Skocz do zawartości

Afiliacja vs płatności za odsłony


Bartek (DigAd24)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zastanawiam się, i być może mi pomożecie, dlaczego wielu wydawców decyduje się na afiliację, zamiast skorzystać z reklam rozliczanych po prostu za wyświetlenia? Jedyne co przychodzi mi do głowy, to że niewielkie strony z odsłon faktycznie zarobią kilka/kilkadziesiąt złotych miesięcznie, ale z kolei czy afiliacja jest skuteczniejsza i przyniesie większy zysk?

I jeszcze jedna kwestia - dlaczego nie korzystają z obu rozwiązań jednocześnie tak jak robią to najwięksi, chociażby wp.pl.

Chętnie podyskutuję, bo mocno mnie to zastanawia :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co dla Ciebie znaczą pseudo odsłony i pseudo mini strona? Czy to jest określenie odnoszące się do liczby odsłon czy może jakości treści i częstotliwości ich dodawania?

Pracuję w tej chwili, między innymi, z kilkoma witrynami, które mają po mniej niż 20 tysięcy odsłon miesięcznie (małe blogi) i co prawda nie zarabiają dużo, ale jakieś niewielkie kwoty zawsze wpadają. W perspektywie roku tacy mali wydawcy są w stanie nazbierać na domenę albo hosting z reklam, które ich nic nie kosztują. Po prostu wyświetlają się gdzieś w bocznym panelu strony. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli reklamodawca ma wybór i wdrożone mechanizmy to woli zapłacić za efektywne kliknięcia, które doprowadziły do sprzedaży produktu albo usługi.

Płatność za ilość wyświetleń ma moim zdaniem sens tylko przy kampaniach wizerunkowych, poszerzających świadomość / rozpoznawalność marki. 

Mój blog finansowy o tematyce oszczędzania i inwestowania https://finansenaplus.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, tak dokładnie działa programmatic - w przeważającej większości przypadków.

W systemie kupującym reklamę, kampanię definiuje się w rozliczeniu za kliknięcie/sprzedaż, natomiast ten system w oparciu o swoje algorytmy wycenia wartość odsłony i poprzez system sprzedający kupuje odsłonę na stronie. Przy czym system sprzedający otrzymuje opłatę za wyświetlenie i tym samym wydawca zamiast za kliknięcie dostaje wynagrodzenie za wyświetlenie reklamy, bez względu na to czy ktoś reklamę kliknął czy nie :) 

Całe ryzyko oraz optymalizacja jest po stronie systemów do kupowania.

I ja właśnie czymś takim się zajmuję :)

Mam dostęp do platform sprzedających i na nich umieszczam powierzchnię, którą kupują reklamodawcy płacąc za wyświetlenie. Tak jak pisałem to jest coś nowego, co zastępuje tradycyjną sprzedaż i afiliację, które do tej pory występowały. 

Dla wydawców też jest to dużo bardziej opłacalne, bo za swoją powierzchnię mają gwarancję, że dostaną pieniądze,  nie muszą liczyć na akcje wykonywane przez użytkowników.

Właśnie dlatego dziwi mnie, że tak wielu wydawców oddaje swoje powierzchnie pod afiliację, zamiast umieścić ją w systemach do programmatiku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności