Skocz do zawartości

Skąd ruch organiczny ?


M0drzew

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, Mariusz napisał:

Wszystko da się zautomatyzować

 

Poniekąd masz rację ale trzeba się zastanowić czy to się opłaci.

W moim odczuciu nie. Drukarnia to specyficzna branża gdzie jest dużo czynników wpływających na cenę. Jak bym ja miał przebrnąć przez sklep z konfiguracja produktu, to bym wolał zadzwonić i powiedzieć o co mi chodzi. Szybciej i skuteczniej.

Nie wiem w jakich klientów modrzew uderza ale podejrzewam, że w większych. Z małymi sam kłopot. Dlatego podstawą jest dobra strona internetowa z dobrze wyeksponowanymi produktami, zdjęciami. To podstawa. 

Później (tak jak pisałem wcześniej) baza dużych klientów i profesjonalne oferty. 

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z "pokrewnej" branży. Zobacz ile jest opcji i możliwości indywidualizacji. 

https://manashop.pl/strona/kreator-torebek#/

I nie mówcie proszę, że się nie da bo jest dużo opcji/kombinacji.

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, okazwłoka napisał:

typowe rozwiązanie

Tu jest zawsze pułapka bo typowy klient "z ulicy" to potrafi zamówić z 10 toreb z których każda mam być inna i całość oczywiście ma być na wczoraj.

Najpierw trzeba sobie odpowiedz kogo chcemy pozyskać. Klientów B2B pozyskujemy na branżowych stronach jeśli chodzi o internet (od typowych zrzeszających konkurencje po takie które zrzeszają potencjalnych odbiorców) a poza internetem to na targach (pod warunkiem że jesteśmy wytwórcą a nie pośrednikiem). Klientów "z ulicy" to pozyskasz organizując jakieś promocje czy inne akcje na typowe produkty sezonowe. 

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mariusz napisał:

Ależ jest :)

Kto Ci każe dawać klientom "masowym" taki wybór? Po co oferować torby w 10 grubościach i 20 parametrów papieru. To na oferty "ręczne" a na gotowce robisz PROSTĄ ofertę. Typu papier matowy, papier błyszczący.

Wiesz, że im większy wybór tym trudniej klientowi podjąć decyzję?

 

Dla mnie nie ma znaczenia czy jest lakierowane, malowane czy jeszcze coś. Ma być ładne. I jeśli zaoferujesz produkt, który nazywa się Ładna Kolorowa Torba, to jakie znaczenie ma jakikolwiek inny parametr niż ŁADNA? To są przecież torby reklamowe/okolicznościowe a nie akcelerator cząstek.

No ale skoro się nie da... :)

 

Ja pisze o drukarni w ogole, nie tylko o torbach. Nie wiem na ile znasz proces produkcyjny, ale tam sa rzeczy ktorych sie nie da przeskoczyc, a jesli klient nie jest swiadomy co zamawia to umoczysz kase jesli odmowi przyjecia zamowienia. A ja znam takie przypadki. Skad wiesz jaka jest roznica w papierze 80g a 200g jesli nie pomacasz? A potem bedziesz marudzil bo chciales zaoszczedzic, a papier jest jak bibula...

Artscape - tworzenie stron www | Pomóż Szajce Szarego Wilka: https://pomagam.pl/szajkowepsiaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, okazwłoka napisał:

 Z doświadczenia wiem, że ludziom nie chce się składać zamówień na mail. Pamiętaj, że są ludzie, dla których napisanie dwóch linijek tekstu zajmie godzinę.

to nie jest problem, Ci którzy chcą coś zamówić bez problemu piszą email z treścią co i jak.

 

6 godzin temu, Mariusz napisał:

Kto Ci każe dawać klientom "masowym" taki wybór? [...]

Dla mnie nie ma znaczenia czy jest lakierowane, malowane czy jeszcze coś. Ma być ładne.

Większość klientów bardzo dobrze wie co chce, a masowego klienta to masz w Biedronce, a nie przy tworzeniu dedykowanego produktu.

 

 

6 godzin temu, Mariusz napisał:

Z "pokrewnej" branży. Zobacz ile jest opcji i możliwości indywidualizacji. 


https://manashop.pl/strona/kreator-torebek#/

I nie mówcie proszę, że się nie da bo jest dużo opcji/kombinacji.

Przeszedłem sobie ten kreator i... zniechęcił mnie jako potencjalnego klienta, wymiękłem na chyba 6stej podstronie do wybierania, ale zaparłem się i doszedłem do końca, po czym dowiedziałem się, że: tutaj akurat brakuje danych do faktury i np. możliwości zamówienia 2 szt takich samych, muszę drugi raz zaczynać to samo od początku... a jakbym chciał 100 szt. ? I nie chodzi mi tutaj o to, że się czepiam, ale jeżeli ja mam z tym problem, bo coś mi brakuje nadal (pomimo wieeeelu opcji) to takich jak ja jest pewnie wielu, którym coś brakuje.
Po drugie ten kreator torebek jest prosty i ma mało opcji w porównaniu do tego co ja ewentualnie mógłbym stworzyć. Poza tym miałem sklep 2/3 lata temu i nie sprawdził się... miał 15 opcji do wyboru i 1 zlecenie na 50 szło przez "sklep" a i tak było z błędami... sklep jest dobry dla art. gotowych, do sprzedaży TV, książek, tabletek...

 

5 godzin temu, lords napisał:

Rozdzielić kreatory na kreator prosty dla ludzi chcących zamówić prostą torbę z napisem/logo i konfigurator dla B2B.

kreator dla detalistów, kreator dla hurtowników, kreator dla sieciówek, kreator dla artystów, kreator dla ubogomyślących (2 opcje do wyboru), kreator kreatorów...

 

4 godziny temu, blazejs napisał:

 

Ja pisze o drukarni w ogole, nie tylko o torbach. Nie wiem na ile znasz proces produkcyjny, ale tam sa rzeczy ktorych sie nie da przeskoczyc, a jesli klient nie jest swiadomy co zamawia ...

1000% racji....

prosty przykład kolory druku: kolorystyka Pantone, CMYK, HKS, RAL (50% klientów nie wie jaki ma kolor logo, w zamówieniu piszą np. czerwony i żółty ale nie kanarkowy tylko coś miedzy bananowym a cytrynowym, 50% klientów pisze np. Pantone 2979C (tutaj masz przykładową listę kolorów jakimi drukujemy: kp

Do tego dodaj pozostałe palety, kolory specjalne, metalizowane etc. więc samym wyborem kolorów zabijasz klienta. a jak dasz do wyboru 10 kolorów, to 95% jest zawiedziona, że nie ma ich koloru. To samo tyczy formatów, papierów (gramatura, typ, włókno), wykończeń , nakładów, technologii druku, uchwytów, sposobu pakowania a nawet dostawy...
Najważniejsze dajesz w takim kreatorze np. Typ papieru (makulaturowy, KRAFT, offset, Kreda, Kreda powlekana, FSC, mieszany) klient z powyższych wybiera.... biały lub "taki jak z drukarki" lub gruby lub błyszczący...

 

Reasumując, moje pytanie było o zwiększenie ruchu na stronie, a zeszliśmy na całkiem odrębne tory... Dostałem odpowiedź na moje pytanie w sumie częściowo od@SzlafRock a także na PW (tutaj przytoczę fragment:
dodatkowo powinieneś zmienić/ rozszerzyć strukturę słów kluczowych i nie koncentrować się tylko na tych najbardziej konwertujących, ale na wszystkich związanych z tematem, i dopóki ruch jest typowo z organików i pozyskanie go nie kosztuje wcale lub niewielki to koszt to może się okazać, że rozszerzając wachlarz słów, zwiększysz drastycznie ruch, zmniejszając co prawda współczynnik konwersji, ale sumarycznie wartość sprzedaży powinna wzrosnąć.

 

Myślę, że na tym możemy zakończyć wątek.

Ekologiczne torby papierowe z nadrukiem. Wysoka jakość! Chyba, że wolicie torby w Gdańsku ...
Siemianice to taka mała słoneczna miejscowość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, M0drzew napisał:

Przeszedłem sobie ten kreator

Ale to był przykład a nie gotowe rozwiązanie do analizy techniczno użytkowej :)

1 godzinę temu, M0drzew napisał:

Większość klientów bardzo dobrze wie co chce, a masowego klienta to masz w Biedronce, a nie przy tworzeniu dedykowanego produktu

Skoro ograniczasz się jedynie do dedykowanego produktu, to pozostaje tylko praca nad stroną.

 

1 godzinę temu, M0drzew napisał:

sklep jest dobry dla art. gotowych

Mylisz się.

1 godzinę temu, M0drzew napisał:

kreator dla detalistów, kreator dla hurtowników, kreator dla sieciówek, kreator dla artystów, kreator dla ubogomyślących (2 opcje do wyboru), kreator kreatorów

I właśnie na to trzeba mieć odpowiedni pomysł. No ale się nie da :):):)

Przykład z Twojej branży. Tylko nie bierz go dosłownie jak tamtego sklepu.

https://druk24.biz/variant/torby-papierowe-standardowy-karton-185gsm-a4-227x323x69mm-cmyk-4-0-jednostronnie-folia-blyszczaca-bialy

 

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz pytałem o ruch, a Ty usilnie próbujesz namówić na sklep, który już miałem i się nie sprawdził - za dużo parametrów !!!!!!!!!! i nie to, że się nie da, bo da się... ale o 90% parametrów nie informujesz klienta tylko dajesz standard, a jak chce jakiś konkretny to go zmieniasz. Niestety jest to baaaaaardzo specyficzna branża i nie przeskoczysz tego, o czym pisali wcześniej @blazejs  czy @Grey Ronin a ten przykład druk 24 co podałeś... no to padłem... dobry dla pośredników i to z wąskim horyzontem. Dodatkowo osoby z branży wiedzą gdzie tutaj jest haczyk. Mariusz... Patrzysz od strony technicznej da się? da się... ale jak napisał :

18 godzin temu, SzlafRock napisał:

Poniekąd masz rację ale trzeba się zastanowić czy to się opłaci.

W moim odczuciu nie.

 

 

Pozdrawiam

Ekologiczne torby papierowe z nadrukiem. Wysoka jakość! Chyba, że wolicie torby w Gdańsku ...
Siemianice to taka mała słoneczna miejscowość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

. zniechęcił mnie jako potencjalnego klienta, 

Problem w tym przypadku uważam, leży w tym że próbujesz oceniać jako "potencjalny klient" a wcale takim nie jesteś.

Wiem  z własnego doświadczenia- czym więcej opcji wyboru dajesz tym bardziej klient nie może zdecydować się i zaczyna zajmować czas pracownikom.

Na zamówieniu na którym zarabiasz 200 zł brutto grafik siedzi parę godzin nanosi 20 poprawek i w końcu jego pensja przekracza Twój zysk

Papierowych torebek nie drukowałem i ale materiałowe owszem i nawet szyłem ( nie osobiście).

Najlepiej zarabiało się kiedy masz parę typów, zwykły sito druk i "do widzenia". Decyduje cena. Te wszystkie bajery że super jakości, ekologiczne, nie są decydującym ogniwem dla tych na których realnie możesz zarobić. A to że wydrukujesz 4k torb dla "stowarzyszenie wegan i wegetarian" to pogody nie robi.

Jeśli dotrzesz  z ceną a później już z jakością do klienta końcowego bedzie to kręcić się. Hurtownicy już dawno drukują  na Ukrainie niestety, przy tak dużej różnicy w cenie pracowników i podstawowych kosztów nie ma szans na uczciwą konkurencje. Nie wiem czy wiesz ale druk a6 ulotki 10 000 szt z wysyłką do Polski z Kijowa to ok 160 zł. Na torby ceny nie pamiętam ( widziałem oferty) ale sam rozumiesz na jakim poziomie może być. Dodatkowo na druk, poligrafie nie ma cła. Ładują busy, TIRy wszytko, cukierki brandowane, ulotki, kalendarze, plakaty powiem więcej sporo producentów ma teraz maszyny zakonserwowane przyjmują zamówienia drukują na Ukrainie i przywożą do Polski wydając za własną produkcję. Pracownik pracuje za 100 USD tam, prąd tańszy, papier też mo mają papiernie i lasy. Musisz zobaczyć co na rynku "Króluje" jaki to produkt, czyj, gdzie drukowany, w jakiej cenie.

Chcesz być dalej "w grze" musisz szybko reagować na rynek/ Co do SEO to nie wiem czy mając top1 na te frazy które "pchasz" będziesz mieć ilość zamówień która będzie dla Ciebie właściwa. Możliwie "dlugi ogon" bardziej by sprawdzał się, trzeba testować. W tym przypadku stawiałem by na kompleksowe dzialania z SEO jako jeden, ważny ale jeden z wielu składników.

Wizualnie strona Twoja mi nie podoba się, trocha przestarzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, M0drzew napisał:

Ty usilnie próbujesz namówić na sklep

Ależ nie, absolutnie :)

Chciałem tylko pokazać możliwość zwiększenia konwersji z istniejącego ruchu a to jest jeden ze sposobów - obsługa grup docelowych, których się nie obsługuje. Co przy odpowiedniej konstrukcji strony i doborze oferty można zrobić w rozsądnych kosztach. Strona nie musi i nie powinna w tym przypadku ograniczać się tylko do sklepu i to w takim formacie jak przedstawiłem. Dobrze to zrobić jest sztuką i dużą częścią sukcesu.

Kolejny :) przykład - trzy działy:

Rozwiązania gotowe - pracuje samo (masz np. uniwersalne torby "Wyprzedaż")

Zaprojektuj samodzielnie - pracuje samo.

Popracuj z naszym grafikiem - wymaga pracy firmy jak dotychczas.

 

Rozwiązania gotowe wspomagasz mailingiem kierunkowym.

Pracuj z grafikiem - długi ogon i SEO praca nad frazami.

 

Ale pisząc - to do Biedry, to dla pośredników, ludzie wolą zadzwonić itp. - sam wycinasz klientów. 

 

1 godzinę temu, MaxPan napisał:

Na zamówieniu na którym zarabiasz 200 zł brutto grafik siedzi parę godzin nanosi 20 poprawek

No i dlatego wszelką możliwą pracę należy przenieść na stronę klienta. Im więcej zamówień tym mniej telefonów.

 

1 godzinę temu, MaxPan napisał:

Najlepiej zarabiało się kiedy masz parę typów, zwykły sito druk i "do widzenia"

O tym między innymi piszę i to może pracować samo, tylko z początkowym nakładem pracy.

 

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności