Skocz do zawartości

Duplikacja treści


czechowsky

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie odnośnie duplikacji treści. Sprawa wygląda tak, że prowadzę sklep z około 150 produktami, i mój znajomy otwiera platformę w której będzie sprzedawał produkty z innych sklepów na zasadzie dropshippingu. Zorganizował to w ten sposób, że pobiera produkty z innych sklepów (które wyrażają zgodę), wraz z opisami, cenami, wariantami itd, i umieszcza je u siebie, następnie bierze na siebie sprzedaż i rozlicza się na zasadzie prowizji.

I teraz pytanie, czy mam się czego obawiać, jeżeli moje produkty są zaindeksowane powiedzmy od 2 lat, a on pobierze je wraz ze wszystkimi opisami, i wrzuci na stronę która powstała miesiąc temu? Czy Google może potraktować nie jego a moje opisy jako duplikację?

CzechPranie.pl - usługi prania tapicerki meblowej i samochodowej.

CzechRolety.pl - szeroka oferta rolet, żaluzji i innych dekoracji okiennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W organiku wygrywa zawsze mocniejsza domena, a nie ta, która opublikowała treści jako pierwsza (Możesz posłuchać sobie: "Czy algorytm wie, kto jest właściwym autorem treści?" : https://youtu.be/VrG2yH7c-XI)

 

 

Czy to, że kolega podbierze Ci treści 1 do 1 będzie szkodziło Twojemu sklepowi? Pewnie nie, bo mamy tutaj spełnione dwie okoliczności:

 

1. Twój sklep (zakładam) ma już jakiś profil linków

2. jego sklep będzie składał się z samych duplikatów, więc pod względem wartości startuje ze spalonej pozycji (klasyfikator domeny na poziomie jakiegoś randomowego spamu)

 

Co innego, gdyby kolega buchnął Ci zawartość sklepu przy założeniach, że jego sklep to petarda w kontekście linkbuildingu i ma w pyt*ę unikalnej treści.

 

Problem z duplikacją zachodzi np. kiedy opisy wyślesz do Ceneo ("Skąd wziąć opisy produktów do porównywarek?" https://youtu.be/FEMoDhBcF0w), albo jakieś Domodi lub innego agregatora, który sam w sobie jest na rynku wiele lat, ma trudno profil linków, jest 10 lat na rynku itd.

 

 

Inna sprawa, że godzenie się na taki scenariusz może generować inne zdarzenia w przyszłości, np. fakt, że jeśli ktoś wpadnie kiedyś na pomysł, aby sprawdzić na Twoim sklepie opisy i zobaczy, że Twoje treści duplikują się z jakimś randomowym sklepem online, to jest spore prawdopodobieństwo, że będzie bardziej skłonny podebrać Ci opis, niż gdyby taka okoliczność nie zachodziła (będzie myślał, że pewnie Twój opis jest np. opisem producenta, bo skoro już ktoś ma Twój opis i nic z tym nie zrobiłeś, to pewnie jak on Ci podbierze, to też się nic nie stanie). A mówię o tym, bo już w branży motocyklowej to przerabiałem. Napisaliśmy do sklepu X, dlaczego podebrali sobie od nas opis produktu, a oni odbili - że nasz opis ma jeszcze sklep Y i oni myśleli, że to opis producenta i mogą z niego skorzystać. Potem to już kula śnieżna.

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to Google rozpoznaje, która strona miała te teksty wcześniej także nie powinno być tutaj żadnego problemu, jednak ja zawsze ostrożnie podchodzę do tematu. Nie masz możliwości, aby znajomy zaczytywał produkty z Twojego sklepu bez description? Głównie chodzi o to, że może pobrać tytuły, zdjęcie specyfikacje bez opisu, wtedy będziesz miał pewność, że nie będzie duplikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z przykładami niegroźnego powielania treści, które podaje Google? Bo generalnie przecież cała masa sklepów bazuje na tych samych opisach.

 

 

Cytat

 

Powielanie treści zazwyczaj oznacza tworzenie dużych bloków tekstu w ramach jednej lub kilku domen, które są jednakowe lub bardzo podobne. Zazwyczaj nie ma to na celu oszustwa. Oto niektóre przykłady niegroźnego powielania treści:

  • tworzenie forów dyskusyjnych generujących zarówno standardowe strony, jak i ich ograniczone wersje przeznaczone dla urzadzeń przenośnych,
  • prezentowanie w sklepach internetowych produktów, do których prowadzą różne linki i które występują na różnych stronach;
  • udostępnianie wersji stron przeznaczonych do druku.

 

 

https://support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=pl
 

Może po prostu załatwią sprawę solidne, unikalne opisy kategorii i inne teksty na stronie?

Blog o PR w kulturze na którym omawiam też marketing w kulturze. O tutaj biuro rachunkowe Lublin, gdyby było Wam potrzebne,  chociaż każdy wie, że to z miłości do Google.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności