Skocz do zawartości

Nowy Quality Score


mykel79

Rekomendowane odpowiedzi

https://adwords.blogspot.com/2006/11/landin...ity-update.html

W skrócie: wprowadzenie Quality Score dla reklam content i inny ("lepszy") algorytm dla search. Będą teraz brali pod uwagę treść strony, na którą slesz (większość ludzi łącznie ze mną myślała, że już to robią).

Kogoś już dotknęło? Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no co Ty, sprawdzac moze i sprawdzali ale teraz zmiana polega na tym ze im masz lepsza landing page (czyli strony na ktora kierujesz ruch z adwords) tym masz wyzsza pozycje w boksach - troche dziwne podejscie, bo nie sadze zeby to mozna bylo obiektywnie ocenic.

;)

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no co Ty, sprawdzac moze i sprawdzali ale teraz zmiana polega na tym ze im masz lepsza landing page (czyli strony na ktora kierujesz ruch z adwords) tym masz wyzsza pozycje w boksach - troche dziwne podejscie, bo nie sadze zeby to mozna bylo obiektywnie ocenic.

Dla boksów przy wynikach wyszukiwania niby nie ma wpływać na pozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wyszukiwaniu, nie wpływa na pozycję, ale wpływa na minimalną stawkę. O to zawsze chodzilo z tym przejściem z głupiego analizowania CTR/stawka, na system Quality Score.

Quality Score

Quality and Performance Factors

Google AdWords Landing Page and Site Quality Guidelines

To jest naturalny kierunek. Na szczyt wyrzucać tych, którzy potrafią zarobić. Oni zawsze będą najwięcej płacić. W wyszukiwaniu, najpierw wprowadzili QS i minimalne stawki, a dopiero potem ludzie zastanawiali się "what to f***?" W reklamie kontekstowej, nie ma minimalnej stawki. Najpierw edukują rynek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno ocenić ten przykład, bo nie wiemy co robi konkurencja i jak wygląda strona. Konwersja jest kwestią jej konfiguracji. Nie może mieć wielkiego wpływu na stawki, bo jej poziomem można łatwo manipulować. Dla mnie najciekawszy jest keyword #3. Będąc na pozycji 8.1 ma największy potencjał (dużo wyświetleń), a słaba konwersja może być tylko wynikiem małej próby (3 kliki).

Wracając do tematu, nie zauważyłem abym częściej musiał zwiększać do min. CPC. Ale przyznaje, że jest to już nagminne i często absurdalne. Np. 32 zł CPC dla słowa, które w ogóle nie ma konkurencji w SERP. Jak to wytłumaczyć?

ps ta nowa lupa diagnostyczna widoczna na screenie z początku "kłamała" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności