Skocz do zawartości

PR UPDATEEEEEEE !!!


zYm3N

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja również potwierdzam, że Google preferuje nowe strony. Kilka moich starych co miały już PR=5 lub 4 spadły na dół, a w górę poszła moja nowa strona, która ma krótki staż w Googlach.

Może więc nie tylko chodzi o linki ale również o aktualizowanie strony. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą - czy znacie może jakieś narzędzie określające rPR?

..hmm... ktos musialby pracowac w Google w dziale algorytmu PR, zeby cos takeigo miec, a z tego co wiem to nikogo takiego na forum nie ma. ;)

a również potwierdzam, że Google preferuje nowe strony.

Nie prawda

Może więc nie tylko chodzi o linki ale również o aktualizowanie strony

Nie mozliwe.

Algorytm PR jest dokladnie opisany przez jego tworcow i opiera sie wylacznie na linkach.

Zauwaz, ze indeks Google sie prawie podwoil wiec wyzszy PR jest trudniej zdobyc. Dlatego sporo stron stracilo PR. Linki trzeba zdobywac caly czas, nawet jak sie jest juz na pierwszym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Michal'em w 100%. PR zalezny jest od ilosci stron w indexie. PR10 dostaja strony z przedzialu najwiekszych ilosci linkow i dalej jest on skalowany wg ilosci linkow.

Jezeli wczoraj PR10 zdobywalo sie z 20 000 000 linkow, a dzisiaj jest to 40 000 000 to automatycznie wymagania dla inych wartosci PR sie zmieniaja.

Nowy LINKOR - Darmowy i otwarty projekt skutecznej promocji serwisów internetowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś cuda się dzieją :shock: ,stronka szachy dostała PR=3 na toolbarze a linki=1

Nigdy nie złożyłem kompa. Nigdy nie napisałem ani linijki kodu w C,C++, Pascalu, Visual Basicu...Nigdy nie zrobiłem poprawnej stronki w HTMLu.
Pomimo tego mam dobre samopoczucie i jestem z siebie dumny ;) Tylko tutaj tak tanio papier ksero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Jakieś cuda się dzieją Shocked ,stronka szachy dostała PR=3 na toolbarze a linki=1

Doprawdy?

Swoją drogą - czy znacie może jakieś narzędzie określające rPR?
..hmm... ktos musialby pracowac w Google w dziale algorytmu PR, zeby cos takeigo miec

Nie do końca Michał. Zobacz, zobrazuję to przykładem:

Promujemy nową stronę za pomocą wyłącznie linków zewnętrznych. Dodajemy link do podstron:

- A, która ma 30 linków do innych stron i PR=4

- B, która ma 150 linków do innych stron i PR=5

- C, która ma 3 linki do innych stron i PR=3

- D, która podobnie jak C, ma 3 linki do innych stron i PR=3

Wiemy, że rPR wynosi:

PR=0: rPR=0.15..0.9

PR=1: rPR=0.9..5.4

PR=2: rPR=5.4..32.4

PR=3: rPR=32.4..194.4

PR=4: rPR=194.4..1166.4

PR=5: rPR=1166.4..6998.4

Liczymy przybliżone rPR promowanej przez nas strony:

rPR(X)=0.15 + 0.85*((1166.4..6,998.4)/150 + (194.4..1166.4)/30 + 2*(32.4..194.4)/3), czyli

link z A da nam: 6,48 do 38,88 (*d)

link z B da nam: 7,77 do 46,66 (*d)

link z C da nam: 10,8 do 64,80 (*d)

link z D da nam tyle samo co link z C.

Informacja dla tych którzy przy linkach patrzą tylko na PR - zobaczcie, jak duże znaczenie dla PR ma ilość linków na stronie. W przykładzie link ze strony z PR=3 daje o połowę większego boosta niż link ze strony o PR=5, czyli ze strony która musiała uzbierać 30-krotnie więcej punkcików rPR (!) - to właśnie jest przyczyną tego, że niezbieranie kolejnych linków zabija stronę (powiększa się mianownik, a licznik stoi w miejscu).

Liczymy dalej.

rPR(X)=0.15 + 0.85*(35.85..215,14), i powoli dochodzimy do konkluzji:

Pamiętając że gdy PR=3 to rPR=32.4..194.4, a gdy PR=2 to rPR=5.4..32.4, otrzymujemy:

WNIOSKI Z OBLICZENIA:

Jeżeli sieć linków na A, B, C, D się nie zmieni, to rPR(X) zawiera się w przedziale od 30.62 do 183.02

Istnieje 99,41% prawdopodobieństwo, że promowana strona będzie mieć PR=3

Istnieje 0,58% prawdopodobieństwo, że promowana strona będzie mieć PR=2

Oczywiście, obliczenie zawiera pewien margines błędu, bo liczyłem na kalkulatorze.

A teraz, już bez przykładów na liczbach, każda osoba która miała w LO powyżej 3+ z matematyki ;) wie, że policzenie w ten sam sposób rPR każdej strony która do nas linkuje, kolosalnie zawęzi przedział rPR. Policzenie wszystkich stron które do nich linkują (to jest już czasochłonne obliczenie), jeszcze mocniej sprecyzuje wynik.

- To właśnie prosty schemat który mógłby być użyteczny w wyliczeniu rPR przy przejściu z tPR, wymyśony drogą dedukcji. :)

(...) z tego co wiem to nikogo takiego na forum nie ma. ;)

Ich strata, powinni śledzić wszystkie nasze pomysły. :)

a również potwierdzam, że Google preferuje nowe strony.
Nie prawda

Prawda, ale nie do końca. Najistotniejsze wyszukiwarki* powoli przechodzą na krótką żywotność strony (promowanie NEWSów), której założenie ma wyraz w Temporary Link Boost. TLB opiera się na tym (pomijając błąd nieusuwania nieaktualnych linków), że strona jest trendy, na topie, to należy ją wymaxować w rankingu (boost), a po chwili kiedy już przestaje być trendy (spadek liczby linków), należy ją zniszczyć ** (sandbox). Oczywiście, sprytni już wiedzą jak należy to wykorzystać. Znane i markowe domeny nie powinny stosować tej metody (można jej uzyć nawet w depozycjonowaniu, czyli zafundować komuś sandboxa)

MIMO TO, strony stare muszą mieć mocnego boosta, to widać intuicyjnie w wynikach. Podobnie, jak pisze Webcenter, WIDAĆ korelację między subdomeną a domeną w odniesieniu do wieku. Intuicyjnie, ŁATWIEJ pozycjonuje się subdomeny względnie starej domeny, niż świeżo zakupione domeny.

Przykładowo, mój serwis-matka (najgorzej zoptymalizowany) ma określoną ilość linków, poleciał z PR do 3. Mój 3-miesięczny serwis-zabawka (zoptymalizowany pod najwyższą ilość odsłon) skoczył z PR z 0 do 3. 1-miesięczny serwis do brandingu (najładniej zoptymalizowany pod PR) skoczył z PR z 0 do 4. Dwa ostatnie serwisy są podpięte jako subdomeny serwisu-matki i posiadają od niego tylko 1 link (reszta to linki zewnętrzne). Mimo takich proporcji, najwyżej w tych nieco cięższych słówkach jest najstarszy serwis, ten zdecydowanie najgorzej zoptymalizowany.

Zauwaz, ze indeks Google sie prawie podwoil wiec wyzszy PR jest trudniej zdobyc. Dlatego sporo stron stracilo PR. Linki trzeba zdobywac caly czas, nawet jak sie jest juz na pierwszym miejscu.

Dokładnie. Ilość stron w indeksie się zwiększa, więc poziom skomplikowania sieci połączeń oraz globalna ilość linków się powiększa, więc zwiększa się mianownik we wzorze. Nie zwiększasz licznika - Twój PR spada.

Pozdrawiam, J.

*- Między nami: teraz Google stara się doścignąć technologią MSN Beta, a nie odwrotnie. MSN Beta jest teraz przegrywa dlatego, że istnieje krócej, ma mniejszą bazę i nie zostało zintegrowane z Windowsami.

** - Dlatego też pisałem że teraz zbieracie efekty narkotycznego haja, ale Wasze strony się zaksztuszą, zadławią, a potem uduszą TLB, bo liczba stron w systemie nie może tak dynamicznie przyrastać w nieskończoność. Zaznaczam - PRZYRASTAĆ, a nie rosnąć (rozumiejąc wzrost jako pochodną przyrastania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Google liczy linki z które uznaje MSN ;) czy te które sam uznaje.

Przed updatem były 3 z czego G. wyświetlał 1.

Nigdy nie złożyłem kompa. Nigdy nie napisałem ani linijki kodu w C,C++, Pascalu, Visual Basicu...Nigdy nie zrobiłem poprawnej stronki w HTMLu.
Pomimo tego mam dobre samopoczucie i jestem z siebie dumny ;) Tylko tutaj tak tanio papier ksero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności