Skocz do zawartości

Czy jestem w ciemnej... niewiedzy?


groby785

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku miesięcy zajmuję się pozycjonowaniem, a więc jestem dopiero na początku poznawania tej magicznej wiedzy ;) Większość dotychczasowych problemów udawało mi się rozwiązywać, trochę ogólnodostępnej wiedzy, trochę metod "na chybił trafił" i efekty były całkiem satysfakcjonujące. Do czasu, aż nie otrzymałem strony, która nie chce ze mną (i Googlem) współpracować. 

 

 

Otóż sprawa dotyczy strony utworzonej dla frazy i strony głównej. Google szaleje. Powiedzmy, że chodzi o frazę hmmm... bułka z masłem? Według seostation raz w Google wyświetla się domena.pl/bulkazmaslem, a raz strona główna. W pierwszym wypadku strona leci w górę, w drugim szoruje po dnie. Z głównej została usunięta każda, nawet najmniejsza wzmianka o słowie kluczowym. W ostatnim miesiącu Google zrozumiało swój błąd i w końcu prawidłowo kierowało ruch z frazy bułka z masłem na domenę domena.pl/bulkazmaslem. Ale wraz ze wrześniem, Google dance zaczęło się od nowa. Nie mam już na to pomysłu. Wszystkie internetowe poradniki o "kanibalizacji" mam już ogarnięte i żaden nie przyniósł ratunku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domena, która jest już online, jest zaindeksowana, ma swój wiek, swoje odleżała już w organiku, jest trudniejsza w ułożeniu architektonicznym od tej, która jeszcze nie wystartowała. Wobec tego - to co wynika z poradników o kanibalizacji, ma prawo nie działać tak, jak gdyby ten problem nie został rozwiązany/przewidziany przed wpuszczeniem po raz pierwszy robota na stronę. To m.in. z tego powodu turbo-dobrze pracuje się ze stronami, które są jeszcze offline i są na etapie deweloperskim, a wyjątkowo źle pracuje się na dużych sklepach, gdzie nikt przy SEO nigdy nie pracował. Zabawy onsite'owej jest na kilka albo naście miesięcy.

 

Ale do rzeczy.

 

 Scenariusz, o jakim piszesz, tj. kiedy mimo zubożenia podstrony X o zawartość Y, nie staje się wystarczającym powodem dla zmiany ekspozycji to wypadkowa na ogół:

 

1. Tego, że domena ma nazwę keywordu w sobie, np. bulkazmaslem.pl/bulkazmaslem

 

To częsty case, gdzie mimo nawet turbo optymalizacji, trudno przekonać robota do porzucenia ekspozycji bulkazmaslem.pl na rzecz bulkazmaslem.pl/bulkazmaslem

 

2. Nad wyraz mocnego profilu linków, prowadzących do strony głównej - szczególnie, jeśli są w nim linki EMA, albo partiale. Czyli jeśli do strony głównej prowadzą mocne linki z anchorami "bułka z masłem", to już sam ten fakt może być wystarczający dla bota, żeby nie potrafił zdecydować, którą z podstron eksponować na zapytanie "bułka z masłem" (tak, nawet jeśli fraza "bułka z masłem" na stronie głównej już nie wisi).

 

3. Upewnij się, że linkujesz do tej podstrony site-wideowo (ze wszystkich podstron) z anchorem exact match'owym przy uwzględnieniu first link count. Tj. upewnij się, że link wewnętrzny do podstrony /bulka-z-maslem ma anchor "bułka z masłem" i czasami nie jest podlinkowany gdzieś wcześniej w kodzie źródłowym jakimś przypadkowym anchorem, albo bitmapą (jakąś np. bitmapą ze slidera, bo to też częsty temat).

 

4. Pamiętaj zarazem, że im większa dysproporcja między profilem linków (zewnętrznych) strony głównej, a postrony /bulka-z-maslem (tj. jeśli 90% mocy napływającej do całej domeny leci na stronę główną, a tylko np. 5% na /bulka-z-maslem), to sam fakt tego, że na stronie głównej w anchorze odnośnika pada słowo "bułka z masłem", też może być powodem, dla którego to główna "łapie" pozycje, a nie podstrona.

 

Rozwiązaniem mogłoby być po prostu wypięcie linku wewnętrznego do podstrony /bulka-z-maslem ze wyłącznie z tej strony głównej (bo anchor linku wewnętrznego jest takim samym fragmentem kodu źródłowego <body>, jak zwykły tekst w paragrafie, div'ie, czy czymkolwiek innym.

 

To takie pomysły na szybko.

 

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: mega wielkie dziękuję za tę odpowiedź. Raczej spodziewałem się pojazdu za braki w wiedzy. Jeszcze raz dzięki za taką merytoryczną odpowiedź! 

 

Po drugie: co prawda nie wszystko jest dla mnie od razu jasne, ale ogarnę na spokojnie punkt po punkcie. Zobaczymy, chociaż już widzę, że może to być związane z przypadkiem opisanym w punkcie nr 2. W poprzedniej wersji strony, problemowa fraza prowadziła do strony głównej, a nie do dedykowanej podstrony.

 

Po trzecie: to zdanie sobie wydrukuję "Upewnij się, że linkujesz do tej podstrony site-wideowo (ze wszystkich podstron) z anchorem exact match'owym przy uwzględnieniu first link count." Jeżeli będę je rozumiał to znaczy, że umiem w SEO :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu, pytaj, od tego tu jesteśmy.

 

Jeśli chodzi o "po trzecie", to:

 

Zasada jest taka, że są 3 główne determinanty położenia podstrony /bulka-z-maslem w wynikach organicznych:

 

1. Zawartość tej podstrony, jej długość, nasycenie słowem kluczowym, jej pochodnymi, liczbą i jakością bitmap i szeroko pojętą atrakcyjnością (np. czy na tej podstronie jest osadzony unikalny materiał wideo z Twojego kanału itd.)

 

2. Profil linków zewnętrznych, jakie prowadzą do tej podstrony, czyli np. z forów dyskusyjnych, blogów, katalogów itd. (zarówno jeśli chodzi o moc tych linków, jak ich tytuły, czyli anchory)

 

3. Profil linków wewnętrznych, jakie prowadzą do tej podstrony w obrębie samego serwisu - ich: ILOŚĆ oraz ZAWARTOŚĆ, czyli anchory.

 

I teraz a propos "3", to:

 

A: im więcej linków wewnętrznych do podstrony /bulka-z-maslem, tym jej większy potencjał w Google

B: ale te linki muszą mieć odpowiedni anchor, czyli np. dosłownie "bułka z masłem" i musi ich być odpowiednio wiele. Z kolei najprostszym sposobem jest po prostu wpięcie odnośnika "bułka z masłem" do elementu, który jest osadzony na każdej podstronie Twojego serwisu (site-wide = na każdej z podstron w obrębie serwisu).

 

A jeśli chodzi o first link count, to po prostu upewnij się, że pierwszy link w kodzie źródłowym, jaki prowadzi do /bulka-z-maslem ma właśnie anchor "bułka z masłem" (i jest linkiem tekstowym). Bo gdybyś nawet wrzucił link do /bulka-z-maslem z anchorem "bułka z masłem", ale np. w stopce serwisu, to przy założeniu, że istnieje jakikolwiek inny link do tej podstrony, który pojawia się w kodzie źródłowym wcześniej niż stopka, to właśnie on będzie determinował przekazanie mocy do /bulka-z-maslem, a nie ten link ze stopki (czego nie chcemy). Stąd też podałem przykład slidera, bo często zdarza się, że klienci linkują z niego TOP'owe produkty, które chcą pozycjonować organicznie, a ten slider słabo oddaje moc jako mechanika linkowania wewnętrznego, bo 1. są to bitmapy i 2. na ogół źle osadzone w kodzie (mają randomowe nazwy np. ghu9erh395t.jpg, brak w nich parametrów alt oraz title).

 

Pozdrawiam

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodać do tego trzeba również zmiany w algorytmie. Ja w tej chwili też widzę, że niektóre podstrony z niewiadomych przyczyn zyskują pomimo tego, że to akurat powinna rankować inna.

Izolacje Natryskowe - Ocieplanie pianką Warszawa - Poddasza i stropy. 

https://docieplanie-poddaszy.pl/  a może wybierz sobie coś pożytecznego na https://szlabany24.pl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G potrafi zaskakiwać, ostatnio postawiłem stronkę, nie miałem czasu ani weny, teksty nawet nie mizerne, cześć tekstów to szablon stronki, linki, tylko url, w ilości 20 może 30 aby się zaindeksowała, a strona weszła na w miarę konkurencyjne frazy przed wbijane setkami linków stronki. Dlaczego kij wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności