Skocz do zawartości

Wybór domeny na sklep internetowy


Gasiek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zwracam się do was z prośbą o ocenę nazwy sklepu internetowego.

W sklepie będą sprzedawane głównie komputery stacjonarne /składaki oraz podzespoły PC + reszta akcesorii

Głównie sprzęt przeznaczony dla graczy.

Do wyboru mam dwie domeny :

1.  megakom.pl
2.  gigakom.pl


Proszę o ocenę która z tych nazw według was jest ciekawsza i godna wyboru.

Z góry dziękuję za odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Gasiek napisał:

Proszę o ocenę która z tych nazw według was jest ciekawsza i godna wyboru.

 

Słuchaj mam dwa identyczne karpie w wannie - jednemu dałem na imię Karol a drugi to Karolina. Nie wiem który według ciebie będzie ciekawszy w smaku i godny na stół wigilijny. Nie potrzebuję obu na raz i mam straszy dylemat który ma przeżyć do sylwestra. 

A na poważnie po co się pytasz bo nie widzę sensu. Domena ma być z reguły taka jak podstawowa nazwa firmy. Jak masz odpowiednią nazwę czyli nie prostacką typu Komputery Jan Kowalski to daj taka jaka zarejestrowałeś.   

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są markami zastrzeżonymi w konkretnym regionie i konkretnej branży, to tak. Jeśli nie są, to nie, sprawa oczywista. Dlatego tak, jak Ci wcześniej powiedziałem - musisz sobie zbadać temat albo we własnym zakresie albo jeśli nie masz kompetencji, to zapłacić 500 zł kancelarii, która obsługuje tematy prawa handlowego w internecie i praw autorskich i będziesz miał przynajmniej zdrowy sen.

 

Bo marka może być zastrzeżona na różnych poziomach - znak graficzny, graficzno-słowny, słowny. 

 

https://euipo.europa.eu/eSearch/

https://www.tmdn.org/tmview/welcome

 

Ale nawet jeśli nie są markami zastrzeżonymi, to zachodzą problemy identyfikacyjne - klienci będą dzwonili w sprawie naprawy drukarki, której Ty nie naprawisz i w drugą stronę; ktoś będzie dzwonił do tamtej firmy, że złożył zamówienie w sklepie i chce sprawdzić status zamówienia.

 

Pracujemy obecnie z jedną z marek ogólnopolskich FMCG, która ma nazwę produktu taką, jak nazwa własna popularnego wybrzeża w Europie i zgadnij, kto okupuje TOP'y. Wikipedia, poradniki podróżnicze itd. Bo nikt nie przewidział, że wypozycjonowanie firmy o nazwie np. "Szczecin" na frazę "Szczecin" takie proste nie jest; żeby nie powiedzieć, że jest pomysłem absurdalnym na etapie badań i planowania strategii

 

W ogóle źle zacząłeś - nazwa nazwą, ale są dziesiątki scenariuszy dookoła, które musisz przewidzieć. To, czy nazwa jest seksi, czy nie, to na typ etapie sprawa drugorzędna.

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Paq napisał:

Jeśli są markami zastrzeżonymi w konkretnym regionie i konkretnej branży, to tak. Jeśli nie są, to nie, sprawa oczywista. Dlatego tak, jak Ci wcześniej powiedziałem - musisz sobie zbadać temat albo we własnym zakresie albo jeśli nie masz kompetencji, to zapłacić 500 zł kancelarii, która obsługuje tematy prawa handlowego w internecie i praw autorskich i będziesz miał przynajmniej zdrowy sen.

 

Bo marka może być zastrzeżona na różnych poziomach - znak graficzny, graficzno-słowny, słowny. 

 

https://euipo.europa.eu/eSearch/

https://www.tmdn.org/tmview/welcome

 

Ale nawet jeśli nie są markami zastrzeżonymi, to zachodzą problemy identyfikacyjne - klienci będą dzwonili w sprawie naprawy drukarki, której Ty nie naprawisz i w drugą stronę; ktoś będzie dzwonił do tamtej firmy, że złożył zamówienie w sklepie i chce sprawdzić status zamówienia.

 

Pracujemy obecnie z jedną z marek ogólnopolskich FMCG, która ma nazwę produktu taką, jak nazwa własna popularnego wybrzeża w Europie i zgadnij, kto okupuje TOP'y. Wikipedia, poradniki podróżnicze itd. Bo nikt nie przewidział, że wypozycjonowanie firmy o nazwie np. "Szczecin" na frazę "Szczecin" takie proste nie jest; żeby nie powiedzieć, że jest pomysłem absurdalnym na etapie badań i planowania strategii

 

W ogóle źle zacząłeś - nazwa nazwą, ale są dziesiątki scenariuszy dookoła, które musisz przewidzieć. To, czy nazwa jest seksi, czy nie, to na typ etapie sprawa drugorzędna.

Dobra dzięki za mała lekcję i objaśnienie tematu z szerszej perspektywy.

Skupię się na większej analizie.

 

temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2018 o 11:33, Gasiek napisał:

 

W przypadku gigakom są to firmy zagraniczne. Czy one mogą mieć jakiekolwiek roszczenia w przyszłości?

Ugryzione jabłko sądziło się z a.pl bo czytane bez kropki kojarzyło się z nazwą..... Tak więc.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności