Skocz do zawartości

HotPay opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was korzysta może z usług Premium SMS w HotPay.pl? Dostaliśmy od nich kilka dni temu niepokojące zapytanie o powtarzające się numery telefonów, które korzystają podobno zbyt często z tej usługi, zagrożono nam, iż jeśli nie przedstawimy wyjaśnień nasze prefiksy wraz z kontem zostaną zablokowane. Przesłaliśmy stosowne wyjaśnienia i kontakt z HotPay się urwał nie odpowiadają na e-maile nie odbierają telefonów od kilku dni. Oby się nie okazało ze Firma przestanie wypłacać prowizje jak HomePay. W ogóle, co za pytanie, powtarzające się numery to zapewne Firmy SEO/SEM dodające hurtowo strony swoich Klientów. Od ponad 10 lat używamy usług Premium SMS (w różnych Firmach ostatnio w nieszczęsnym HomePay gdzie zniknęło nam prawie 10k z SMS) i nikt nigdy nie zadał podobnego zapytania.

 

Na bieżąco moderowany od 2009 roku katalog stron internetowych - Dodaj-strone.com.pl. Nasze atuty: szybka moderacja, jakość oraz stabilność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 powtarzające się numery to zapewne Firmy SEO/SEM dodające hurtowo strony swoich

ale co to zabronione ich regulaminem? W ogóle nie rozumiem jaka im różnica czy 10 numerów płaci 10x4 zł, czy jeden numer 10 razy wysyła sms o wartości 4 zł..

Cytat

Czy ktoś z Was korzysta może z usług Premium SMS w HotPay.pl?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy to tzw. nieściągalnych należności, czy sztucznego ruchu i występuje w każdej firmie świadczącej usługi SMS. Na przykład DotPay:

https://www.dotpay.pl/wp-content/uploads/2016/04/dotpay_regulamin_uslug_premium_pl.pdf 

(paragraf 11, punkt 9):

Cytat

Partner przyjmuje do wiadomości, że Eurokoncept związany jest z Operatorami i Operatorami Telefonicznymi umowami i porozumieniami, w których zastrzeżona została możliwość dokonywania przez Operatorów i Operatorów Telefonicznych jednostronnych korekt danych w systemach teleinformatycznych i billingowych. W przypadku jednostronnego uznania przez Operatorów i Operatorów Telefonicznych przesłanych wiadomości SMS/MMS Premium Rate i/lub połączeń Pay Per Call jako wysłanych niezgodnie z Regulaminami Operatorów i Operatorów Telefonicznych i/lub uznaniawyżej wymienionych jako należności nieściągalne wyraża zgodę na wprowadzanie, w oparciu o tego rodzaju korekty, odpowiednich zmian w raportach, o których mowa w art.13oraz wysokości należnej Partnerowi prowizjii zobowiązuje się nie wnosić w stosunku do Eurokoncept żadnych roszczeń z tego tytułu.

 

Często sami operatorzy robią o to problem, gdyż mają wolną rękę w klasyfikacji ruchu jako fraud lub nie. Jestem zdziwiony, że od 10 lat działasz na SMS i nigdy nie miałeś z tym do czynienia (choćby w teorii).

 

Myślę, że to właśnie dobrze, że dana firma dba o jakość ruchu i usług, które ma pod sobą. HomePay tego nie robił i skończyli jak skończyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaxPan, ale co to interesuje operatora, który nie wie skąd jest kilkadziesiąt SMS o podwyższonej oplacie na danej karcie SIM o tej samej treści? Takie akcje są z góry uznawane za sztuczny ruch i potencjalne nieściągalne należności, o których pisałem wyżej. Później operator sobie zbiera takie salda i cofa środki z raportów. Nikt nie słyszał nigdy o odliczeniach, nawet siedząc 10 lat w branży? Niebywałe!

 

Wyciąg z regulaminu DP załączyłem po to, żeby uświadomić wam, że to nie jest kwestia dziwnych zapisów w regulaminie jakiegoś konkretnego serwisu tylko standard w tej branży. Niestety, operatorzy mają monopol na usługi dodane i z niego korzystają. Dodatkowo doskonale wiedzą, że na umowach B2B mają niemal nieograniczone pole do popisu. Najboleśniej można się o tym przekonać dostając odliczenie za jakiegoś cwaniaka, który wyczyścił sobie saldo twoim kosztem (a takie odliczenia przychodzą nawet do roku od wygenerowania obrotu).

 

Schemat jest prosty: ktoś wysyła dziesiątki SMS w celu zmonetyzowania swojego salda, a później nie płaci abonamentu. Operator próbuje windykować takiego delikwenta, ale po kilku miesiącach odpuszcza, gdyż dłużnik jest np. niewypłacalny czy w inny sposób trudny do windykacji. Operator cofa naliczone prowizje z bieżącego raportu (ucina sobie kwotę odliczeń) lub wystawia notę obciążeniową, jeśli nie ma z czego cofnąć.

 

I na prawdę operator nie wnika w to czy ktoś kupował produkt A czy B oraz czy użytkownik wysłał SMS na katalog stron z PageRank na poziomie 1 czy 6. Zasada jest prosta - widać ruch potencjalnie będący nadużyciem telekomunikacyjnym - są problemy i pytania, a w następstwie szereg tłumaczeń, a nawet odliczenia. Tak to niestety działa.

 

@logremonte, masz jakieś dodatkowe info? Udało się skontaktować z serwisem? Cofnęli Ci coś czy zablokowali jakąś płatność z tytułu tych prefiksów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nikt nie słyszał nigdy o odliczeniach, nawet siedząc 10 lat w branży? Niebywałe!

Niebywałe, że ktoś myśli że sub sms lub sms premium to jakiś super temat, że każdy musi w tym siedzieć....niebywałe!

Jest wie innych, bardziej opłacalnych schematów do przyjmowania platnosci w internecie, niebywałe, że ktoś kto w tym siedzie lata o tym nie wie.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaxPan oczywiście, że istnieją lepsze formy płatności i tutaj sie w pełni zgadzam - z resztą SMS ma swoje za uszami i nie dziwię się, że odchodzi do lamusa. Odnosiłem się do tego, że autor tematu jest zdziwiony tego typu zapytaniem, mimo, ze od 10 lat czynnie siedzi w branży SMS i oferuje usługi oparte na tych płatnościach. W czasie gdy ja oferowałem usługi na SMS - sam tępiłem ludzi wysyłających masowo SMS na moje usługi, gdyż takie zapytania (a nawet nie zapytania, a po prostu odliczenia wysyłane bez jakiejkolwiek informacji) były pospolite, no ale może temu, że miałem witryny o trochę innej tematyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, HardPlayer napisał:

Jestem zdziwiony, że od 10 lat działasz na SMS i nigdy nie miałeś z tym do czynienia (choćby w teorii). 

 

Myślę, że to właśnie dobrze, że dana firma dba o jakość ruchu i usług, które ma pod sobą. HomePay tego nie robił i skończyli jak skończyli.

 

Nie rozumiem co w tym dziwnego,  nasi Klienci najzwyczajniej opłacają swoje rachunki, fraud'ów do tej pory mieliśmy może ze 30szt. (tak tak przez ponad 10 lat) i to w HomePay (nigdy w Dotpay) a gwoli ścisłości HomePay "padł" zupełnie z innego powodu.

HotPay zakwestionował numery Firm, które od wielu lat dodają hurtowo do naszych katalogów strony swoich Klientów, niektóre Firmy występują u nas o indywidualny kod inne używają SMS Premium (widać tak im wygodnie) ktoś widzi wzmożony ruch nie sprawdzi ani strony ani usługi i wysuwa teorie spiskowe z palca, cytuję niewielki fragment;

 
"(...)Państwa usługa nie uzasadnia takiej częstotliwości (SMSy wysyłane są co kilka minut od dłuższego czasu), dlatego prosimy o dostarczenie informacji o ruchu w trybie pilnym.
Brak informacji na temat ruchu będzie skutkował zablokowaniem zarówno prefiksów jak i konta.(...)"
 
No ja się pytam jak nie uzasadnia?
 
12 godzin temu, HardPlayer napisał:

masz jakieś dodatkowe info? Udało się skontaktować z serwisem? Cofnęli Ci coś czy zablokowali jakąś płatność z tytułu tych prefiksów? 

 

Telefonów nie odbierają dzwoniłem z kilku numerów po kilku dniach odpisali na e-mail, fragment:

 

"(...)dlatego jeśli nie macie Państwo możliwości dotarcia do klientów w celu redukcji ilości wiadomości z pojedynczych numerów - prosimy o rozpoczęcie poszukiwań innego operatora SMS Premium; w momencie gdy operator będzie zmieniony - prosimy o wiadomość, a wyłączymy prefiksy, które Państwo zarejestrowali.(...)

 

Także właśnie jesteśmy w trakcie przepinania do innego operatora.

 

Płatności wypłacili normalnie.

Na bieżąco moderowany od 2009 roku katalog stron internetowych - Dodaj-strone.com.pl. Nasze atuty: szybka moderacja, jakość oraz stabilność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma prawo wypowiedzieć umowe co do której ma podejrzenia i tyle. Po prostu zwrócili uwage na bardzo duży ruch i zdecydowali o wyrzuceeniu klienta. Proste. Opcja: zewnętrzny audytor przyczepił sie akurat do tego (Twojego) konta.

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności