Skocz do zawartości

Którą stronę pozycjnować


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

Sprawa wygląda tak - jest sklep internetowy z oponami. Na mój zdrowy rozum, skoro jest podstrona opony letnie to powinno się walić wszystkie linki związane z frazą opony letnie na nią i optymalizować wszystko tak, żeby na te frazy ona się wyświetlała w google. Niestety nie wiem czemu ktoś chyba wcześniej robił wszystkie frazy na główną. Sytuacja jest taka, że na opony letnie jest właściwa podstrona gdzieś tam na 4 stronie, którą ja zacząłem robić, z drugiej strony na frazy opony letnie sklep, opony letnie tanio itp. główna strona jest już na drugiej stronie wyników. Zastanawiam się co zrobić, wzmacniać linkami główną z tymi anchorami pod opony letnie, skoro już jest tak blisko top 10, czy mimo wszystko robić te opony letnie na podstronę opony letnie. Wiem, że to trochę pogmatwane ale prościej nie umiem wytłumaczyć xD

 

Pozdrawiam:

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez strony nie da sie powiedzieć. Branża bardzo komercyjna, pomoc w optymalizacji pewnie będzie kosztowna.

Powinieneś przeanalizować te dwie strony pod kątem SEO, (również linkowanie wewnętrzne) i poszukać prawdopodobnej przyczyny takiego stanu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety branża masakryczna. Wielu poważnych graczy na rynku. oponeo, allegro, ceneo to Ci najmocniejsi a poza nimi jest jeszcze wielu chętnych ;). Poprzednio po prostu wszystkie słowa kluczowe były robione na główną stronę. Stąd mój zgryz z tym. wydaje mi się, że bardziej optymalnie byłoby pozycjonować na dany koszyk słów kluczowych podstronę, którą mogę celowo zoptymalizować pod to, nawalić contentu z tymi słowami itp. Robienie wszystkiego na główną wydaje mi się troszkę chore, biorąc pod uwagę branże. Kawiarenka w Wygwizdowiu Dolnym może by przeszła ;). Dziękuję za rady, będę analizował sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szalonyAll nie znam strony, ale zerkając w moją szklaną kulę przypuszczam, że ktoś kiedyś uznał, że łatwiej mu będzie pozycjonować na frazy główne stronę główną niż jakąś podstronę. 

Firia.pl - Blog pasjonatki wszystkiego co związane ze zdrowiem, odżywianiem oraz psychologią
Każdy czasem potrzebuje pięknych życzeń i wierszyków na najróżniejsze okazje - https://zyczeniowo.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, felipe napisał:

osobiście na niej bym nic nie zamówił

 

Wygląda jakby to była strona firmowa jakieś stacji wymiany opon a nie sklepu. Nie ma stronie głównej ani jednego linku do jakiejkolwiek opony

5 godzin temu, szalonyAll napisał:

robić te opony letnie na podstronę opony letnie

Nie jestem akurat w temacie tej branży ale moim zdaniem przy konkurencyjnych frazach najpierw "robimy" długi ogon (jak mamy sklep lokalny to pod frazy lokalne i typy produktów a jak sklep jest wyłącznie wirtualny to pod nazwy produktów) a później stopniowo wspinamy się do głównych fraz.

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tu napisali poprzednicy kwestia wizualna pozostawia wiele do życzenia. Postaw się w sytuacji osoby szukającej opon i powiedz szczerze czy kupiłbyś opony z takiej strony. Jest podany jakiś telefon i tyle jeśli chodzi o kontakt. Żadnych danych firmy itp.? Skąd wiadomo, że to nie jest firma krzak. Więc na samym początku ja przede wszystkim zacząłbym od przebudowy strony, poprawił UX i wtedy dopiero solidnie wziął się za SEO. Po co robić to od drugiej strony? Moim zdaniem nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gdy potencjalny klient wchodzi na stronę z oponami z zamiarem zakupu ogumienia, to nie oczekuje jakiegoś widoczku i banalnych  tekścików o oponach. Oczekuje informacji dlaczego akurat w tym miejscu miałby zamówić produkt - konkurencyjne ceny, darmowa dostawa itp.

 

Powinien też od razu na stronie głównej te produkty zobaczyć - w różnych kategoriach: najbardziej popularne, superokazje, polecane przez innych klientów…

Do tego powinna być jakaś wyszukiwarka z filtrem, która pozwoli przeglądać oferty dopasowane do konkretnego pojazdu (szerokość, profil, średnica). Tak więc kilka drobnych poprawek na tej stronie by się przydało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej w branży oponiarskiej nie jest najważniejsza pozycja a cena. Oczywiście trzeba być na pierwszej stronie na branżowe frazy ale cena robi ruch.

W pierwszej kolejności popracuj nad optymalizacją, contentem i budową strony produktowej a później myśl o linkowaniu.

Niedawno kupowałem opony do suva. Dla mnie ważne parametry opon to hałas, opory toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz cena. Gdzie u ciebie znajdę etykietę UE, gdzie znajdę wyczerpujący opis?

Zobacz jak to robią największy w branży. Oczywiście nie musisz wszystkiego kopiować ale standardy trzeba zachować.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za te rady, myślę że okażą się bardzo pomocne. Popracuje nad UX-em. Postaram się w miarę swoich skromnych umiejętności zastosować do tego co mówicie. Spojrzenie na inne strony z branży i wyciągnięcie wniosków to dobry pomysł. Dan firmy są w zakładce o nas ale może faktycznie na głównej zrobić jakiś pasek z góry z pełnymi danymi. 

Udanego weekendu  życzę i dzięki raz jeszcze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności