Skocz do zawartości

ADS wykorzystuje 200% budżetu - pomocy


media-design

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Proszę o pomoc w ustawieniu odpowiedniego podziału budżetu w google ADS. 
 

Mam ustawiony budżet dzienny na przełomie 200 zł, dokonuje wpłat 1000 zł tygodniowo. 

Zauważyłem ostatnio że ADS nadmiernie wykorzystuje środki na koncie i za każdym razem dobija prawie do 200% czyli ok 400 zł dziennie (doczytałem że jest to zapisane w ich regulaminie w celu lepszego wykorzystywania środków)

Efektem tego jest prowadzenie kampanii przez max 3 dni w tygodniu i brakuje środków na czwartek piątek w danym tygodniu (weekendy mam wyłączone). 

 

Kampanie ADS prowadzę ok 2 lat, zwiększone wykorzystywanie było zauważalne ale nie w takim stopniu. 
Obecnie skończył się w mojej branży sezon sprzedażowy co spowodowało zmniejszenie budżetu z ok 350 zł dziennie na omawiane 200 zł. 
Przy budżecie 350 zł dobijanie do 400 zł nie było niczym niepokojącym ale obecnie wpłaty topnieją w tempie, które mnie nie zadowala. 

 

Zakładam że można by zmniejszyć budżet do 100 zł dziennie żeby uzyskać pożądany efekt ale chyba nie tędy droga. Proszę o poradę jak to ogarnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Niestety trudno Ci doradzić jakoś sensownie.

 

Dwa scenariusze.

1. Budżet dzienny to nic innego jak pewna podstawa do wyliczenia budżetu miesięcznego, czyli Twój budżet x 30,4 i tego stara się trzymać system. Czyli w rozrachunku miesięcznym ma wydać 200 zł x 30,4. Natomiast Twoje obawy są jak najbardziej uzasadnione, bo jeśli budżet będzie w takiej skali przekraczany przez 10-14 dni, to nic nie zostanie z Twojego założenia miesięcznego.

Rozwiązanie jest takie, by nie zmniejszać budżetu dziennego i dociągnąć z tak ustawionym budżetem dziennym do pełnego miesiąca. Co się powinno stać po 30 dniach? Jeśli budżet zostanie przekroczony, to czekaj na zwrot środków za nadwyżkę. Jeśli to nie nastąpi, to telefon do supportu z taką prośbą o zbadanie sprawy i zwrot środków.

2. Reakcja na bieżąco na budżet dzienny w zależności o wydatków dziennych. Czyli tak starasz się usatwić budżet dzienny, żeby w rozrachunku 30 dni zamknąć się w założonym budżecie. Czyli analizować z dnia na dzień wydatki i wprowadzać zmiany w budżecie (być może przy pewnej stawce wydatki się ustabilizują). Niestety ingerencja w budżet dzienny nie umożliwia odzyskania nadwyżki wydatków, jeśli system wyda za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W skali miesiąca faktycznie powinno się to zamknąć w budżecie dziennym*30,4. Czyli jednego tygodnia wydasz więcej, a zostanie to zrekompensowane w innych dniach. To Cię jednak nie urządza, ponieważ wpłacasz 1000 zł/tydzień. Trzeba by sprawdzić jak rozkładają się wydatki w ciągu dnia. Jeśli miałoby to sens, można wdrożyć skrypt, który będzie sprawdzał wydatki (np. co godzinę) i wstrzymywał kampanię po przekroczeniu wskazanego budżetu, po czym włączy ją następnego dnia. Ryzyko jest takie, że możesz mieć niedziałającą kampanię w czasie, w którym warto by było emitować reklamy.

pozycjonowanie-stron.png

Pozycjonowanie stron internetowych - https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności