Skocz do zawartości

Mierzenie skuteczności kampanii promocyjnej


astr_o_nomy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastanawiałem się nad rozwiązaniami jakie stosują forumowicze do pomiaru skuteczności swoich (bądź swoich klientów) kampanii reklamowych, jeśli nie ma możliwości skorzystania z mierzenia konwersji?

Ja osobiście stosuję dwa typy:

1) kampanie promocyjne prowadzą na landing page, gdzie podany jest całkiem inny numer telefonu, przez co jest możliwość pomiaru ile osób zadzwoniło na dany numer i zarazem pomiar skuteczności kampanii

2) stosowanie chwytu reklamowego typu "wystarczy że podczas rozmowy powiesz hasło LINKI SPONSOROWANE, a otrzymasz niespodziankę!" na landing page, jeśli nie ma możliwości skorzystania z wolnych linii telefonicznych

Czy ktoś z was stosuje jakieś inne metody pomiaru?

Pozdrawiam,

Astr_o_nomy

Pozdrawiam,

astr_o_nomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co robisz jest niczym innym, jak właśnie mierzeniem konwersji.

Mierzenie skuteczności jest w dużej mierze uwarunkowane typem biznesu, z jakim mamy do czynienia. Nie ma jednej uniwersalnej metody. Przykład modyfikacji: Nie podajesz numeru telefonu, tylko formularz do podania numeru telefonu i innych danych. Piszesz, że natychmiast ktoś odzwoni i odpowie na zapytanie. Jaka jest różnica? Taka, że rozmawiając przez telefon znasz IP rozmówcy, wyszukiwarkę w jakiej Cię odnalazł, jakiej frazy szukał, co oglądał na stronie... itd. Jeżeli dojdzie do "konwersji", to będziesz znał jej szczegółowe źródło.

Oczywiście jak pisałem, każdy biznes jest inny i ma swoje metody pomiaru skuteczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zaawansowanych kampaniach taki pomiar niewiele da - klient kierowany zostaje do skelpu na wiele sposobów i po zagłebienu się w ofercie wróceniu do niej po paru dniach nie nie będzie dzwonił ani na jakiś inny telefon ani śpiewał hasła.

W przypadku google adwords i tak stosunkowo łatwo zmierzyć konwersję w prowadzjąc np: do cookie znacznik "klient adwordsowy" i identyfikując cookie przy zakupie. Techncznie wystarczy do cookie wporwadzić identyfikator w przypadku referera z googlesyndicate.com

Niestety w przypadku mocnych kampanii szansa, że nawet stali klienci wejdą przez adwordsy wzrośnie. Dlatego też można zastosowac inna metodę co prawa bardziej ogólną ale w konsekwencji jedynie możliwą przy wielotorowej promocji strony:

Należy statystycznie wyeliminować tło, standardowy ruch i skupic się na mierzalnym (jeżeli występuje) wzroście zarówno wejść jak i konwersji. Niestety nie da to nam jednoznacznej informacji a tylko ogólny, statystyczny wzrost. A dokłądność pomiaru wyniki z dokładności przygotowanych danych co przekłąda się też na długość istnienia np: sklepu. W przypadku 1-2 letniego przedsięwzięcia i wairygodnie prowadzonych statystyk możemy sobie spokojnie wyeliminować nawet błedy sezonowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję za odpowiedzi. Mam natomiast kolejne pytanie: Czy jest możliwość zmierzenia w google adwords konwersji kliknięcia w adres e-mail?

Moje pytanie stąd, że część osób nie zawsze wypełnia formularz kontaktowy, tylko klika w maila i pisze bezpośrednio do wybranej osoby. Czy jest możliwość zmierzenia właśnie takich kliknięć?

Pozdrawiam,

astr_o_nomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Dziękuję za odpowiedzi. Mam natomiast kolejne pytanie: Czy jest możliwość zmierzenia w google adwords konwersji kliknięcia w adres e-mail?

Moje pytanie stąd, że część osób nie zawsze wypełnia formularz kontaktowy, tylko klika w maila i pisze bezpośrednio do wybranej osoby. Czy jest możliwość zmierzenia właśnie takich kliknięć?

Jest mozliwosc zmierzenia konwersji praktycznie wszystkiego, co klikalne i to za darmo. W adwords jest obok mierzenia konwersji z kampanii google taki bajer: Cross-channel - sprawdz sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności