Skocz do zawartości

umowa pozycjonowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy podpisywał/podpisuje Ktoś umowy, które jednocześnie mówią o płatnościach za:

ruch + jakość ruchu + czas na stronie + wyrażenia dobierane w czasie trwania umowy + linki z wcześniej/później ustalonych miejscówek (parametry + sąsiedztwo) 

 

pozdrawiam
B

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te parametry, które podałeś:

- jakość ruchu - jak chcesz mierzyć - czy ma to być liczba konwersji? Bo raczej ciężko określić abstrakcyjne pojęcie w skali 1 do 10

- czas na stronie - to nie zależy tylko od "jakości" pozyskanego ruchu, ale również od budowy strony, itp czynników.

 

Taka umowa będzie wywoływała w moim odczuciu dużo spornych kwestii między stronami.

 

Jeśli chcesz podpisywać taką umowę z klientem lub jesteś klientem to możesz oprzeć ją o:

- ilość utworzonych linków i z jakich miejsc - lecz czy to przełoży się na oczekiwany ruch i zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych Google. Widziałem już kilka umów, w których była podana liczba linków jakie mają zostać utworzone (blogi, fora, itp - lub bez podawania ich rodzajów) - po analizie ich dla klienta, który podpisał taką umowę i nie miał efektów - były to słabe zaplecza lub katalogi robione mieszarką. Lecz linki powstawały. Więc czy taki zapis coś wniesie.

- jeśli chodzi o ruch to można oprzeć o to umowę - bierzemy średni ruch z Google Analytics i co jest ponad to od podpisania umowy jest zaliczane i odpowiednio rozliczane. Lecz ten model też ma minusy dla klienta i firmy SEO. Wcześniej mogła być robiona jakaś kampania, akcja promocyjna i ruch był znaczny ;-) Również ilość ruchu nie wiele może znaczyć dla klienta. Widziałem duży ruch i praktycznie 0 konwersję / sprzedaż.

- najlepszy model rozliczenia to stały abonament + premia za efekty po uzyskaniu Top 10 dla wybranych fraz w umowie. Wtedy obie strony są mniej więcej zadowolone. Oczywiście jeśli frazy zostały odpowiednio dobrane i powinny robić swoje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powyzej co napisał @mefi

 

Jeśli chcesz mierzyc jakość ruchu rozumiem, że bedzie to liczba konwersji z ruchu organicznego i/lub współczynnik konwersji itd? Bo "jakość ruchu" to bardzo trudne do zdefiniowania - co masz w umowie pod preambułą opisujacą słownikowo i wzorem co to jest "jakosc ruchu" i jak jest mierzona?

 

Parametry + sąsiedztwo - gruba nazwa - a jak sąsiedztwo się zepsuje to co wtedy? 

 

Czas na stronie? Wolne żarty. A wykonawca będzie na bieżąco aktualizował filtry robotów, żeby to mierzyć prawidłowo? A co z fejkowym ruchem, który ten czas bedzie wydłużał?

 

Bardzo śliskie zapisy.

 

 

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności