Skocz do zawartości

Dawid vs Goliat, czyli jak bić się z większymi


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Zdaję sobie sprawę z tego, że to może być temat rzeka, ale liczę, że ktoś nasunie tutaj choć kilka istotnych wytycznych / sugestii. Chodzi o to, że nasycenie rynku e-commerce jest coraz większe, a wiele branż jest już mocno obłożonych. Ci, którzy zaczynają obecnie z dużymi budżetami lub mieli czas, by się rozwinąć są już dość mocno ufortyfikowani. Co może zatem "mały gracz" w seo? Znam podstawy, choć ekspertem nie jestem. Wiem, że trzeba postawić na niszowe frazy, long taile, unikatowe treści, opisy zdjęć, wagę strony, ux, mobile first i dziesiątki innych kwestii. Mówi się bardzo dużo o dobrym contencie (content is the king) i tym, że liczy się jakość linków, a nie ich ilość, ale jak tak sobie analizuję różnymi programami sklepy konkurentów to po prostu ręce mi opadają z niemocy. Genialnie rozwinięte opisy, setki linków zewnętrznych prowadzących do strony głównej, istotnych kategorii i produktów, czytelność, wspaniałe menu itp. Tu nie chodzi o to, żeby podejmować działania z góry skazane na porażkę, lecz o to, żeby dawały one realne szanse (nie oczekuję pewności, bo takowej nie otrzymam). Zdaje sobie sprawę z tego, że wymaga to sporo czasu i nakładu pracy.
Mam też świadomość tego, że nikt tutaj nie zdradzi swoich hiper super tajnych patentów :) ... ale może wypowiecie się chociaż w jakikolwiek sposób wnosząc coś do tego wątku. Zatem - jak żyć? ... :)

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Seo student napisał:

Zatem - jak żyć?

ZUS odpowiada na to pytanie : "krótko".

W zależności od asortymentu sklepu przy niższym budżecie możesz spróbować coś ze sprzedażą rozruszać na FB. Jeżeli chodzi o treści na stronie to ich "unikalność" nie rozwiąże problemu, treść ma być ciekawa i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientom, ma im dostarczać odpowiedzi na ich pytania i wątpliwości. SEO w sklepie nie jest panaceum na problemy z widocznością, widoczność możesz również budowPoszukaj alternatywnych kanałów sprzedaży. Nie skupiaj się jedynie na SEO.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e-commerce  wcale content is the king nie jest aż tak jak w innych branżach. Osoby co formują algo wyszukiwarki wiedza w e-comerce cięzko o unikalny kontent bo nawet jak napiszesz jutro go Tobie ukradną a większość korzysta z opisów wykonanych przez producentów, lub w ogóle działają po API.

Owszem ma być unikalny, fajnie jeśli i foto i opisy i inne karty produktów wyłącznie Twoje.

Ale w TOPach siedzą również sklepy z DC.  Tu ma znacznie i wiek domeny i wiek linków, i profil linków i optymalizacja.

Nie masz kasy chcesz ścigać się z molochami, zbieraj okruszki ze stołu Pańskiego czyli long tail i sprzedaż bezpośrednia w grupach na FB, na forum tematycznych inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Seo student napisał:

w jakikolwiek sposób wnosząc coś do tego wątku

 

Zobacz co konkurencja robi słabo lub źle i zrób to lepiej od najlepszych.

Przykładowo szybszy termin realizacji, pełniejsze opisy, gratisy do paczek, szybkość działania strony, łatwość składania zamówienia itd.

 

 

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Seo student napisał:

że wymaga to sporo czasu i nakładu pracy

 

i kasy

 

4 godziny temu, Seo student napisał:

Zatem - jak żyć?

 

Wszystko zależy od branży w jaką chcesz wejść. Jest sporo branż,  które można ogarnąć w mediach społecznościowych (był niedawno temat na ten temat :) ) a to oszczędza budżet. Niektóre platformy SM dają możliwość sprzedaży produktów. Jednak nie wszystkie tam się sprzedają.

Ogólnie teraz bez znacznego budżetu to zapomnij aby wejść w ecommerce. Podstawy SEO to zamało aby osiągnąc sukces. Tu potrzeba zastosować marketing interetowy a nie tylko seo.

Dam taki przykład. Na konwersję wpływają nawet zdjecia w sklepie. Ich jakośc oraz mozliwośc podejrzenia szczegółów towaru. Wyobraź sobie teraz ile czynników musisz dopilnować (na początek musisz wiedeziec jakie to czynniki) aby osiągną w miare jakiś sukces.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze są bardzo mocne linki. Oczywiście content też ma znaczenie, bo bez niego ciężko wysoko rankować. Ale decydujące są wciąż mocne linki.

 

Osobiście wprowadziłem w top5 np. mały sklep na dwie kluczowe frazy. Jedna fraza 27k wyszukiwań, druga 14k wyszukiwań. A w top10 praktycznie same mocne brandy, które mają np. reklamę TV. Takie duże brandy da się przeskoczyć przy odpowiedniej strategii SEO i dobrych linkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, s_matysik napisał:

Jedna fraza 27k wyszukiwań, druga 14k wyszukiwań.

 

Jakie masz rozwiązanie na fraze, która ma ponad 30 mln wyszukiwań?

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wedrowiec napisał:

Jaka fraza w PL ma 30 mln wyszukiwań?

Cycki? :D

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście jako naród upadamy na dno...

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności