Skocz do zawartości

Meble na wymiar - pomoc dla ojca


Tommy185

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! :)

 

Nie wiem czy temat w dobrym miejscu, przenieście proszę jeśli nie i sorry :)

Mój ojciec prowadzi wraz z przyjacielem firmę z meblami na wymiar. Są solidnymi fachowcami, nie boją się roboty, klienci zawsze byli zadowoleni. Pomrukują, że mają pieniądze odłożone, żeby kupić więcej maszyn, mają dużo wolnej przestrzeni i sporo (jak na ich lata) chęci, żeby to rozwinąć, ale narzekają na brak zleceń. Chciałbym pomóc im się wypromować, bo aż serce ściska jak się patrzy jak odbierają wyczekiwany telefon. Mam trochę doświadczenia z reklamą w sieci (Google, Fb). Chciałbym zapytać Was o pomysły jak inaczej można to wypromować, do kogo kierować reklamę. Myślałem, żeby targetować to pod ludzi koło 30stki którzy kupują nowe mieszkania. Czy możecie coś doradzić?
Na kogo byście to targetowali? 
Co poza FB, Google? OLXy, gumtree, gdzieś indziej? Warto?
Co poza siecią? Ulotki (pod nowe mieszkania, castoramy)? Inne kanały? Jakieś inne pomysły wam przychodzą?
Wezmę trochę z własnych oszczędności i zrobię im to za darmo, bo oni w "komputery" nie wierzą.


Wielkie dzięki za jakiekolwiek pomysły :)!
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SEO pod drobnego producenta mebli to raczej kiepskie rokowania. Poczytaj o dropshippingu, niech przygotują X produktów do oferty, ofertę dać sklepom internetowym i zobaczyć

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam trochę mniej książek o marketingu, więcej pracy :)

Na początek możesz łowić nowe bloki w okolicy,  30-40 km, raczej dalej się nie opłaca i wrobisz nalepki, oblepiasz windy, albo wrzucasz oferty do skrzynek, pod drzwi, itd

Sporo roboty. Plus,  klient gorący i napalony, łazi w amoku, urządza się przeważnie 1 raz,  kto wie może kogoś złapiesz z marszu.

 

Wrzuć w G lokalne hasła, typu "meble na wymiar pcim dolny" (twoje okolice) generalnie klient szuka wykonawcy "mebli pod wymiar" w miarę blisko, może w innej dzielnicy, ale raczej nikt nie przyjedzie na pomiar mebli 100 km z Radomia do Warszawy. Oczywiście poogląda wypasy w necie, ale wykonawca będzie lokalny.

Nie masz wiedzy o seo OK, zobacz który portal ogłoszeniowy jest wysoko w wynikach, czy olx, czy może lento, czy coś podobnego. Ogłoś się tam, napisz porządne ogłoszenie (fajnie nasycone frazami kluczowymi i każde w miarę unikalne), sporo fajnych zdjęć i wio. Te portale wchodzą same na frazy lokalne...

 

tak chyba w związku z naszymi skoczkami mam dobry humor, więc podpowiem ci jeszcze.

Załóż profil na mapach G, porządnie przyłóż się do niego, podepnij pod niego konto moja firma z aplikacji G, trochę zdjęć, parę artów, a G wbije cię wysoko w mapkach  (pamiętaj ładne zdjęcia sprzedają 100x lepiej niż ble, ble,ble.)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Arkaszka napisał:

tak chyba w związku z naszymi skoczkami mam dobry humor, więc podpowiem ci jeszcze.

 

Jak znam ludzi z tej branży to oczywiście najważniejsza jest tu poczta pantoflowa i o to trzeba dbać, wykorzystywać to i temu pomagać, aby lepiej działała.

Strona na FB jest tu jakimś rozwiązaniem, gdzie powinny pojawiać się różne zdjęcia z realizacji.

FB to także grupy z ogłoszeniami. Zobacz czy takie istnieją w okolicy i dawaj tam ogłoszenia.

 

Przeanalizuje działalność pod kątem wizerunku. Czy istnieje logo? A jeżeli nie istnieje należy je stworzyć, aby mogło się pojawiać w różnych miejscach, również na FB.

Jak mają trochę pieniędzy to można odpłatnie zdobyć więcej fanów na FB. Będzie więcej obserwujących to każdy wrzucony post będzie miał większą oglądalność.

 

Poszukaj serwisów ogłoszeniowych lokalnych i dodaj tam ogłoszenia. Jeżeli istnieje strona to z tych ogłoszeń linkuj do strony.

W ogłoszeniach powinny pojawiać się zdjęcia z realizacji ale również wspomniane logo.

 

Sprawdź czy w okolicy popularny jest serwis OLX. Z moich obserwacji wynika, że w różnych lokalizacjach różnie z tym bywa, ale jeżeli jest to miejsce popularne to warto tam dać ogłoszenia, nawet te płatne.

 

Ulotki to również dobry pomysł.

 

Strona internetowa pozycjonowana na frazy lokalne powinna również istnieć, ale uwaga - w tym przypadku warto zadbać o jakość tej strony, gdzie na pierwszym planie powinno pojawić się dobre zdjęcie np. jakiejś kuchni, zrobione w dobrym świetle itd. Jak nie masz takiego zdjęcia to warto zamówić.

 

Idąc głębiej to:

Warto przeanalizować proces sprzedaży. Rozumiem, że pomiary i wycena jest robiona bezpłatnie. Ważne jest także to, jak wygląda taka oferta, czy jest czytelna i czy jest ładna. Możesz sprawdzić też jaki procent z wykonanych wycen jest realizowane. To poniekąd da Ci odpowiedź na pytanie: ile zainwestować w samo reklamę i czy nie trzeba zainwestować w reklamę + szkolenie z zakresu sprzedaży.

Wspomniałeś, że są to ludzie, którym się chce pracować mimo wieku. Ten wiek może być postrzegany dwojako. Można go przekuć na sukces, a można też niestety przełożyć go na porażkę w sprzedaży. Można zbudować wizerunek doświadczonego fachowca, albo wizerunek fachowca, który jedną nogą tkwi z pomysłami z innej epoce a dodatkowo na fochy z tytułu "ogromnego doświadczenia". Ale tutaj trzeba oczywiście przeanalizować to co pisałem: stosunek realizacji do ofert. W tej branży, działając lokalnie nie powinien on być niższy niż 40-50 %. Jeżeli jest mniej to znaczy, że trzeba popracować nad procesem sprzedaży albo sprawdzić rynek pod kątem ceny.

 

Pamiętaj też, że pierwsze miejsce na podium jest jedno. Zawsze możesz wskoczyć na 1. miejsce z 27, ale trzeba umieć skakać. :) 

 

18 godzin temu, Tommy185 napisał:

Wezmę trochę z własnych oszczędności i zrobię im to za darmo, bo oni w "komputery" nie wierzą.

 

No to akurat jest głupi pomysł :) Pamiętaj, że jest to spółka, a Twoim ojcem jest tylko jeden z tych facetów.

 

Jeżeli chcesz to możesz wykonać dla nich analizę bezpłatnie. Pokazać jak reklamuje się konkurencja. Pokazać im gdzie im brakuje. Wskazać dlaczego nie mają tyle pracy ile by mogli mieć. Zrobienie takiej analizy pokaże Tobie również to, jak działa konkurencja a dodatkowo pokaże Ci jakie miejsca, serwisy itd są popularne.

Izolacje Natryskowe - Ocieplanie pianką Warszawa - Poddasza i stropy. 

https://docieplanie-poddaszy.pl/  a może wybierz sobie coś pożytecznego na https://szlabany24.pl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca z polecenia jest najlepsza, przy dobrym handlowcu skuteczność jest bajeczna, tylko aby to działało trzeba mieć już sporo klientów :).

Jak się domyślam, efekt musi być szybki, zakład nie pracuje, kasa z oszczędności rozchodzi się między palcami.

Najszybciej i  powinny zadziałać portale ogłoszeniowe, kiedyś sprawdzałem i np lento na łatwą frazę regionalną wchodziło po 3-4 dni.

Szybko wchodzą też mapy G, szczególnie jak fraza nie jest rozchwytywana przez zawodowców.

Strona i FB trzeba stworzyć i wypromować, to trwa dłużej, trzeba zrobić to z głową.

Ulotki - rozrzucisz 1000 kilka powinno dać odzew.

W tej branży nieźle sprawdza się porządne oklejenie samochodu, (mam kolegę który robi meble) sporo osób zaczepiało go jak gdzieś robił montaż, oczywiście trzeba mieć jakieś wizytówki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności