Skocz do zawartości

Menu mobilne / responsywne - dobre praktyki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Stoję przed wyzwaniem związanym z przejściem starego sklepu na wersję responsywną. "Kłopot" polega na tym, że ten sklep dobrze już funkcjonuje i boję się ewentualnych błędów, które mogłyby położyć pozycjonowanie.
Największą moją uwagę przykuwa na obecną chwilę menu. Wiadomo, że jest ono szalenie istotne z perspektywy linkowania wewnętrznego.
Chciałbym Was podpytać o to, na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu takiego menu?
Dodam, że będę je tworzył od zera lub implementował jakiś gotowy kod (html, css, javascript). W każdym razie nie będzie to żaden moduł / plugin itp.
Oczywiście chodzi mi tutaj o kwestie optymalizacji, a nie designu, czy usability.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto pamiętać o tym, że sklepowe menu powinno w pierwszej kolejności eksponować produkty lub kategorie z produktami. Dodatkowo nie przesadzaj ze zdjęciami a najlepiej całkowicie się ich pozbądź (cały czas mówimy o menu). Ważne jest również dostosowanie przycisków w menu np. pierwsze od lewej to te, które powinny zapewniać konwersję natomiast po prawej te związane z kontaktem czy regulaminem. Pamiętaj również aby unikać "schodkowanego" menu, taka praktyka zniechęca do dalszego przeglądania strony. Możesz również zastosować "okruszki", które trzeba zoptymalizować pod SEO (o tym znajdziesz dużo u wujka google). To chyba tyle porad ode mnie. Obligatoryjnych rzeczy jest na pewno jeszcze więcej, więc nie poprzestawaj na tym wpisie :P

 

Pozdrawiam.

ATERIMA MED | mamonia.pl - Porody domowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znaczniki <nav> mają duże znaczenie z perspektywy optymalizacji?
Pisząc o "schodkowanym" menu masz na myśli to, że podkategorie są dopiero widoczne po kliknięciu danej kategorii? Czasem jest to konieczność - przy bardzo rozbudowanej strukturze przedstawienie w menu pełnego drzewka ze wszystkimi podkategoriami mogłoby narobić więcej szkody niż pożytku, bo klient może się zagubić.

Zresztą mnie bardziej chodzi o aspekty techniczne budowy menu, niż użyteczność, np. użycie wspomnianych znaczników <nav>, użycie javascriptu (jak żeby nie zaszkodzić?), czy lepiej tworzyć oddzielne menu mobilne i oddzielne dla desktopów a następnie korzystać z "display: none;" w zależności od rozdzielczości, czy może lepiej opierać się na jednym responsywnym menu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tego wymaga sytuacja to "schodkowane" menu nie będzie jakoś bardzo przeszkadzać. Bardziej chodzi mi o zbyt rozbudowane menu pod tym kątem.

Co do znaczników <nav> to wiem, że na pewno nie zaszkodzą optymalizacji a wręcz przeciwnie - są pod tym kątem bardzo dobre a przy okazji dobrze się prezentują.

 

ATERIMA MED | mamonia.pl - Porody domowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może już czas odejść od html stricte łupanego i zainteresować się strukturami danych -> https://schema.org/Menu przykłady/json-ld

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minutes ago, kayman said:

a może już czas odejść od html stricte łupanego i zainteresować się strukturami danych -> https://schema.org/Menu przykłady/json-ld

Jedno drugiego nie wyklucza. Prawidłowa struktura jak najbardziej + do tego mikroformaty. 

⇅ Sprawdź czy nadal jest zielono u Ciebie i konkurencji poprzez nowoczesne monitorowanie pozycji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tobi napisał:

Jedno drugiego nie wyklucza

a i owszem wyklucza i krępuje rozwój, tylko trzeba na temat spojrzeć świeżym okiem, niestety na razie wszyscy będą się trzymać gotowych skryptów, które już w momencie publikacji/aktualizacji są przestarzałe :)

 

ps. słyszałem ze googiel w wp kombinują cms, może tu wreszcie będzie postęp :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyklucza, robiłem już mikroformaty np. w preście, wystarczy chcieć pogrzebać w kodzie. Przy własnych rozwiązaniach to już w ogóle łatwizna, bo możesz zmieniać co chcesz. 

 

⇅ Sprawdź czy nadal jest zielono u Ciebie i konkurencji poprzez nowoczesne monitorowanie pozycji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności