Skocz do zawartości

Struktura adresów URL


Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak...

1. Jeżeli chodzi o rozszerzenia stron czy ich braku to wg mnie nie ma znaczenia.

2. Słowo kluczowe w url... nie wiem czy ma czy nie, ale jak masz sklep i sprzedajesz odkurzacze to raczej podstrona będzie wyglądała /odkurzacze a nie /sprzet-do-koncerwacji-urzadzen-plaskich

 

"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Widzę, że wątek rozwinął się też w nieco innych kierunkach :dirol:

 

Zastanawiam się wciąż nad moją kwestią. Ostatnio naczytałem się w różnych źródłach na temat tego, że jeśli to możliwe to należy unikać niepotrzebnego umiejscawiania kategorii i subkategorii w strukturze URL prowadzącej do konkretnego produktu, np. domena.pl/kategoria/subkategoria/subkategoria/produkt.
Kolejna sprawa dotyczy tego, że słowa kluczowe powinny znajdować się, jak najbliżej domeny, np. domena.pl/buty-sportowe-nike.
Jak to się w takim razie ma do struktury znanej z WooCommerce np. domena.pl/kategoria-produktu/buty-sportowe-nike lub nieco inny przykład z Prestashop, np. domena.pl/23-buty-sportowe-nike
WooCommerce dodaje przed nazwą kategorii frazę "/kategoria-produktu/" (oczywiście możemy ją zamienić na dowolną inną w ustawieniach - tutaj kolejne pytanie, czy warto???), a Prestashop dodaje automatycznie ID kategorii, np. "23-" (możemy się go pozbyć grzebiąc przy silniku lub za pomocą modułów).
Teraz skąd Google wie, czy "kategoria-produktu" to coś, co jest dla nas "ważne" i potencjalnie informuje o zawartości strony, czy też nie? To samo tyczy się 23 - to może być przecież numer, który jest istotny pod kątem merytorycznym dla zawartości danej podstrony. Mówi się, że "Google to pomija". Ciekawi mnie, skąd ta pewność? A jeśli pomija, to co o tym hipotetycznie decyduje? Czyżby "analiza" całej strony/sklepu przez robota, tj. jeśli wychwyci analogie w budowie URL-a to pomija to? No dobrze, ale co jeśli zamiast "kategoria-produktu" umieścimy istotne dla nas słowo kluczowe? Wówczas też pojawi się na wszystkich stronach kategorii i produktowych. Wówczas też zostanie pominięte?
Poza tym pozostaje jeszcze kwestia, o której wspominałem powyżej - zarówno "/kategoria-produktu/", jak i "23-" rozpychają się w URL-u, odciągając domenę od frazy kluczowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/17/2019 at 12:28 PM, blake said:

Więc tak...

1. Jeżeli chodzi o rozszerzenia stron czy ich braku to wg mnie nie ma znaczenia.

2. Słowo kluczowe w url... nie wiem czy ma czy nie, ale jak masz sklep i sprzedajesz odkurzacze to raczej podstrona będzie wyglądała /odkurzacze a nie /sprzet-do-koncerwacji-urzadzen-plaskich

 

1. Ma znaczenie bo PHP a HTM/HTML to nie to samo... Dobry "SEO koder...." zna różnicę. Ale to i tak wszystko drugorzędna sprawa bo faktycznie zależy od efektywności servera.  

2. Ma znaczenie w kontekście CTR i jakiegoś porządku na stronie. Dobre pozycje w topach wynikają bardziej  z całokształtu SEO niż fraz zawartych w URL-ach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dobre pozycje w topach wynikają bardziej  z całokształtu SEO niż fraz zawartych w URL-ach.

A kto napisał, że fraza w URL gwarantuje TOP, bo ja nie? Najpirw piszesz, że top to całokształt dzialań co jest oczywstą czywistością, ale dalej wykluczasz jeden z prawdopodbnych elemntów tego całoszktałtu.... bo to całokształ decyduje. Masło maślane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, MaxPan said:

A kto napisał, że fraza w URL gwarantuje TOP, bo ja nie?

Ależ ja ciebie do tablicy nie wywoływałem @MaxPan :)  Zrozumiałem twój komentarz i nie sposób się z nim nie zgodzić. 

Po prostu miałem do czynienia ze stronami z bardzo brzydkimi url-ami i one sobie świetnie radziły. No ale CMS-y były autorskie i lekkie, rodem z 2008 i śmigały jak ta lala ;) Choć url-e mi się nie podobały to działaliśmy dalej bo nie miałem wyboru. Ale generalnie wolę ładne url-e od brzydkich :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że url ma znaczenie, ale pośrednie, i tym samym jest czynnikiem wpływającym na ranking którego nie lekceważę i jak tylko mogę to dbam o nie. Może inaczej, frazy w url-ach nie mają aż takiej siły w porównaniu do innych czynników. Można wypozycjonować strony z brzydkimi url-ami w topy, ale już stron z brzydkimi tytułami na przykład się nie da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym, że keyword w URL robi robotę, jeśli:

  • jest spójny z innymi kluczowymi elementami optymalizacji pod słowo kluczowe (title, H1, anchory linków wewnętrznych, copy)
  • linkujesz do danej strony z URL w anchorze, bo w "naturalny" sposób przemycasz do tekstu zakotwiczenia sygnał związany z frazą

 

Gdy u siebie na Takaoto zmieniłem URL-e stron kategorii (niedługo w ogóle strony kategorii przerobię, aby były właściwymi stronami docelowymi dla ruchu z organika, ale to inna kwestia), to zaczęły one rankować na interesujące mnie frazy. Efekt lepszy niż przy samej optymalizacji title.

1844845114_stronykategorii.thumb.jpg.9ded286771685e9f782848cafb89a596.jpg

 

 

sfaf1.thumb.jpg.fc6a744c080210054e7f638dbb2f457a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy słowa kluczowe mieszczące się w URL, a rozdzielone ukośnikiem "/" mogą także być potraktowane przez wyszukiwarkę jako całość?
 

Przykłady:
sklep-abcde.com/kosiarki/spalinowe/ <= dla frazy "kosiarki spalinowe"
sklep-cdefg.com/sklep/biurowy/papier-ksero <= dla frazy "papier ksero biurowy"
sklep-efghi.com/dla-psa/karma <= dla frazy "karma dla psa"
sklep-efghi.com/dla-psa/kota <= dla frazy "karma dla kota"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że tak. Inaczej czyli kosiarki/kosiarki-spalinowe to trochę taki keywords stuffing.

On 2/8/2019 at 2:13 PM, andrewkar said:

Uważam że url ma znaczenie, ale pośrednie, i tym samym jest czynnikiem wpływającym na ranking którego nie lekceważę i jak tylko mogę to dbam o nie. Może inaczej, frazy w url-ach nie mają aż takiej siły w porównaniu do innych czynników. Można wypozycjonować strony z brzydkimi url-ami w topy, ale już stron z brzydkimi tytułami na przykład się nie da. 

 

Widziałem dzisiaj pseudo szkolenie SEO, w którym prowadzący twierdził że meta dane nie mają dużego wpływu na SEO xD

Zobacz jak samodzielnie stworzyć stronę internetową: https://stworzycstrone.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. @karol122 a co z jednym z przykładów, który dałem (sklep-cdefg.com/sklep/biurowy/papier-ksero <= dla frazy "papier ksero biurowy"), czy odwrócona kolejność słów w adresie URL składających się na pozycjonowaną frazę także może się pośrednio przyczynić do wzrostu pozycji owej fazy w wynikach wyszukiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mobinujecie z rtymi adresami URL, że aż zeby bolą. Czy nie warto skupić się naprawdę na czymś wartościowym?

 

Przypominam, że adresy typu domena.pl/1234567890/ to tez są adresy przyjazne i da się to wypozycjonować. Grzebanie w adresach URL konczy się nierzadko potrzebą wykonania mnóstwa przekierować przez co sklep traci.

 

domena.pl/kot/karma-dla-kota/ to jest fajny URL bo "kot" robi za huba i nei ma obawy przed upychaniem słów kluczowych

Dnia 15.02.2019 o 17:21, Seo student napisał:

A czy słowa kluczowe mieszczące się w URL, a rozdzielone ukośnikiem "/" mogą także być potraktowane przez wyszukiwarkę jako całość?
 

Przykłady:
sklep-abcde.com/kosiarki/spalinowe/ <= dla frazy "kosiarki spalinowe"
sklep-cdefg.com/sklep/biurowy/papier-ksero <= dla frazy "papier ksero biurowy"
sklep-efghi.com/dla-psa/karma <= dla frazy "karma dla psa"
sklep-efghi.com/dla-psa/kota <= dla frazy "karma dla kota"

 

 

Zostaną wytłuszczone w wynikach wyszukania co stanowi podstawę do SXO. Poza tym inaczej google traktuje slashe bo spodziewa się że masz podstrony typu: 

 

domena.pl/sklep/

domena.pl/sklep/biurowy/

domena.pl/sklep/biurowy/papier-ksero

 

I nagle okazuje się, że to ładne wygląda ale jest w uj nieużyteczne bo podfoldery nie istnieją i trzeba bawić sie w obsług 404 w menu okruszkowym. Proste pytanie czy domena.pl/sklep/biurowy/ czy taka podstrona istnieje i czy w ogóle jest uzyteczna?

 

Odwracanie słów kluczowych wiąże się z przebudową strony i silosów. Zapanujesz nad tym?

 

Zasada jest prosta:

- kategorie mają stanowić prosty przekaz

- nie upychać słów kluczowych

- zbudować poprawnie silosy a nazwy kategorii wyjdą z silosów

 

Przykłady z życia:

omondo.pl/zaluzje/aluminiowe/ - TAK

markizy-poznan.pl/przeslony-wewnetrzne/zaluzje-poziome-drewniane - TAK

bubu.pl/zaluzje-zaluzje-drewniane-29.html - NIE TAK NIE ROBIMY

dekorem.pl/zaluzje/zaluzje-poziome-drewniane/ - NIE

km-rolety.gda.pl/index.php/oferta/zaluzje/zaluzje-poziome/52-zaluzje-drewniane-25-50mm.html - NIE NIE NIE !!!

 

Wziąłem aluzje i rolety bo tam zawsze jest totalny spam w URLach :)

 

Szymon pokazał case study, że jemu zadziałało - ale ma płaską strukturę blgoową. W e-commerce tego nie zrobicie. I rozgrzebywanie struktury tylko po to aby mieć słowa kluczowe w URLach skonczy się położeniem sklepu.

 

Słowa kluczowe w urlach to promil w optymalizacji. Skupcie sie na "meta" i opisach a nie pierdołach.

 

Polecam: https://moz.com/learn/seo/url oraz zdanie: Keeping URLs as simple, relevant, compelling, and accurate as possible is key to getting both your users and search engines to understand them (a prerequisite to ranking well).

 

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zgred bardzo dziękuję za obszerne wytłumaczenie zagadnienia. To mi bardzo dużo wnosi do tematu. Aczkolwiek jawi mi się tutaj kilka dodatkowych pytań, a przy okazji chciałbym kilka kwestii skomentować.
 

3 godziny temu, zgred napisał:

Tak mobinujecie z rtymi adresami URL, że aż zeby bolą. Czy nie warto skupić się naprawdę na czymś wartościowym?

 

Ja sobie zdaję sprawę z tego, że adres URL to nie wszystko i że można przekombinować, aczkolwiek jeśli robię porządki to chyba warto je zrobić kompleksowo i na etapie początkowym optymalizacji, niż dojść do takiego wniosku np. za rok, czy dwa?

 

Cytat

Przypominam, że adresy typu domena.pl/1234567890/ to tez są adresy przyjazne i da się to wypozycjonować. Grzebanie w adresach URL konczy się nierzadko potrzebą wykonania mnóstwa przekierować przez co sklep traci.

 

Tutaj 2 kwestie:
1. Przykład URL, o którym wspominasz. Znam Cię z bloga i wiem, że jesteś bardzo doświadczony w temacie (bez kokieterii), ale czy jednym z elementów przyjaznego adresu URL nie jest także jego jednoznaczność dla wyszukiwarki i użytkownika? "1234567890" - nic nie mówi, anie wyszukiwarce, ani czytelnikowi. Mało tego, jeśli adres URL daje choćby promil do SEO, to czy to nie jest tak, że czasem detale sprawiają, że jesteśmy wyżej nad konkurencją i w przyszłości wiedząc, że olaliśmy ten czynnik możemy płakać nad tym, że go zaniedbaliśmy?
2. Piszesz o mnóstwie przekierowań - rozumiem, że mówimy tutaj o okresie początkowym, zanim Google przyjmie do wiadomości, że np. struktura kategorii się zmieniła, tak? Bo przecież później, gdy już nowa struktura będzie w pełni funkcjonować w wynikach wyszukiwania, to przekierowania będą mieć znaczenie tylko w kwestii linkowania zewnętrznego, tak? Czy coś pominąłem?

 

Cytat

domena.pl/kot/karma-dla-kota/ to jest fajny URL bo "kot" robi za huba i nei ma obawy przed upychaniem słów kluczowych

 

Czy w powyższym przykładzie przyjmujesz, że kot to nazwa kategorii, czy taki "upychacz", jak np. w WooCommerce "kategoria-produktu"?
 

Cytat

 

Zostaną wytłuszczone w wynikach wyszukania co stanowi podstawę do SXO. Poza tym inaczej google traktuje slashe bo spodziewa się że masz podstrony typu: 

 

domena.pl/sklep/

domena.pl/sklep/biurowy/

domena.pl/sklep/biurowy/papier-ksero

 

I nagle okazuje się, że to ładne wygląda ale jest w uj nieużyteczne bo podfoldery nie istnieją i trzeba bawić sie w obsług 404 w menu okruszkowym. Proste pytanie czy domena.pl/sklep/biurowy/ czy taka podstrona istnieje i czy w ogóle jest uzyteczna?

 

Może dałem "na szybko" kiepski przykład, który źle odebrałeś/odebraliście. Tutaj chodziło mi o sytuację, w której takie kategorie rzeczywiście istnieją. To może inny przykład... sklep z odzieżą. Tylko proszę Was o ocenę tego, o co pytam, a nie korygowanie struktury pod nieco inną filozofię:
domena.pl/dla-mezczyzn/
domena.pl/dla-kobiet/

I teraz analogicznie
domena.pl/dla-mezczyzn/podkoszulki/ = > dla frazy "podkoszulki dla mężczyzn"
domena.pl/dla-kobiet/spodnie/ => dla frazy "podkoszulki dla kobiet"
itd.
gdzie "dla-mezczyzn" to pełnowartościowa kategoria zawierająca subkategorie, a w tym subkategorię "podkoszulki".

 

Cytat

Odwracanie słów kluczowych wiąże się z przebudową strony i silosów. Zapanujesz nad tym?

 

Zasada jest prosta:

- kategorie mają stanowić prosty przekaz

- nie upychać słów kluczowych

- zbudować poprawnie silosy a nazwy kategorii wyjdą z silosów

 

Czy ktoś coś może podesłać, gdzie można poczytać / kupić kurs, który traktuje o strategicznym podejściu do budowy skomplikowanych struktur? Trafiłem na wiele źródeł / książek / kursów, ale wszędzie temat jest przedstawiony bardzo szczątkowo. Pozostaje mi tylko/aż analiza konkurencji, aczkolwiek chciałbym podłapać nieco więcej "teorii".

 

Cytat

Przykłady z życia:

omondo.pl/zaluzje/aluminiowe/ - TAK

markizy-poznan.pl/przeslony-wewnetrzne/zaluzje-poziome-drewniane - TAK

bubu.pl/zaluzje-zaluzje-drewniane-29.html - NIE TAK NIE ROBIMY

dekorem.pl/zaluzje/zaluzje-poziome-drewniane/ - NIE

 

Tutaj chciałem podpytać o Twój przykład z kotem i karmą dla kota. Dlaczego tutaj nie, a powyższy przykład jest dobry?

 

Cytat

km-rolety.gda.pl/index.php/oferta/zaluzje/zaluzje-poziome/52-zaluzje-drewniane-25-50mm.html - NIE NIE NIE !!!

 

Wziąłem aluzje i rolety bo tam zawsze jest totalny spam w URLach :)

 

Szymon pokazał case study, że jemu zadziałało - ale ma płaską strukturę blgoową. W e-commerce tego nie zrobicie. I rozgrzebywanie struktury tylko po to aby mieć słowa kluczowe w URLach skonczy się położeniem sklepu.

 

Prestashop ma płaską strukturę, tj. łatwo można ją ustawić, bo dodaje do URL-i w standardzie ID. Dzięki temu możemy mieć maksymalnie krótki adres URL do produktów i podkategorii wielokrotnie zazębionych.

 

Cytat

Słowa kluczowe w urlach to promil w optymalizacji. Skupcie sie na "meta" i opisach a nie pierdołach.

 

Polecam: https://moz.com/learn/seo/url oraz zdanie: Keeping URLs as simple, relevant, compelling, and accurate as possible is key to getting both your users and search engines to understand them (a prerequisite to ranking well).

 

 

Z tego wynika, że im bardziej płaska struktura (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku), tym lepiej, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domena.pl/dla-mezczyzn/
domena.pl/dla-kobiet/
domena.pl/dla-mezczyzn/podkoszulki/ = > dla frazy "podkoszulki dla mężczyzn"
domena.pl/dla-kobiet/spodnie/ => dla frazy "podkoszulki dla kobiet"

 

TAK :)

 

Czy w powyższym przykładzie przyjmujesz, że kot to nazwa kategorii, czy taki "upychacz", jak np. w WooCommerce "kategoria-produktu"?

 

Nie. To przykład wprost z IAIszopa.

 

'1234567890'

 

Naprawde to jest przyjazny adres URL i jak najbardziej dobry. Z tym, że bardziej nieUXowy.

 

Z tego wynika, że im bardziej płaska struktura (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku), tym lepiej, tak?

 

To zależy - ale z reguły tak.

 

Poza tym jest bardzo wiele rozwiązań i po prostu kwestia tego jak to rozwiążesz. Mozesz tez podejrzeć wielki np zalando i zrobicx identyko ;)

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności