Skocz do zawartości

W radiu o seo


Kazur

Rekomendowane odpowiedzi

na gorąco bo wy3małem pare pierwszych minut.

no i aby nie było, że obydwu Panów nie cenie albo nie lubie :P

Dwie początkowe rzeczy które mi się rzuciły na uszy:

1. pierdy o geolokalizacji (bez osobistej urazy Franckey - cenie Ciebie jako jednego z bardziej gramotnych)

2. totalnie pierdoły o braku różnicy w wejściach z wyników "naturalnych" i sponsorowanych - made in Szook

ad 1.

usiadło sobie paru cwaniaków z google i zaczeło się zastanawiać jak tu wyszarpnąć

trochę kaski od fryzjera z miasteczka o pogłowiu 800 osobowym gdzieś na prerii

bo przecież tego fryzjera nie stać na płacenie stawki 3-5 $ za klikniecie jakiegoś frajera

No i wymyslili geolokalizacje wyników wyszukiwan , powstał produkt , więc trzeba dorobić

mu teorie i ubrać w marketingowy pierd ...... no i udało się wcisneli ten kit w głowy innych,

którzy zaczeli robić wode z mózgu tego fryzjera i koniec końców namówili go

na dużo niższe stawki za klikniecie geolokalizacyjne :P a jankes jak to jankes

zadowolony płacił te 0,5 centa za klikniecie przekierowywujące go na jego witryne

internetową . W końcu walnął się w swój pusty łeb i powiedział do siebie :

"na jaka ja cholere płace za reklame jak jestem jedynym fryzjerem w mieście ??"

to tyle na temat geolokalizacji wyników zapytań i cwanej akcji googlasów

sięgania do kieszenie biedniejszego biznesu.

A teraz po teorii czas na praktykę :)

po ostatnim naszym spotkaniu w wawce i wysłuchaniu tej teorii o geolokalizacji

poztanowiłem sprawdzić teorie w praktyce dając coś tam do wyszukania grupie

ponad 30 znajomych w necie (różne rzeczy do szukania) i wyobraźcie sobie, że

tylko 4 osoby zastosowały zawężone geolokalizacyjnie kryteria wyszukiwań.

Aby posłużyć się przykładem górala z Zakopanego to gwarantuje, że

na 30 górali szukających gwożdzi 20 lub więcej wpisze w google fraze "gwoździe"

a kilku fraze "gwoździe zakopane" lub inną podobną.

Internet w swoim założeniu ma globalizować i skupiać w jednym miejscu

informacje (na chwilę obecną jest znikoma ilość usług i produktów niedostępna

z poziomu kliknięcia) także geolokalizacja to słodki pierd marketingowy.

Jeżeli zaś chodzi o teorie Szookową o braku różnicy w wejściach z płatnych linków

vs linki "naturalne" to teoretykom polecam wprowadzić witryne w top 1

i jednocześnie serwować adwordsy i zaobserwować różnice w wejściach.

Dodam tylko że nie jesteśmy arabami i nie czytamy od prawej do lewej

tylko na odwrót i związane są z tym pewne przyzwyczajenia.

Wyrównanie jako takie następuje jedynie kiedy link sponsorowany

pojawia się nad kolumną wyników "naturalnych"

Natomiast w związku z tym , że po pierwsze nie jestem daltonistą

i wzrok na razie mam OK oraz ze względu na zboczenie zawodowe

nie mogę obiektywnie się odnieść do teorii braku różnic w wyglądzie

linków sponsorowanych i "naturalnych"

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Beerbant, masz talent :P, ale cała ta geolokalizacja, personalizacja, trzyDeMapoizacja itd. to jedyny sposób, aby ten walec się nie zatrzymywał - a inwestorzy patrzą. A porównanie 1 słowa na top1 w naturalnych wynikach i w sponsorowanych, jest ogromnym uproszczeniem. Przy większej ilości słów, różnica zaczyna się szybko zacierać.

Ja uważam, że wyszukiwarki zmieniają nasz świat i frankeya to rajcuje, a Szooka dołuje :P. Po prostu dwa różne charaktery. Nie ma co się czepiać szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beerbant:

1.

nie myl geolokalizacji z frazami w których wystepuje słowo identyfikujące lokalizację szukającego.

2. Teoria Szooka

Od wielu osób słyszę (zwyczajnych użytkoników), że wolą linki sponsorowane. Szook w sumie powiedział, z czego to wynika.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza zauważyć że poruszane są tu frazy sklepowe, a w takich stosunek kliknieć w reklame sponsorowną zawsze jest większy - ba sam klikam jak chce coś kupić.

mam też klienta a właściwie miałem ze sklepem na topie i gdzie były i adwordsy i klient zrezygnował z adwordsów bo miał juz przy top 5 więcej wejść na fraze z "naturalnych" niż z adwordsa i w sumie branża mocno obstawiona więc i kliki drogie i po kalkulacji nie opłacało mu się.

@Franckey

1. słowo identyfikujace lokalizację szukającego występuje w minimalnej ilości zapytań i w minimalnej ilości dziedzin (zrozum głębiej przykład fryzjera)

2. Ty słyszałeś ja widziałem (w statystykach) (nie neguję , że przy ciekawym opisie linku sponsorowanego bedzie wiecej wejść) ale generalnie polecam test na pamięć wzrokową z kartką papieru gdzie rysujesz kilka symboli rozmieszczonych w różnych miejscach tej kartki a wynik testu będzie następujący:

najwiecej ludzi zapamieta lewy górny/środkowy róg, najmniej zapamieta róg przeciwny (mysle że nieprzypadkowo kiedyś się pojawiły linki sponsorowane w googlach z lewej strony ale to tylko moja teoria)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, wkurzało mnie to jak słuchałem tej audycji.

To dobrze, ze nie zrobilismy z Szookiem tak, jak w ogole planowalismy w przerwach, czyli mini kłótnie i ostrzejsze dyskusje.

>zrozum głębiej przykład fryzjera

pokaż mi tą głębię. serio.

i jescze raz: chodzi o linki NAD wynikami. Nie obok, nie na dole.

i samej audycji bedzie pewnie kontyuacja w styczniu, bedzie jeszcze szerzej o marketingu.

a... i opinia Szooka na blogu:

https://www.sprawnymarketing.pl/artykuly/ra...zecin/#comments

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Franckey

1. słowo identyfikujace lokalizację szukającego występuje w minimalnej ilości zapytań i w minimalnej ilości dziedzin (zrozum głębiej przykład fryzjera)

Słaby przykład a co jak fryzjerów w mieście jest 20stu ? - tylu może być w małym mieście.

CO do lokalizacji przy wyszukiwaniu - TO NIE WAŻNE - ża na 30 Górali z zakopanego 28 wpisze "gwożdzie" a 30 "Gwożdzie Zakopane". Ważne jest, że tych 28 nie dokona zakupu bo nie znajdzie lokalnego sklepu. tych dwóch to już potencjalni klienci z tych 28 kiedyś i tak cześć wpisze zakopane a część chwyci książke telefoniczną.

Pozycjonowanie zresztą pod frazy lokalne jest puki co stosunkowo tanie - o tyle, że lokalne TOP1 pomimo 10-krotnie mniejszej (teoretycznie) skuteczności jest 30 razy tańsze :P.

Franckey chyba jako pierwszy na forum wporwadził pojęcie konwersji - w przypadku takich lokalnych konwersja jest dużo skuteczniejsza.

Oczywiście ostateczna decyzja zależy od specyfiki firmy i tu należy dokładnie sprawdzić i zbadać :P.

i jescze raz: chodzi o linki NAD wynikami. Nie obok, nie na dole.

mam klienta TOP1 na frazę i google adwords nad wynikami ...

przeważają kliki w link naturalny - mocno przeważają. Ale zaznaczam, że może to być specyfika tylko tej frazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby przykład a co jak fryzjerów w mieście jest 20stu ? - tylu może być w małym mieście.

mrtn przykład był wyrażny jeden słownie jeden i ani pół więcej aby było jasne

a bzdety geolokalizacyjne wytknie Wam góral z Zakopanego, który kupi gwoździe od kaszuba z Wejcherowa w jego sklepie internetowym gdzie są najniższe ceny i bezpłatna dostawa do domu.

Wydaje mi sie , że nie rozumiecie albo nie chcecie zrozumieć podstawowej rzeczy że gdyby ta cała geolokalizacja byłaby takim panaceum dla małych firm to nie byłoby żadnych sukcesów odniesionych przez firmę z Wypizdowa Górnego bo dalej próbowali by się promować w okolicach swojej miejscowości

Cała ta geolokalizacja tylko i wyłącznie tyczy się niewielkiego % ogólnej masy wyników wyszukiwań i jest to typowe wciskanie kitu szaremu kowalskiemu którem tak czy inaczej promocja w internecie gó**o da bo dobrze zrobiona strona wypozycjonuje się sama.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez urazy beer, ale kompletnie nie kumasz, jaki potencjal stoi za reklama lokalną, której geolokalziacja jest tylko małym początkiem.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też klienta a właściwie miałem ze sklepem na topie i gdzie były i adwordsy i klient zrezygnował z adwordsów bo miał juz przy top 5 więcej wejść na fraze z "naturalnych" niż z adwordsa i w sumie branża mocno obstawiona więc i kliki drogie i po kalkulacji nie opłacało mu się.

A czy w swoich wyliczeniach uwzględnił ilosć konwersji. Z tego co zauważyłem to dalej spreparowane linki w AdWords to rzadkość, a tak jedynie można liczyć czy to coś dało.

Słaby przykład a co jak fryzjerów w mieście jest 20stu ? - tylu może być w małym mieście.

Na moim małym osiedlu jest już 5 fryzjerów ;--)

Wydaje mi sie , że nie rozumiecie albo nie chcecie zrozumieć podstawowej rzeczy że gdyby ta cała geolokalizacja byłaby takim panaceum dla małych firm to nie byłoby żadnych sukcesów odniesionych przez firmę z Wypizdowa Górnego bo dalej próbowali by się promować w okolicach swojej miejscowości

Uogólnienie!

Beerbant musisz się zdecydować jakie przykłady podajesz. Mała firma, firma, sklep, sklep on-line będzie się inaczej zachowywał w wypadku pozycjonowania i Google AdWords.

stopka usunieta z wpoodu wirusa na stronie docelowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Skoro się z tego zrobił topic na temat regulaminów wyszukiwarek i geolokalizacji też powiem kilka słów na ten temat.

Wyszukiwarki uznają, że jeśli strona jest w ich indekscie to my akceptujemy regulamin danej wyszukiwarki.

Jest to złe myślenie. Szook dobrze powiedział o tym - jeśli wyszukiwarka zżera transfer to powinna dać coś w zamian (ruch z tej wyszukiwarki).

A webmaster może robić ze swoją stroną www co tylko chce.. ukrywać linki.. wyświetlać inną wersję strony dla robotów czy dla danych krajów czy może on sobie umieszczać tysiące linków i nie pozamykać w każdym tagu <a> :P

A jako, że roboty wyszukiwarek same się pchają na moją stronę i marnują moje pieniądze (transfer) to niech dadzą w zamian traffic z wyszukiwarki.. A regulaminu taki webmaster wcale nie akceptował żadnego..

A co do geolokalizacji napiszę krótko - w audycji z tego co pamiętam była mowa o geolokalizacji reklam AdWords. Geolokalizacja taka jest faktem choć jest bardzo ułomna (poznawanie miasta po ip/host).

Jak trafnie zauważył mrtn ruch z reklam które trafnie są pokazane osobą zamieszkałym w danym miejscu charakteryzuje się znacznie większym współczynnikiem konwersji (czy to zakupów czy innych..).

Tak samo pozycjonowanie na słowo kluczowe + miasto.

Wiele osób wpisuje takie hasła.. "projekty domów warszawa", "meble warszawa", "hotele warszawa" itd.

Takie słowa kluczowe w SEO:

a)łatwiej wypozycjonować

b)klient mniej zapłaci

c)znacznie większa konwersja

Pozdrawiam

Absurd, nonsens i hipokryzja.

Mój blog o SEO / SEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez urazy beer, ale kompletnie nie kumasz, jaki potencjal stoi za reklama lokalną, której geolokalziacja jest tylko małym początkiem.

Jeszcze nie odsłuchałem audycji i do końca nie rozumiem kontekst tego o co się kłócicie, ale tutaj muszę Tomkowi przyznać rację. Geolokalizacja to dopiero początek. Prawdziwy potencjał reklamy lokalnej jeszcze nie został odkryty. Wyobraźcie sobie takie połączenie Google'a, Google Maps i AdWords... Jest rok 1010. Wpisujecie w wyszukiwarkę frazę "sklep komputerowy", obok wyników pojawia się mapka Waszego miasta, są na niej zaznaczone sklepy komputerowe, a nad jednym z nich piękna reklama. Obok inna reklama "Najbliższy sklep komputerowy znajduej się na ulicy...". To tylko przykład, ale podobna idea reklamy lokalnej to coś naprawdę niezłego i IMO całkiem realnego.

A sama geolokalizacja może nie sprawdzi się w przypadku małej wiochy, gdzie jest jeden fryzjer. A co z miastami mającymi miliony mieszkańców?

Zapraszam na blog o użyteczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne że nie kumam bo według mnie potencjał tkwi w odwrotnej sprawie czyli ekspansji firm lokalnych na globalne rynki a to o czym Ty piszesz to jest namawianie ludzi / firm do ograniczenia się do rynków lokalnych. Gdybyś się głębiej zastanowił i przeanalizował skąd się wzieła ta cała geolokalizacja to przyznałbys mi racje , że najpierw powstał produkt potem pod niego zaczęto urabiać "maluczkich" wciskając im kit o tym jakże to ten produkt jest niezbedny i trafiony w ich gusta tudzież potrzebny.

Poruszam tylko i wyłacznie kwestie geolokalizacji w internecie i promocji/reklamy internetowej gdzie profil szukającego jest zupełnie inny od kowalskiego przeglądającego lokalny dodatek do Gazety Wybiórczej.

Zrozum Franckey, że skadś się wzieły określenia "wielka globalna wioska" i tym podobne

Natomiast potencjał reklamy lokalnej jest mocno ograniczony chociazby ze wzgledu na te właśnie lokalność no chyba że przewidujesz olbrzymi przyrost naturalny lokalnej społeczności :P i powiesz mi że firma jakakolwiek wywali olbrzymi potencjał finansowo reklamowy aby dotrzeć do mieszkańców Koziej Wólki.

a tak BTW to właśnie zadzwoniła jedna klientka i poprosiła o obniżenie pozycji :P 1szy raz mi coś takiego się zdarzyło (brak mocy przerobowych, zamówienia do wiosny przyszłego roku - firma lokalna właśnie ale nie zatrzymali się na własnej okolicy , także tutaj masz wyraźny namacalny przykład)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności