Skocz do zawartości

Badanie skuteczności - reklam w wyszukiwarkach a reklamy na stronach z treścią


einwestor

Rekomendowane odpowiedzi

W większości przypadków ruch generowany przez sieć stron z treścią (Google AdSense) jest przeważnie "gorszej jakości" niż ruch generowany bezpośrednio z wyszukiwarki Google'a. Dlatego chciałbym osobno badać skuteczność i obliczać ROI dla ruchu wygenerowanego przez strony z treścią i wyszukiwarkę.

Najlepiej jest to zrobić poprzez dodanie dodatkowego parametru do adresu strony docelowej. Wydaje mi się jednak, że nie jest możliwe podanie dwóch różnych adresów dla grupy reklam, czy słowa kluczowego w systemie Google AdWords.

W jednym z opracowań o Google AdWords znalazłem sugestię, że można założyć dwie osobne kampanie dla tego samego zestawu słów kluczowych, jedną ustawić tylko dla sieci stron z treścią, a drugą na wyszukiwarki. Mam jednak wątpliwości, czy taki sposób prowadzenia kampanii nie wpłynie na CPC i na ilość wyświetleń reklam na stronach z treścią.

Czy ktoś z Was przetestował już taki sposób śledzenia swoich kampanii, a może macie inne rozwiązanie tego problemu. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że sugestia o założeniu dwóch osobnych kampanii jest słuszna.

Jeśli masz jakieś obawy to napisz - wtedy będzie my mogli dalej podyskutować.

I jeszcze - można skorzystać z Google Analytics

Korzystanie z Google Analytics nie rozwiązuje problemu badania CTR dla reklam w sieci stron z treścią, wyszukiwarce i sieci wyszukiwania. Czy myślisz, że rozdzielenie na dwie kampanie nie wpływa na CPC i Quality Score.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można także spróbować takiego sposobu:

Ustawić URL docelowy dla każdego keyworda osobno (z parametrem mówiącym, że to ruch z search).

Natomiast domyślny URL docelowy reklamy miałby parametr mówiący, że to ruch z content'u. Ta domyślna reklama powinna się pojawiać tylko na Adsensowych stronach, a nie w wyszukiwarce.

Przyznam, że nie testowałem tego rozwiązania. Jeżeli chcę śledzić osobno search i content, to tworzę jak wspomniano dwie kampanie.

W jaki sposób obawiasz się, że może to wpłynąć na CPC? Chętnie poznam przemyślenia, bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można także spróbować takiego sposobu:

Ustawić URL docelowy dla każdego keyworda osobno (z parametrem mówiącym, że to ruch z search).

Natomiast domyślny URL docelowy reklamy miałby parametr mówiący, że to ruch z content'u. Ta domyślna reklama powinna się pojawiać tylko na Adsensowych stronach, a nie w wyszukiwarce.

Dobry pomysł. Znalazłeś gdzieś w helpie informacje, w jakiej kolejności są brane adresy stron docelowych w search, a jakie dla contentu, gdy podamy osobne adresy dla poszczególnych tekstów reklam i dla wszystkich słów kluczowych. Używałeś kiedyś parametru {keyword} w adresie strony docelowej?

Przyznam, że nie testowałem tego rozwiązania. Jeżeli chcę śledzić osobno search i content, to tworzę jak wspomniano dwie kampanie.

W jaki sposób obawiasz się, że może to wpłynąć na CPC? Chętnie poznam przemyślenia, bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

W ten sposób, że to CPC i Quality Score wpływa na pozycje Twoich reklam. A Quality Score zależy między innymi od CTR Twoich reklam wyświetlanych w wyszukiwarce. CTR w sieci stron z treścią nie ma wpływu na Quality Score. Więc, jeżeli w kampanii nie będzie żadnych wyników bazowych z wyszukiwarki, to Google przyjmie dane historyczne słów kluczowych nawet jeżeli Twoje reklamy w drugiej kampanii (tej tylko na search) osiągałyby rekordowe wyniki :-) A to prowadzi albo do niższej pozycji Twoich reklam albo do wyższego minimalnego bid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem grzebać w helpie i znalazłem to:

https://adwords.google.com/support/bin/answ...pic=&type=f

Pozwole sobie zacytować:

"The best method of tracking specific clicks is to use a unique Destination URL for your keywords. A simple way to do this is often to add some URL parameters.

The ValueTrack tag is a simple tag that you can add to your Destination URLs. It will allow you to distinguish the clicks you receive from search and content sites in the Google Network. It can be used with both keyword-targeted and site-targeted campaigns. For example, if your URL is www.yoursiteinfo.com, you can use the following tag for your Destination URL:

www.yoursiteinfo.com?type={ifsearch:GoogleAdWordsSearch}{ifcontent:GoogleAdWordsContent}

"

Człowiek się całe życie uczy :rotfl:

Nie używałem nigdy tego typu parametrów w URLu (parametry {keyword} także nie) ale będę musiał się tym pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności