Skocz do zawartości

Brand firmowy


boras86

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

moja firma prowadzi działalność w dwóch branżach, które obecnie były ujmowane w ramach jednej strony WWW.

 

Chciałem wydzielić jeden z nich jako osobną stronę i skierować link z menu, który kierował wcześniej na podstrone o tej tematyce.

 

Dowiedziałem się jednak że google bardzo nieprzychylnie patrzy na takie zabiegi gdzie jeden podmiot gospodarczy posiada więcej niż jedną stronę (tj te same adresy pocztowe, zbliżony zakres działaności itp).

 

 

Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć ? Jeśli tak faktycznie jest to jak radzić sobie z małymi kiełkującymi brandami, które nie mają kompletnie różnej działalności , innego adresu i nie działają pod niezależną spółką ?

 

dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dowiedziałem się jednak że google bardzo nieprzychylnie patrzy na takie zabiegi gdzie jeden podmiot gospodarczy posiada więcej niż jedną stron

Moglęś by podać źródlo gdzie takie coś napisane? Obstawiam na FB w "tajnych" grupach.

Przypomnę, że Google ma dzięsiątki stron własnych zarówno do usług jak i do produktów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem taka informację od dość sporej firmy pozycjonerskiej działającej od wielu lat na rynku, której nazwy nie chce przytaczać z oczywistych względów.

Działamy z nimi od kilku miesięcy i wydają się być obeznani w temacie - to pierwsza rzecz która mnie zastanowiła.

 

 

Czy mogę w takim razie zapytać jak zrealizować taki zabieg?

 

Tj. dzisiaj mamy np usługi wykończenia wnętrz, a jedną z zakładek była "stolarka", która nie była naszym głównym biznesem i strona bardzo skromnie ją opisuje (teraz jest inaczej, bo sporo działamy w tym obszarze).

 

Dzisiaj udało się "upolować" fajną domenę, projekt strony WWW i bardzo by nam zależało na postawieniu osobnego portaliku dotyczącego jedynie zakresu usług stolarskich wraz z realizacjami itd.

 

 

Intuicja podpowiadała mi by stworzyć nową stronę WWW na niezależnej domenie i przekierować linki dotyczące stolarki ze starej strony na nowy portal.

Jednocześnie na nowej stronie nie chciałbym się kryć z przynależnością gospodarczą i firmować ją również "swoją firmę", gdyż w mojej ocenie jesteśmy rozpoznawalni na lokalnym rynku.

 

 

Bardzo bym prosił o sugestie - za i przeciw takiemu rozwiązaniu.

 

dziękuje

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o pozycjonowaniu czy o Google Ads (AdWords)? W Google Ads chyba są jakieś obostrzenia tego dotyczące...

Znam co najmniej kilka firm, które mają wiele swoich stron - np pod różne frazy lokalne, pod różne miasta.

Samemu zdarzało mi się stawiać kilka stron dokładnie tej samej firmy, dotyczących tej samej branży i tej samej gałęzi działalności, prowadzonej w tym samym mieście.

Nigdy nie zauważyłem problemów.

 

EDIT: dodam tylko, że są nawet frazy gdzie w Top10 znajdziesz niejedną stronę należącą do tej samej firmy :)

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Otrzymałem taka informację od dość sporej firmy pozycjonerskiej działającej od wielu lat na rynku,

Jak będziesz gadać z nimi przekaż pozdrowienia :D

Cytat

 

Google Ads (AdWords)? W Google Ads chyba są jakieś obostrzenia tego dotyczące...

 

 

 

Nic nie mówił o ADS, ale owszem pchanie w ADS 2 stron tego samego podmiotu ma niektóre niuanse. Ale seo to seo a ads to zupełnie co innego.

 

p.s co nie zmienia faktu, że całkiem niedawno jeden prominętny działacz SEO na FB "z pianą" udowadniał mi, że Adwordsy to pozycjonowanie a reszta to wymysł i nie istnieje. Mówił to całkiem serio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, MaxPan napisał:

Nic nie mówił o ADS, ale owszem pchanie w ADS 2 stron tego samego podmiotu ma niektóre niuanse. Ale seo to seo a ads to zupełnie co innego.

Wiem, że nie mówił, ale dziwi mnie takie podejście firmy z którą współpracuje autor, więc wolę się upewnić, że się dobrze zrozumieli :)

 

 

12 minut temu, MaxPan napisał:

p.s co nie zmienia faktu, że całkiem niedawno jeden prominętny działacz SEO na FB "z pianą" udowadniał mi, że Adwordsy to pozycjonowanie a reszta to wymysł i nie istnieje. Mówił to całkiem serio.

Czytałeś może ten raport? Według niektórych przedstawicieli tych największych brandów wszystko osiągnęli dzięki responsywności, mobile first i ux ;) czasami chyba naprawdę lepiej by było powiedzieć, że po prostu nie chce się zdradzać swoich metod i tyle.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kompleta bzdura, posiadam 2 sklepy internetowe w podobnej branży i nie ma żadnych problemów. Chyba nawet wiem, która to firma, bo też od niej (chyba jako jedynej) usłyszałem takie cudo. Co do adwordsów to toczyłem rozmowy na ten temat z wieloma konsultantami jak i również na grupach i sprawa wygląda tak, że NIE możesz z jednego konta adwords (możesz na jedną działalność mieć tylko jedno konto) puszczać kampanii na 2 różne strony na takie same frazy... znaczy możesz tylko one się będą wyświetlały naprzemiennie a nie 100% czasu jakby to było w przypadku 1 strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności