też nie jest aż tak trudno

Sens stawiania precli jest taki że jak Google da nam bana na domenę do której linkujemy to będą musieli nam oddać samolot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz niezwykle ważnej pani na audiencje u której musiałem czekac prawie 40 minut:

pewnie celnicy otworzyli na granicy

Jest taka możliwość - kupiłem kiedyś tshirt w hameryce - przesyłka zwykłym listem (jakimś priorytetem). Koperta została otwarta na cle - tyle, że była cała oklejona taśmą firmową "urząd celny" + pełno pieczątek Urzędu Celnego.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_o - tak jest taka mozliwość ale w przypadku gdy list ewidentnie zawiera jakis przedmiot (w Twoim przypadku zawierał)- jezeli w srodku jest tylko papier a wstępna kontrola z uzyciem psa itd niczego nie wykryła listy nie przechodzą dalszej kontroli

pozatym tak jak sam napisaleś urząd celny oznacza otwarte przesyłki - moja koperta była czysta

pracowałem prawie 2 lata na Okęciu Cargo w sortowni jednej z wiodących firm kurierskich, coprawda nie bezpośrednio przy przesyłkach ale wiem jak to sie odbywa

edit:ort :blink:

Sens stawiania precli jest taki że jak Google da nam bana na domenę do której linkujemy to będą musieli nam oddać samolot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgłoś to na policje oficjalnie

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest problem. Procedurę reklamacji usługi na PP może składać osoba, która wysyła. Odbiorca wg nich nic nie może.

Raz składałem reklamację na priorytet, który szedł prawie 2 tyg - doszedł.

Technicznie wygląda to tak. Składam sobie u mnie reklamację. Urząd pocztowy mój wysyła list polecony, służbowy, który idzie do urzędu pocztowego adresata. Tamci mają 2 tyg na odpisanie. I potem odpisują. Listem poleconym służobywm. A potem mój urząd pocztowy odpisywał do mnie. 6tyg to trwało :blink:

A na świecie robi się po prostu nadruk kodu paskowego + jego skanowanie.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, dzwoniłem na pocztę i powiedzieli mi że reklamować może ten kto wysyłał (czyli CJ musiałoby w Stanach złożyć reklamację), a poza tym nawet jeśli oni dostaną jakąś eklamację to i tak ją odwalą bo list nie był polecony.

Mała dygresja na temat listów poleconych z USA: kiedyś dostałem paczkę za potwierdzeniem odbioru - amerykańska poczta dołącza wtedy taką różową karteczkę na której muszę się podpisać że odebrałem, i ta karteczka musi być zwrócona do nadawcy. Mój listonosz tę karteczkę po prostu wywalił bo powiedział że nie wie co z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój znajomy kupuje płyty w sklepie w UK (www.juno.co.uk), te płyty są wysyłane listem zwykłym (nie poleconym). Kiedyś nie doszła do niego przesyłka i zgłosił to do tego sklepu. Dostał szybką odpowiedz, że złożyli zażalenie w RoyalMailu i przesyłka szybko znalazła się w rękach znajomego :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie pytajcie pracowników poczty...

z regulaminu poczty

§ 34

1. W przypadku niewykonania usługi, w rozumieniu § 2 rozporządzenia w sprawie reklamacji,

adresat lub nadawca przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego może zgłosić

reklamację z roszczeniem o odszkodowanie lub bez takiego roszczenia.

2. Zgłoszenie reklamacji może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia nadania

przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego i nie później niż w terminie 12 miesięcy od

dnia ich nadania. Wyjątek stanowią reklamacje, które można zgłaszać w terminach

określonych w § 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie reklamacji.

§ 35

1. Zgłoszenie reklamacji następuje w formie pisemnej przy użyciu odpowiedniego formularza

(wzór nr 19 albo 20), wydanego nakładem Poczty Polskiej lub ustnie do protokołu.

2. Przy zachowaniu odpowiednich procedur możliwe jest także zgłoszenie reklamacji w drodze

elektronicznej, jednakże rozpoczęcie jej rozpatrywania może nastąpić dopiero po złożeniu

pisemnego oświadczenia potwierdzającego zgłoszenie reklamacji opatrzonego podpisem

reklamującego oraz dostarczeniu do placówki pocztowej odpowiednich dokumentów, to jest:

1) oryginału potwierdzenia nadania przesyłki lub przekazu pocztowego,

2) oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń – w przypadku

przeniesienia uprawnień przez nadawcę na adresata,

3) protokołu sporządzonego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki

rejestrowanej – w przypadku jej przyjęcia przez adresata, oraz opakowania uszkodzonej

przesyłki,

4) oświadczenia o stwierdzeniu:

a) widocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej złożonego

bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki albo

:blink: niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej, z zachowaniem

terminu, o którym mowa w art. 57 ust. 4 ustawy.

3. Ustnie do protokołu może być zgłoszona reklamacja:

1) w momencie odbierania przez adresata uszkodzonej przesyłkirejestrowanej

z zastrzeżeniem wniesienia roszczenia o odszkodowanie,

2) w przypadku odebrania przez nadawcę zwracanej do niego uszkodzonej przesyłki

rejestrowanej, jeśli złożył on zastrzeżenie wniesienia roszczenia o odszkodowanie.

§ 36

Zasady postępowania reklamacyjnego dotyczące przesyłek oraz przekazów pocztowych

w obrocie zagranicznym regulują przepisy międzynarodowe.

i jeszcze:

Ustawa: Prawo Pocztowe

Rozdział 5

Odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług pocztowych

Art. 57. 1. Do odpowiedzialności operatorów za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.

2. Operator publiczny odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie powszechnej usługi pocztowej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło:

1) wskutek siły wyższej;

2) wyłącznie z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy albo regulaminu świadczenia powszechnych usług pocztowych;

3) wyłącznie z powodu szczególnej podatności przesyłanej rzeczy na uszkodzenia wynikającej z jej wad lub naturalnych właściwości.

3. Operator publiczny odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie powszechnej usługi pocztowej jedynie w zakresie określonym ustawą, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie powszechnej usługi pocztowej jest następstwem czynu niedozwolonego.

4. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń. Nie dotyczy to jednak roszczeń z tytułu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki zgłoszonych przez adresata operatorowi nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki.

Art. 58. 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej przysługuje odszkodowanie:

1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej;

2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;

3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki;

4) za ubytek zawartości lub uszkodzenie paczki pocztowej lub przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyższej jednak niż maksymalna wysokość odszkodowania, o którym mowa w pkt 1 lub 2;

5) za ubytek zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości utraconych rzeczy;

6) za uszkodzenie zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości rzeczy, których uszkodzenie stwierdzono.

2. Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, nie może być wyższe niż zadeklarowana wartość przesyłki.

Art. 59. W przypadku niezrealizowania przekazu pocztowego przysługuje odszkodowanie w wysokości pięciokrotnej opłaty pobranej za jego nadanie. Ponadto zwrotowi podlega kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym.

Art. 60. W przypadku niewykonania usługi operator, niezależnie od należnego odszkodowania, zwraca w całości opłatę pobraną za wykonanie usługi.

Art. 61. 1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego, prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy albo adresatowi - gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.

2. Nadawca albo adresat mogą zgłosić reklamację w każdej placówce operatora świadczącego powszechne usługi pocztowe.

3. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia:

1) okoliczności, w których powszechną usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego uważa się za niewykonaną,

2) szczegółowe warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja za niewykonanie lub nienależyte wykonanie powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego,

3) szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego w odniesieniu do powszechnych usług pocztowych w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego

- mając na uwadze maksymalne uproszczenie procedur reklamacyjnych, zapewnienie ich przejrzystości oraz niezbędną ochronę interesu nadawcy i adresata.

Art. 62. 1. Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym roszczeń określonych w ustawie, wynikających ze stosunków z operatorem świadczącym powszechne usługi pocztowe w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych, przysługuje nadawcy albo adresatowi po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.

2. Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną w przypadku odmowy uznania reklamacji przez operatora albo niezapłacenia dochodzonej należności w terminie 90 dni od dnia wniesienia reklamacji.

3. Roszczenia dochodzone na podstawie ustawy przedawniają się z upływem 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki lub przekazu pocztowego.

4. Bieg przedawnienia roszczeń zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji do dnia wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego.

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz pisałem złóż doniesienie na policje tylko nie dawaj się niczym zbyć na komisariacie - kilka lat temu miałem podobna sytuacje potem wyszła z tego lekka afera jak wsadzili jeną osobe z sortowni (zresztą hgw dlaczego te jołopy z poczty kradna czeki imenne jak ich nie zrealizują)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności