Skocz do zawartości

Wiarygodność konwersji celów w Analytics


Mazzur

Rekomendowane odpowiedzi

Mam sklep na Prestshop. Przy każdym zakupie Presta pokazuje ścieżkę jaką przeszedł kupujący zanim dokonał zakupu. Według Presty po ciągu znaków w adresie odesłania mam zakup z płatnej reklamy Google, następnie mam w historii wejść kupującego 2 razy z google.com wszystko tego samego dnia w przeciągu kilku godzin.

Analytics wskazuje że zakup był z Organics Search.

Konto Analytics w kierunku konwersji celów ustawione i sprawdzone w ostatnim czasie przy telefonicznej pomocy konsultanta G.

Skąd w końcu zakup z reklamy G, czy organica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zwrócić uwagę na to, że Google Analytics przypisuje domyślnie transakcje w modelu atrybucji: Last Click Non Direct czyli przykładowo jeśli mamy następujące ścieżki:

a) wejścia organiczne, wejścia z płatnych reklam Google to przypisze transakcje do źródła/medium -> Google / cpc
b) wejścia z reklam Google, wejścia organiczne, wejścia z reklam Google to tak samo przypisze transakcje do źródła/medium -> Google / cpc

W tym przypadku (na Prestashop) widzimy, że ostatnim znanym źródłem ruchu przed dokonaniem transakcji jest google.com. Dane pokrywają nam się z tymi w Google Analytics.

pozycjonowanie-stron.png

Pozycjonowanie stron internetowych - https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności